Povestea brandului de produse pentru copii Chicco a inceput in Romania in urma cu exact 20 de ani, cand Ruxandra Burcea, proaspata mama la vremea aceea, isi dorea lucruri frumoase pentru bebelusul sau, iar in tara noastra nu se gaseau. Cu un fax i-a convins pe italienii de la Chicco sa intre pe piata din Romania, iar in prezent a ajuns sa detina opt magazine si un business care va depasi sase milioane de euro in acest an.

Ruxandra Burcea, sotia antreprenorului Alin Burcea (Paralela 45), isi aminteste ca in urma cu 20 de ani oferta de produse pentru copii in Romania era foarte limitata, ceea ce a facut-o sa isi doreasca sa aduca brandul italienesc Chicco pe piata locala.

"Din intamplare am ajuns sa deschid un magazin Chicco. Acum 21 de ani am nascut-o pe fiica mea si voiam sa ii cumpar lucruri frumoase, insa nu gaseam. Cand ea avea 9-10 luni am gasit datele de contact ale companiei Chicco pe un ambalaj si m-am hotarat sa le scriu un fax si sa le spun ca vreau sa deschid un magazin. Mi-au raspuns si m-au invitat in Italia", isi aminteste Ruxandra Burcea.

A mers impreuna cu sotul ei in Italia si s-au intors cu un tir de produse pentru copii, pe care credeau ca le vor vinde destul de greu.

"Italienii ne-au spus ca nu putem sa deschidem doar un magazin, asa cum ne doream noi, ci trebuie sa luam si marfa pentru distributie, zona in care noi nu aveam nicio experienta. (...) Ne-am intors in tara ca un tir de marfa pe care am reusit sa o vindem in 2-3 luni", a explicat Ruxandra Burcea, director general Chicco Romania.

40.000 de dolari a investit in primul magazin

Primul magazin sub brandul Chicco a fost deschis in Bucuresti, printr-o investitie de 40.000 de dolari, in urma cu 20 de ani. Acesta urma sa fie inchis cativa ani mai tarziu, deoarece devenise neincapator.

In prezent, in Romania sunt opt magazine Chicco, unul in Bucuresti si restul in provincie, iar produsele pentru copii pot fi gasite in principalele retele de mari magazine. De asemenea, in ultimii trei ani compania vinde produse si online.

Ruxandra Burcea estimeaza ca cifra de afaceri a companiei Chicco Romania va creste in acest an cu 17% si va depasi valoarea de sase milioane de euro. 52% dintre venituri sunt generate de distributie, in timp ce 48% de vanzarile din retail.

De asemenea, pentru anul viitor ea estimeaza o crestere similara a businessului.

Cati bani aloca parintii romani pentru produsele pentru copii

Cele mai vandute produse Chicco sunt biberoanele de sticla si carucioarele trio.

In ceea ce priveste putererea de cumparare, parintii din Bucuresti cheltuiesc in medie 320 de lei in magazinele Chicco, in timp ce bugetul cumparatorilor din provincie este de doua ori mai mic. De exemplu, in Galati si Oradea bonul mediu se ridica la doar 170 de lei.

Cel mai scump produs vandut de companie in magazinele din Romania este un carucior trio cu un pret de aproximativ 1.000 de euro.

Magazine noi, la orizont

Pentru ca 2016 a fost unul dintre cei mai buni ani din istoria companiei, Ruxandra Burcea se gandeste sa deschida alte doua magazine anul viitor, dintre care unul in Bucuresti.

Potrivit acesteia, compania investeste cel putin 500 de euro pe metru patrat pentru amenajari interioare ale magazinelor si alti 200-400 de euro pe metru patrat pentru stocul de marfa.

Magazinele Chicco au suprafete cuprinse intre 80 si 200 de metri patrati.

Planurile Ruxandrei Burcea nu se opresc aici, aceasta propunandu-si sa deschisa si in 2018 un numar de 2-3 magazine.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri