21 Iunie 2017

Cheia succesului in industria fashion: Online-ul trebuie sa se imbine cu offline-ul, clientul trebuie sa fie in centrul businessului



Romanii iubesc moda, sunt deschisi la tot ce este nou, chiar daca de multe ori este vorba despre branduri straine, iar industria de fashion din Romania se dezvolta de la an la an. Din aceste motive, sectorul este unul foarte atragator pentru antreprenorii aflati la inceput de drum. Iata cateva sfaturi pentru cei care vor sa atinga succesul in domeniul modei, idei oferite de o serie de actori importanti din industrie, prezenti la conferinta Fashion ROute, organizata de Wall-Street.ro.

Answear.ro: Clientul trebuie sa fie in centrul afacerii

Simona Mincu, head of communication in cadrul magazinului online multibrand Answear.ro, este de parere ca succesul unui brand in industria de fashion este conditionata de atentia pe care compania o acorda clientului in toate etapele businessului.

"Cred ca, de fapt, cheia este sa produci ceea ce clientul isi doreste, dar, in acelasi timp, sa il surprinzi placut si sa il faci sa revina la tina, sa il surprinzi cu colectii noi, cu preturi bune, cu campanii, cu o experienta buna, de la produse, la customer service, la politica de retur. De asemenea, este important sa creezi niste trenduri cu produsele pe care le aduci si sa pui consumatorul in centrul businessului", a explicat Simona Mincu, head of communication Answear, in cadrul conferintei Fashion ROute.


MKOR Consulting: Consumatorul vrea sa probeze, dar si sa poata cumpara online

Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting, considera ca in experienta de cumparare a consumatorului de imbracamite este important sa existe ambele optiuni, atat magazinele fizice, cat si cele cele online.

"Eu cred ca este important sa existe ambele optiuni. (...) Clientii trebuie sa poata cumpara online la fel de usor cum cumpara si offline, in magazinele fizice. Un echilibru este cheia succesului, un echilibru intre a putea vedea si palpa produsul, a simti mirosul din magazine si de a putea, in acelasi timp, cumpara online", a precizat Cimpoca.


Colliers Romania: Mesajul, serviciile atasate si pretul trebuie aliniate

"Cred mai important pentru un brand de fashion este povestea pe care acesta o spune, astfel incat toate elementele sa se alinieze, pornind de la produs, mesajul produsului, serviciile atasate si pretul. Toate acestea trebuie sa fie aliniate", a precizat Daniela Popescu, associate director, Retail Agency Colliers Romania.


Carrefour: Ai nevoie de un brand corect

Roxana Cernica, director moda in cadrul retailerului francez Carrefour, considera ca in domeniul modei este necesara o "imbinare desteapta" a online-ului cu magazinele fizice, insa in primul rand pentru a atinge succes in acest sector ai nevoie de "un brand corect".

"Cred ca o imbinare foarte desteapta a offline-ului cu online-ul poate sa reprezinte o reteta a succesului, dar ca sa faci acest lucru ai nevoie de un brand, de o identitate. Ai nevoie de un brand corect, o poveste corecta, cu un mesaj corect", a precizat Cernica.

Mai mult, aceasta considera ca intotdeauna cumparatorii vor avea nevoie de experienta oferita de magazinele fizice, adica sa poata proba.


Miniprix: Trebuie sa profiti de moment pentru a-ti creste vanzarile

Mara Cristina, brand manager in cadrul retailerului de fashion Miniprix, considera ca poti avea succes in domeniul modei daca stii sa profiti de fiecare moment care iti poate genera o crestere a vanzarilor.

"Pe partea efectiv de vanzare, cred ca este foarte important sa oferim clientilor ceea ce au nevoie, cand au nevoie. Noi nu lucram pe planuri de marketing de lunga durata, pentru noi strategia de comunicare este facuta la inceputul fiecarei saptamani si profitam de fiecare moment cheie. De exemplu, cand a fost perioada serbarilor si mamicile cautau haine pentru a reinnoi garderobele copiilor, noi am promovat aceste produse. Sunt lucruri mici, insa pentru noi mereu au avut succes", a explicat reprezentantul Miniprix.




Citeste si