Profihairshop, retailer specializat in produse profesionale de coafura, a inregistrat anul trecut vanzari de 4 milioane de euro, iar pentru anul in curs estimeaza ca va atinge o cifra de afaceri de 5,5 milioane euro, in crestere cu 38% fata de anul precedent. Detine 25 de magazine fizice pe plan local si unul virtual si are de gand sa deschida alte locatii anul urmator, inclusiv in afara granitelor, dar si un brand propriu de cosmetice. Ce locatii inregistreaza cele mai mari vanzari, ce categorii de produse sunt cele mai cautate, dar si care sunt comportamentele de consum si trendurile pe piata cosmeticelor, aflati mai jos.

Profihairshop, business-ul detinut de Cristina Fleaca si Klaus Reisenauer, om de afaceri cu experienta de peste douazeci de ani in domeniul imobiliar, detine o retea de 25 de magazine in intreaga tara, dintre care 14 sunt concentrate in Capitala, majoritatea in centre comerciale sau hypermakert-uri cu trafic. Celelalte noua sunt situate in Iasi, Craiova, Cluj-Napoca, Sibiu, Brasov, Galati, Constanta si Ploiesti. “Principalul factor care contribuie la succesul unui magazin este amplasarea in centrele comerciale, astfel acesta beneficiaza de un vad mare de clienti”, spune Klaus Reisenauer.

Un magazin Profihairshop are vanzari medii anuale intre 5.000 si 10.000 euro pe metrul patrat, in conditiile in care majoritatea au o suprafata de aproximativ 20 metri patrati. Ultima locatie inaugurata, din Veranda Mall, are o suprafata mult mai mare decat a celorlalte, de 45 metri patrati. Dupa cum era de asteptat, cele mai mari vanzari se inregistreaza in magazinele din Bucuresti, in timp ce in locatiile din celelalte orase performantele scad fata de Capitala, dar sunt asemanantoare intre ele. Magazinul online, lansat anul trecut,vinde la fel ca unul dintr-un centru comercial din Bucuresti.

Retail jobs

Valoarea medie a unui bon de cumparaturi in magazinele fizice Profihairshop este de 100 de lei, in timp ce in mediul online aceasta creste, fiind de 130 de lei. Pe de alta parte, in provincie aceasta scade, fiind cu aproximativ 20% mai redusa.

Brand propriu de produse Profihairshop

Cele mai vandute categorii de produse ale retailerului cele de in ingrijire, de la sampoane, balsamuri, masti-tratament sau uleiuri de par, produsele de styling si vopselele si, in cele din urma, cele pentru unghii, cosmetica si accesorii de par.

Profihairshop detine un portofoliu de 50 de branduri si game profesionale, insa dintre acestea cele mai cautate sunt Wella si L’Oreal, Londa si B.app. “Publicul se asociaza mai usor cu acestea datorita traditiei lor pe piata de profil, precum si a promovarii de-a lungul timpului. Dar si celelalte branduri au cresteri spectaculoase. Portofoliul nostru insa este mult mai extins, am adus pe piata romaneasca multe produse profesionale noi, care desi abia acum se comunica, au reusit deja sa cucereasca piata de beauty”, spune Klaus Reisenauer.

Citeste si:
Berea NATO: o companie din Finlanda a creat o băutură pe tema...
A apărut berea NATO. O...

Mai mult, retailerul roman intentioneaza sa-si lanseze si un brand propriu, la care deja lucreaza, dupa cum au declarat reprezentantii companiei. "Conceptul unui nou brand propriu este inca in stadiu de proiect Produsele vor acoperi intreaga plaja specifica unei game profesionale: culoare, ingrijire si styling. Lansarea unor branduri proprii a fost initiat in baza expansiunii fulminante a lantului de magazine profesionale Profihairshop, in ideea unui aport si a unei amprente personale in ceea ce priveste produsele de haircare, si a unei marci distincte definitorii a brandului fata de ceilalti retaileri din piata. Raportul calitate-pret va fi unul imbatabil, preturile fiind de pana la 50% mai mici decat cele ale brandurilor cunoscute", spune Cristina Fleaca, managing partner Profihairshop.

Pe langa brandul propriu, retailerul planuieste investitii in alte produse si noi branduri, “dat fiind faptul ca piata de produse profesionale de ingrijire din Romania este in continua crestere, cu un ritm anual de aproximativ 25%”, spune antreprenorul. Klaus Reisenauer si Cristina Fleaca au inceput business-ul Profihairshop in 2009 comercializand produse profesionale de coafura catre saloane, ulterior extinzandu-se si catre retail. Totodata, antreprenorii au marit gama de produse si branduri oferinte, in prezent retailerul oferind 1.500 de produse sub 50 de marci profesionale.

Citeste si:
L'Oreal Romania lanseaza un nou concept de saloane de infrumusetare
L'Oreal Romania investeste in...

Piata produselor de cosmetice din Romania, in crestere cu 25%

Piata produselor cosmetice profesionale vandute in exteriorul saloanelor are o valoare de 28 milioane de euro, ponderea cea mai mare fiind detinuta de produsele pentru ingrijirea parului, de 17 milioane euro, urmate de produsele pentru ingrijirea corpului, de 7 milioane euro, si cele de manichiura – pedichiura, de 3 milioane euro, potrivit estimarilor companiei. “In prezent, in Romania, piata produselor cosmetice profesionale are o acoperire destul de mica, reprezentand circa 5% din totalul pietei, comparativ cu tarile dezvoltate, unde acest segment ocupa intre 15% si 20% din piata. Insa piata din Romania are suficient loc de crestere pentru a ajunge la nivelul celei europene, iar unul dintre aspectele pozitive care contribuie la aceasta crestere este dezvoltarea interesului pentru zona de ingrijire personala”, spune Klaus Reisenauer.

Citeste si:
Oasis ia un credit de 8,5 mil. euro pentru noi proiecte comerciale
Dezvoltatorul imobiliar Oasis...

In privinta consumatorilor, pe piata de profil din Romania, femeile reprezinta, intr-un procent covarsitor de 85%, principalii clienti, segmentul cel mai activ fiind al celor cu varste cuprinde intre 20 si 50 de ani. “Comportamentul acestora cu privire la produsele cosmetice profesionale a urmat un trend pozitiv, in directia celui existent pe piata europeana. Astfel, femeile, dar nu numai, pun din ce in ce mai mult accent pe calitatea produselor, pe alegerea acestora in functie de tipul de par sau piele, lasandu-se tot mai putin convinse de promotiile comerciale”, spune Klaus Reisenauer.

Alte trenduri pe piata produselor profesionale de coafura si cosmetice este componenta acestora: “Avem pe de o parte clienti care sunt in cautare de produse obtinute pe baza de ingrediente naturale si uleiuri hidratante, dar si clienti ale caror preferinte nu sunt indreptate exclusiv pentru produsele din zona bio”, mai spune acesta.

Citeste si:
Kozel, cea mai bine vândută bere neagră din Cehia, lansată de Ursus...
Kozel, cea mai bine vândută...

Despre planurile de extindere ale retailerului Profihairshop aflati din materialul de pe Wall-Street PRO.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri