Producatorul polonez Dr Gerard a vandut in Romania dulciuri de patru milioane de euro si este interesat de achizitii

Producatorul polonez de biscuiti, napolitane si crackers Dr Gerarrd a vandut anul acesta in Romania 2.000 tone de produse si a inregistrat vanzari de peste patru milioane de euro. Retailerul polonez, care are o traditie de peste 23 de ani, a intrat pe piata romaneasca in octombrie anul trecut.

Dr Gerard activeaza pe trei categorii de produse: biscuiti dulci, napolitane si biscuiti crackers si a intrat pe piata romaneasca mai intai in retailul traditional dupa care, in scurt timp, au urmat primele retele de retail modern: Mega Image, Carrefour, Auchan, iar la finalul acestui an si Selgros.

Desi reprezentanta Dr Gerard Romania a fost inaugurata la sfarsitul anului trecut, producatorul polonez este prezent pe piata romaneasca de peste zece ani prin intermediul retelelor de distributie. Totodata, Dr. Gerard a fost producator de marca privata pe plan local. Astfel, in 2016, business-ul din Romania s-a triplat fata de anii anteriori, cifra de afaceri estimata pentru acest an fiind de 4 milioane euro, aferenta unui volum de aproximativ 2.000 de tone de produse.

Veniturile companiei la nivel global au atins in 2014 nivelul de 70 milioane euro, in crestere cu 16% fata de 2013, in timp ce in 2015 acestea s-au majorat cu 18% fata de anul anterior. Pe langa vanzarile de pe piata poloneza de origine, produsele Dr Gerard sunt exportate in peste 30 de tari, cifra de afaceri realizata la export reprezentand circa 32% din vanzarile totale.

Pentru anul in curs, grupul estimeaza o crestere de doua cifre, potrivit Jaroslaw Michal Zawadzki, manager general Dr Gerard Group. In ceea ce priveste regiunea Europei Centrale si de Est, vanzarile pentru anul in curs sunt estimate la 20 de milioane de euro, iar targetul pentru anul viitor este o crestere de 20%, a mai spus Zawadzki.

Citeste si:
Cat cheltuiesc romanii pe dulciuri de Craciun si ce consuma
Romanii cheltuiesc 43 de...

Dr Gerard Romania, interesata de achizitii

Fondul de investitii Bridgepoint, care detine din 2014 grupul Dr Gerard este interesat de achizionarea companiilor de dulciuri de pe plan local, bugetul disponibil pentru preluari fiind de patru miliarde de euro, potrivit lui Zawadzki. “Ne intereseaza o investitie rezonabila in ceea ce priveste brandul si productia. Avem un fond de investitii in spate, ne putem baza pe sprijinul sau in privinta achizitiilor, banii nu au fost niciodata problema”, a mai spus Jaroslaw Zawadzki.

Producatorul polonez a fost implicat in doua procese de preluare a unor fabrici locale, care au esuat insa, din motive de lipsa a calitatii cerute, dar si a problemelor de transparenta in privinta taxelor si a fiscalitatii.

Companiile targetate de Dr Gerard sunt cele cu o cifra de afaceri intre 15 si 20 milioane euro. In ceea ce priveste investitiile in fabrici proprii in Romania, Zawadzki a declarat ca prefera sa-si concentreze eforturile doar pe cele trei unitati din Polonia, in Romania prezentand interes doar achizitiile.

In 2015, Dr Gerard a preluat firma de cofetarie poloneza Artur, iar o doua achizitie urmeaza sa se finalizeze in urmatoarea perioada. “Piata dulciurilor este ori foarte consolidata, ori fragmentata. De exemplu, in Cehia, sunt foarte multe companii internationale, iar liderul (Mondelez) detine peste 50% din piata. Pe de alta parte, sunt tari fragmentate, precum este Romania, unde liderul pietei globale are o cota de piata foarte mica, de 10%”, a mai spus acesta.

Citeste si:
Airbus a înregistrat cele mai scăzute vânzări în primul semestru...
Airbus a înregistrat cele mai...

“Pentru moment, investim in propriile unitati, cautam producatori si fabrici pe care sa le achizitionam si, daca avem succes, vom fuziona cu ele”, a incheiat Jaroslaw Zawadzki.

Portofoliul Dr Gerard Group include peste 200 de sortimente de biscuiti, napolitane si crackers precum napolitane invelite in ciocolata, wafer rolls-uri cu creme delicioase, fursecuri crocante, biscuiti umpluti si acoperiti cu glazuri diverse, biscuiti sandwich, biscuiti pentru micul dejun, crackers si saratele. Productia se face in trei fabrici amplasate in Ozarow Mazowiecki, Miedzyrzec Podlaski si Radzyn Podlaski, care impreuna dispun de 18 linii de productie complet automatizate.

Dr Gerard are un istoric care incepe in 1993, dar a operat pana in anul 2011 sub numele Lider SKG. Compania a fost achizitionata de fondul privat de investitii Bridgepoint de la Grupul Poult din Franta, in octombrie 2013.

Citeste si:
Compania românească Alka împarte dulciuri forțelor de ordine aflate...
Alka distribuie 30.000 de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Amazon deschide noi supermarketuri: ce planuri are gigantul american
Setari Cookie-uri