Japonezii de la Asahi Group vor cumpara o serie de branduri detinute de Anheuser-Busch InBev pe piata est-europeana, printre care si operatiunile Ursus Breweries din Romania. Achizitia are o valoare totala de 7,3 mld. euro, scrie Reuters.

Anheuser-Busch InBev a fost de acord sa vanda branduri precum Pilsner Urquell din Cehia, Tyskie si Lech din Polonia, Dreher din Ungaria si Ursus din Romania. Tranzactia va fi finalizata in prima jumatate a anului viitor si este cea mai mare realizata pana acum de catre grupul japonez, care a mai cumparat anterior brandurile Peroni si Grolsch.

Pe lista scurta a investitorilor interesati de aceasta tranzactie s-au numarat fondul de investitii elvetian Jacobs Holding, fondul de investitii ceh PPF, China Resources, Bain Capital si Advent International.

Prin aceasta achizitie, Asahi ajunge sa controleze 9% din piata de bere din Europa, excluzand Rusia, devenind astfel al treilea jucator ca importanta dupa Heineken (20%) si Carlsberg (12%).

Ursus Breweries, care detine unitati de producere a berii la Timisoara, Buzau, Brasov si o unitate de productie de capacitate mica la Cluj.

Retail jobs

In 2015, consumul de bere din Romania a crescut cu 6% la 15,8 milioane de hectolitri. Pe cap de locuitor, consumul a fost mai mare cu 8%, ajungand la 80 litri, fata de 74 litri in 2014.

Grupul SABMiller are aproximativ 69.000 people in peste 80 de tari, cu operatiuni in Australia, Africa, Eurooa si America. Potrivit companiei, in fiecare minut se vand, la nivel mondial, peste 140.000 de sticle cu bauturi produse de SABMiller.

Sursa foto: Costi Iosif, Shutterstock

Citeste si:
O companie americană a făcut o bere cu gust de „schimbare climatică”
O companie americană a făcut...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri