Vanzarile de dulciuri din luna decembrie se tripleaza fata de perioada normala a anului, acest trend fiind sustinut si de lansarea produselor sezoniere. Perioada Craciunului genereaza un consum de peste 7,4 milioane kg de dulciuri in Romania si vanzari in valoare de peste 43 milioane euro, potrivit datelor furnizate de Retail Zoom, aferente anului 2015.

Retailul modern din Romania a fost dominat, ca volum, de vanzarile de biscuiti, cu o cota de 24,3% si cu o valoare de 16,4%, in timp ce napolitanele au reprezentat 7,1% din valoare si 10,3% din volum. Cele mai mari cresteri, intre 158% si 520% fata de luna noiembrie, au fost inregistrate la praline, figurinele de ciocolata si produsele sezoniere.

Pentru anul in curs, piata locala de dulciuri din perioada sarbatorilor de Craciun este estimata la aproximativ acelasi nivel, in cel mai bun caz inregistrand o usoara crestere, potrivit Otiliei Stancu, country manager Dr Gerard Romania. Piata romaneasca de dulciuri este estimata la aproximativ 500 milioane euro anual.

Trenduri de consum in Romania si Europa

Pentru a suplini cererea foarte parte pe piata dulciurilor, Dr Gerard a lansat trei produse de Craciun: fursecuri crocante cu aroma de portocala si cuisoare, rulouri crocante umplute cu glazura delicata de mar copt si turta dulce cu mere si scortisoare. “In Romania, cele mai cautate arome pentru sarbatorile de iarna sunt cele de mar copt, alaturi de combinatia de mar si scortisoara. Aroma de cuisoare si citrice este de asemenea printre favorite”, spune Otilia Stanciu.

Un roman consuma in medie peste 2,1 kg de biscuiti pe an, cantitate in crestere cu peste 70% fata de acum 10 ani, dar inca sub media est europeana de 3,5 kg/locuitor. Cei mai consumati biscuiti pe plan local raman petit beurre (peste 40%) si cei sandwich (peste 46%).

Un alt trend intalnit atat in Romania, cat si pe pietele europene este cel al scaderii gramajelor biscuitilor si prajiturilor de la pachetele de tip “family” la cele “on the go”. In Romania, peste 40% dintre consumatori prefera o gustare intre mese, napolitanele si biscuitii fiind principalele alegeri.

Aproape jumatate dintre europeni consuma biscuiti, cel mai mare consum fiind inregistrat in Spania (65%), urmata de Polonia (60%), Italia (49), in timp ce in Germania doar 26% dintre locuitori consuma biscuiti, potrivit unui studiu Dr Gerard, realizat in perioada iunie 2015 – mai 2016. Totodata, europenii prefera produse mai naturale, cu ingrediente organice sau care aduc beneficii functionale precum adaosurile de fructe si nuci, fara componente artificiale.

Pe pietele europene se inregistreaza o tendinta de trecere de la consumul de cereale la micul dejun catre biscuiti, Polonia avand o cota de piata de 24% in acest capitol, in timp ce Italia are 23%, iar Marea Britanie si Romania 20%.

La nivel european se inregistreaza o prezenta crescuta a biscuitilor dulci cu continut ridicat de fibre: intre iunie 2015 si mai 2016, peste 6% din numarul total al lansarilor au fost pentru acest tip de produse, fata de 4% la nivel global. In Romania, categoriile de produse cu etichete “curate” sau cu ingrediente naturale se estimeaza ca vor creste in urmatorii cinci ani cu rata de 5% anuala.

Sursa foto: Natasha Breen/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri