7 Octombrie 2016

Amra Makarevic, Cold Pressed Juicery: Daca esti sigur de produsul tau de ce ti-e frica sa fii onest?



Amra Makarevic are 35 de ani si deja o experienta de viata care pare desprinsa dintr-un film. S-a nascut in Bosnia, a locuit in Australia si l-a cunoscut pe sotul sau, un roman, tocmai in Londra. S-a stabilit in Romania in urma cu 6 ani si a pus pe picioare o afacere cu sucuri presate la rece.

Amra Makarevic va participa in calitate de speaker in cadrul celei de-a patra editii a evenimentului retailArena – Go (g)Local, unde, va discuta, pe 26 octombrie, despre potentialul pe care il are un brand local de a gusta din succesul international. Inscrie-te la conferinta si beneficiezi de 20% reducere la orice bilet in saptamana 3-9 octombrie.

In martie 2015 antreprenoarea lansa pe piata Cold Pressed Juicery, o afacere care le propune romanilor o selectie de sucuri presate la rece. Amra a achizitionat in acest sens o presa profesionista pentru sucuri, in care a investit 25.000 euro, si a inchiriat un spatiu de 160 mp in zona de nord a Capitalei. In total, investitia initiala a urcat pana la 50.000-60.000 euro. De designul sticlelor s-a ocupat chiar ea, iar promovarea s-a realizat atat in online, cat si pe TV sau prin participarea la targuri de profil.

Au ajuns sa produca zilnic 100 de sucuri, ambalate in sticle de 380 ml. Pretul unei sticle de suc presat la rece este de 13 lei, produsele putand fi comandate online sau din cateva magazine specializate pe zona bio.

“E stres zilnic pe partea de a gasi oameni care sa aiba grija de produsul nostru si sa il vanda in 3 zile. Vindem online si livram acasa sau la birou si avem niste magazine mai nisate cu care colaboram. Piata exista insa trebuie facuti pasi mici, cu rabdare. Vrem sa incercam retailul anul viitor, este foarte greu insa sa gasim pe cineva care sa inteleaga ce facem noi si nu se concentreaza doar pe bani ci si pe calitatea produsului. Vom incerca un retail mai nisat. Suntem in negocieri cu un partener”, a povestit Amra Makarevic in emisiunea Wall-Street 360.

Pentru ca aceasta nisa sa se dezvolte in aceeasi directie ca Marea Britanie, Australia sau SUA este important ca producatorii sa scape de mentalitatea “nu mai este loc pe raft si pentru altii”.

“Trebuie sa scapam de mentalitatea: doar eu fac sucuri si tu nu ai loc la raft. Daca nu facem asta, vom ajunge sa avem 2 producatori care fac sucuri in afara si le aduc in Romania si as ava ramane piata in urmatorii 10 ani. Daca esti sigur de produsul tau de ce ti-e frica sa fii onest? In Australia ai un frigider imens cu peste 50 de sucuri, pierzi o ora doar uitandu-te la ingrediente si pana alegi. Acolo e competitia adevarata: cand ai libertatea de a alege”, a adaugat Amra Makarevic.



Citeste si