Amenintata, anul trecut, cu lichidarea, DMHI si-a dublat in 2015 cifra de afaceri, la peste 2 miliarde de lei (454 milioane de euro), de la nivelul de 0,9 miliarde de lei din 2014, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

In 2015, Korea Development bank, cel mai mare actionar al Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), actionarul majoritar al DMHI, a anuntat ca santierul naval trebuie „lichidat”, impreuna cu o companie eoliana din SUA, din cauza problemelor financiare grave cu care se confrunta grupul.

Desi anuntul Korea Development Bank a fost facut anul trecut, conducerea Ministerului Economiei a sustinut ca nu a primit nicio informare oficiala. Ministerul Economiei detine, prin firma Santierul Naval 2 Mai Mangalia, o participatie de 49% in DMHI.

„Partea romana, in calitate de actionar minoritar, nu detine nicio informatie privind o posibila intentie a actionarului majoritar, respectiv compania sud-coreeana DSME, de a se retrage din Romania, in ceea ce priveste activitatile de fabricatie nave”, spuneau reprezentantii Ministerului Economiei in urma cu cateva luni, raspunzand unei solicitari din partea WALL-STREET.RO.

Citeste si:

Tot in 2015, numarul mediu de angajati ai DMHI a crescut fata de 2014, depasind 2.580 de persoane.

Pe de alta parte, conducerea Santierul Naval 2 Mai Mangalia a propus ca, in urmatorii cinci ani, santierul naval sa isi extinda aria de operare prin derularea unor activitati noi.

Santierul Naval 2 Mai Mangalia se afla pe o lista a Ministerului Economiei a companiilor de stat care ar urma sa fie privatizate, dar nu exista alte informatii oficiale in legatura cu aceasta propunere.

Sursa foto: Agerpres Foto