Romanii consuma vin acasa de patru ori pe luna, in timp ce in oras frecventa de consum se injumatateste la aproximativ doua ori pe luna, arata studii interne realizate de Vincon Romania, unul dintre cei mai importanti producatori de vin pe plan local.

„Acasa, vinul a fost mai mult consumat in ocazii de socializare, cum ar fi la masa cu familia sau in vizite. Pe de alta parte, in oras, vinul este prezent in ocaziile in care oamenii se distreaza impreuna cu prietenii, mai ales cand vine vorba de persoanele tinere. Atunci cand vine vorba despre a-si cumpara vinuri pentru ei insisi, consumatorii se indreapta in principal catre zona mainstream. Bugetul alocat vinurilor creste atunci cand este vorba despre a darui un vin, cand romanii prefera sa se orienteze mai degraba spre vinurile din gama premium”, a declarat pentru wall-street.ro Luchi Georgescu, presedinte Vincon Romania.

Vinurile rose au performat foarte bine in acest an, subliniaza Luchi Georgescu, acest sortiment inregistrand vanzari in crestere in special in zona premium, unde cererea din partea consumatorului a fost mare, in special pentru vinurile seci si demi-seci. Comparativ cu vinurile albe si rosii, rose-urile au afisat cel mai mare salt in privinta vanzarilor, de aproximativ 28% fata de 2015.

Datele Vincon Romania arata ca un roman consuma in medie, la o masa acasa, aproximativ 2-3 pahare vin rose imbuteliat, in timp ce la restaurant sunt consumate aproximativ 1-2 pahare.

Vincon

„Cantitatea este influentata de ocazia de consum, de momentul zilei sau al saptamanii, de partenerii de masa/ dialog, dar si de sexul consumatorului. Noi producem rose-uri in gama premium si superpremium inca din 2008, din struguri precum Pinot Noir, Feteasca Neagra si Cabernet Sauvignon, dar si din struguri roze din soiul Busuioaca de Bohotin. De altfel, anul acesta am si relansat Rose Verite, un vin demisec produs din Cabernet Sauvignon 2015, cultivat in podgoriile de la Husi. Diversitatea podgoriilor noastre ne-a permis intotdeauna sa experimentam si sa inovam in toate categoriile de vin”, mai spune Luchi Georgescu.

Presedintele Vincon Romania adauga faptul ca si preferinta pentru vinul sec este in urcare, vanzarile inregistrand o crestere de 13%, in timp ce cota de piata detinuta este de 21% in acest an.

Pentru Vincon Romania, 2016 a fost unul dintre cei mai buni ani din activitatea companiei, atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ.

In ciuda precipitatiilor care au marcat luna octombrie si care au prelungit astfel durata campaniei, productia este peste media zonei, avand o crestere de peste 25% fata de 2015, dar si peste media pietei, care se situeaza undeva la 6,5%. (…) Toate soiurile noastre au dat o recolta bogata anul acesta. Ne-au ajutat iarna blanda, precipitatiile venite la momentul potrivit, precum si insolatia de pe tot parcursul verii. In mod special soiurile de struguri pentru vinurile aromatice si cele rosii – preconizam ca, de exemplu, Cabernet Sauvignonul recoltat anul acesta va fi excelent – au fost favorizate anul acesta de conditiile climatice bune”, explica Luchi Georgescu.

Vincon

In acest moment, Vincon detine in exploatare o suprafata de 1.500 de hectare de vita de vie, dintre care aproximativ 1.000 de hectare reprezinta plantatie tanara cu soiuri romanesti si internationale. Pentru 2017, presedintele companiei estimeaza o productie de vin mai mare, pe fondul cresterii productiei de struguri cu 25% anul acesta, precum si achizitiilor de struguri de la producatori locali.

In primele trei trimestre din acest an compania a inregistrat o crestere a vanzarilor cu peste 10% fata de 2015. Producatorul vrancean a incheiat anul trecut cu afaceri de 13,6 milioane euro si un profit de 4,77 milioane euro. Numarul mediu de angajati se situa la 411 persoane, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finantelor.

Disponibilitatea pentru munca de camp e mai scazuta acum

Pentru campania de recoltare din acest an, mai lunga din punct de vedere al duratei pe fondul precipitatiilor din luna octombrie, Vincon a avut sprijinul a peste 1.000 de zilieri, o echipa de 50 de vinificatori si 3 oenologi. In plus, producatorul a utilizat si doua masini de recoltat autopropulsate. Cu toate acestea, lipsa personalului calificat reprezinta o problema.

„Ne confruntam, intr-adevar, ca orice jucator din aceasta industrie, cu provocari in zona de recrutare a angajatilor pentru campania de recoltare. E vorba, pe de o parte, despre o lipsa a personalului calificat. Agricultura – mai ales vinicultura – e foarte dificila. Daca via nu e taiata cum trebuie, toata recolta poate fi pusa in pericol, asa ca presiunea e foarte mare. Apoi, mai e si faptul ca rata de retentie a angajatilor scade. Comparativ cu acum 10 ani, de exemplu, sunt mai putini oameni pe care ii putem pastra, pentru ca cei mai multi aleg sa plece in strainatate sau pur si simplu sa caute o alt fel de munca. Disponibilitatea pentru munca de camp e mai scazuta acum”, considera Luchi Georgescu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri