Dupa o experienta de peste douazeci de ani in domeniul imobiliar, antreprenorul sibian Klaus Reisenauer pune bazele unei afaceri in retail. In 2009, lanseaza Profihairshop, business specializat in comertul produselor profesionale de coafura, care ajunge la vanzari de 4 milioane euro in prezent si se extinde agresiv in toate tara.

Ideea de a lansa un astfel de magazin i-a aparut antreprenorului roman in urma unei discutii cu un prieten din Germania, retailer pe piata produselor de coafura din Germania: “Mi-a atras atentia ca s-ar putea sa existe si in Romania o piata pentru produse profesionale de ingrijire a parului. Dupa ce ne-am uitat si am analizat pietele din Germania, Austria si Romania am descoperit ca exista o nisa inca nevalorificata pe piata locala si ca se poate dezvolta acest segment”, spune Klaus Reisenauer.

In 2009, antreprenorul decide sa faca o incercare in acest domeniu, in parteneriat cu o tanara antreprenoare sibiana, Cristina Fleaca, si lanseaza un depozit angro de produse profesionale pentru ingrijirea parului, care se adresa doar saloanelor de coafura. “Am observat insa ca cei care frecventau saloane de infrumusetare isi doreau sa aiba si acasa produse la acelasi nivel calitativ, dar cu o investitie decenta”, astfel ca, in 2012 Reisenauer lanseaza primele cinci magazine fizice Profihairshop, care comercializau atat catre saloane, cat si catre clienti individuali.

In cele cinci magazine, din care patru au fost deschise in Bucuresti si unul in Sibiu, cei doi antreprenori au investit un milion de euro. De ce s-a orientat Klaus Reisenauer catre retail? “Ca urmare a venirii crizei financiare in Romania in 2009, care a dus la incetinirea activitatii pe piata imobiliara. Astfel, am inceput sa cautam noi oportunitati de afaceri si ne-a suras ideea unei conexiunii cu o nisa inca neexploatata, aceea a produselor de coafura profesionale”, spune Reisenauer.

Cum l-a ajutat experienta indelungata din domeniul imobiliar in derularea unui alt fel de business? “Avantajul nostru a fost expertiza dobandita in alegerea locatiilor comerciale potrivite - stim sa apreciem daca un mall va fi sau nu de succes, cat de important este conceptul mall-ului si mixul chiriasilor, precum si locul unde ai magazinul, pe ce etaj, dar si cum se amenajeaza o vitrina atractiva, factori care pot determina succesul unui business in retail. De asemenea, avem expertiza in negocierea contractelor, cunoastem caracteristicile pietei de retail si pe cele ale consumatorilor”, spune Klaus Reisenauer.

Dupa cele cinci magazine deschise in 2012 a urmat o extindere rapida in tara, in prezent Profihairshop avand o retea de 25 de unitati, dintre care 14 in Bucuresti si restul in orase precum Cluj, Iasi, Constanta, Craiova, Sibiu, Brasov, Ploiesti si Braila. De asemenea, retailerul are si un shop online. Un magazin genereaza vanzari medii anuale intre 5.000 – 10.000 euro pe metru patrat.

Investitia totala in Profihairshop de la infiintare si pana in prezent se ridica la peste doua milioane de euro, suma neamortizata inca de antreprenori. In ceea ce priveste cifra de afaceri a retailerului, acesta a vandut anul trecut produse profesionale in valoare de 4 milioane euro, iar pentru 2016 Reisenauer estimeaza ca vor inregistra vanzari de 5,5 milioane euro, cu 38% mai mare decat anul anterior.

Pana a ajunge la aceste vanzari, dezvoltarea business-ului nu a fost lipsita de provocari: „Unul dintre principalele obstacole de care ne-am lovit a fost faptul ca bancile acordau greu credite la acea vreme, astfel ca a trebuit sa ne descurcam din fondurile proprii. Un alt obstacol a fost lipsa unei traditii in utilizarea produselor profesionale de catre consumatorii romani, lucru care a ingreunat vanzarile la inceput. De asemenea, in ceea ce priveste extinderea la nivel national, o provocare cu care ne-am confruntat a fost lipsa de spatii comerciale moderne si profitabile din unele orase in care ne-am fi dorit sa fim prezenti. In principiu ne intereseaza centrele comerciale care deservesc un market area de minim 100.000 de locuitori”, spune acesta.

Piata produselor cosmetice profesionale vandute in exteriorul saloanelor are o valoare de 28 milioane de euro, ponderea cea mai mare fiind detinuta de produsele pentru ingrijirea parului, de 17 milioane euro, urmate de produsele pentru ingrijirea corpului, de 7 milioane euro, si cele de manichiura – pedichiura, de 3 milioane euro, potrivit estimarilor companiei. “In prezent, in Romania, piata produselor cosmetice profesionale are o acoperire destul de mica, reprezentand circa 5% din totalul pietei, comparativ cu tarile dezvoltate, unde acest segment ocupa intre 15% si 20% din piata. Insa, piata din Romania are suficient loc de crestere pentru a ajunge la nivelul celei europene. Iar unul dintre aspectele pozitive care contribuie la aceasta crestere este dezvoltarea interesului pentru zona de ingrijire personala”, spune Klaus Reisenauer.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri