Britanicul Colin Snead a vrut sa trimita la un moment dat un pachet de 10 kilograme pana in Marea Britanie, insa pretul exorbitant platit a fost punctul de plecare pentru propria afacere. Infiinta in anul 2010, alaturi de alti doi asociati, Allpacka.ro, intermediarul de servicii de curierat cu o investitie de 1.600 de euro.

“Locuiam Ungaria de ceva timp si de obicei mergeam acasa de ziua mamei mele insa imi aduc aminte ca in acel an nu am putut ajunge. Asa ca am cumparat o groaza de lucruri pe care le-am pus intr-o cutie si am vrut sa le trimit in Marea Britanie. Cutia avea mai mult de 10 kilograme si nu puteam sa o expediez cu posta locala. Nu vroiam sa stau la coada si nu stiam daca va ajunge la timp. Sunand la companiile de curierat mi-am dat seama cat de scump era sa trimit un astfel de pachet atat de mare prin UPS sau TNT. Am intrebat la momentul respectiv de ce este atat de scump sa trimiti un colet in interiorul Uniunii Europene. Cea cu care am vorbit mi-a explicat ca trimit un singur pachet, nu am volume, nu avem un contract semnat si nu imi pot oferi o reducere. L-am expediat insa am realizat ca nu sunt singura persoana care se loveste de o astfel de problema”, a povestit pentru wall-street.ro Colin Snead.

Astfel a aparut ideea unei platforme care sa functioneze ca intermediar de servicii de curierat. A inceput ca un hobby, alaturi de alti doi asociati si de o investitie de 1.600 de euro.

“Am facut o cercetare si a aparut ideea unei platforme unde oameni ca mine, mici antreprenori, care nu au volume mari de marfa de expediat si nu pot obtine reduceri de la curieri, pot plasa comenzi fapt care ne permite noua ca entitate mai mare sa avem volume mai mari si sa obtinem discounturi pentru ei. (…) Nu aveam bani, avem 1.600 de euro in total. Nu aveam job-uri. Nici nu aveam bani sa cumparam bilete de autobuz, ne-am chinuit putin la inceput. Am fost suprinsi cati clienti am avut la inceput si cator oameni le-a placut ideea noastra”, isi aminteste Colin Snead.

Daca in prezent, site-ul are 4.000 de clienti activi, la inceput primul client a fost, probabil, “o bunica ce dorea sa expedieze o prajitura”, spune, zambind, antreprenorul in varsta de 34 de ani.

Citeste si:
Start-upul romanesc MEDIjobs a atras investitii de 1 milion de dolari
Start-upul romanesc MEDIjobs...

Colin Snead a “furat” putin din experienta in antreprenoriat a tatalui sau, care a detinut o afacere in domeniul productiei de autobuze in Ungaria, business lovit de criza financiatra.

“Autobuzele sunt cumparate in general de autoritati si in mod evident cheltuielile acestea sunt primele la care au renuntat odata cu criza financiara. A pierdut foarte mult, am invatat multe lectii urmarindu-l. Cea mai importanta a fost sa cheltuiesti intotdeauna banii altora”, puncteaza Colin Snead.

Orice piata in care e-commerce-ul are o crestere substantiala este fantastica

Anul trecut, Allpacka.ro a primit o infuzie de capital de 850.000 euro, dintre care 70% provin din instrumental financiar al Uniunii Europene Jeremie, iar restul de la compania de venture capital Euroventure si de alti doi investitori. In acest moment, Allpacka are activitati in Ungaria, Slovacia, Cehia si Romania.

Citeste si:
Cum ajunge pizza la tine acasa? De la comanda la bacsisul curierului
Cum ajunge pizza la tine...

“Am crescut foarte repede in Ungaria, insa eram destul de limitati intrucat reinvesteam banii. Ungaria este o piata destul de mica, exista mult potential in regiune. Pasul natural a fost Romania. Ne uitam in prezent la Bulgaria. Orice piata in care e-commerce-ul are o crestere substantiala este fantastica. Vrem sa facem surf pe acest val: oamenii incep sa foloseasca online-ul, sa comande online, sa plateasca online. Suntem pe o pozitie buna in Ungaria, acum in Romania retailul online explodeaza”, crede Snead.

Principalii clienti vin din zona start-up-urilor si a site-urilor care vand produse hand-made. Comenzi vin si din zona site-urilor OLX sau Okazii.

“Cum ne indreptam spre perioada Sarbatorilor 60-70% din comenzi vin de la oameni care livreaza colete in afara tarii, unde exista comunitati de romani. In rest, 60% din comenzi vin din zona start-up-urilor online. Incercam sa balansam. In Ungaria 60% vin din zona micilor retaileri si business-urilor online”, explica co-fondatorul Allpacka.

Pana in 2019 Romania poate deveni cea mai mare piata pentru Allpacka

Allpacka s-a lansat in Romania in septembrie anul trecut. In prezent, business-ul de aici a generat o cifra de afaceri de 100.000 de euro si a atras investitii de peste 200.000 euro. Pentru anul viitor bugetul de investitii se ridica la 100.000 euro. Pe plan local, compania are 3 angajati pentru moment.

Citeste si:
Viorica Dancila: Rectificarea bugetara asteapta avizul CSAT
Viorica Dancila: Rectificarea...

“Piata din Romania este dubla ca dimensiune fata de Ungaria. Cred ca pana in 2019 Romania va fi cea mai mare piata pentru noi. In Ungaria problema resursei umane este mai mare decat in Romania. Suntem in UE de mai mult timp decat Romania, o mare parte din oameni s-au mutat deja in alte tari pentru un salariu mai bun. Tot talentul s-a mutat in Germania sau Marea Britanie. In Romania exista mult talent, daca aceasta piata va deveni cea mai mare pentru noi iar forta de munca este acceptabila ca si costuri ne gandim sa relocam business-ul aici”, completeaza Colin Snead.

La nivelul intregii companii cifra de afaceri ar putea atinge 1,2 mil. euro.

Scenariul optimist este sa crestem de trei ori mai mult, la 350.000-400.000 de euro, si asta se va intampla daca investim corect in marketing, daca intelegem clientii. Cred ca poate fi atins acest obiectiv. La polul opus, cel mai pesimist scenariu este sa ne dublam veniturile, lucru pe care l-am atins in Ungaria in ultimii 2-3 ani”, mai spune Snead.
In opinia sa, cea mai mare amenintare pentru industria de curierat este lipsa investitiilor in infrastructura.

“Fata de Ungaria, cu romanii ai o singura sansa sa reusesti. Daca gresesti, nu se vor mai intoarce la tine. In Ungaria, oamenii sunt mai permisivi. Cea mai mare amenintare pentru industria de curierat este lipsa investitiilor in infrastructura, acestea trebuie sa se intample. Transportul va fi mai rapid si mai ieftin”, crede Colin Snead.

Partenerii Allpacka sunt companii de curierat precum UPS, DPD, GLS, TCE si Gebrüder Weiss.

”Este un fel de Booking.com al curieratului, pentru ca functionam pe acelasi principiu: folosim volumele, pentru a scadea preturile la serviciile de curierat cu 50-70%. Astfel le oferim clientilor cele mai bune preturi pentru expeditia coletelor si acces la firme de curierat pe care altfel nu si le-ar permite”, conchide Colin Snead.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Interconectarea cu CEL.ro devine compatibila cu cea a eMag Marketplace