Gett`s, una dintre primele retele private de saloane de infrumusetare din Romania, va atinge anul acesta cifra record de 100.000 de clienti si planuieste sa mai deschisa o unitate in 2017, intr-unul din mallurile din Bucuresti. Lucian Miess, fondatorul brandului, sustine ca Romania a intrat intr-o noua faza in ceea ce priveste industria de infrumusetare, etapa in care saloanele arata din ce in ce mai bine, iar diferenta in piata va fi facuta de investitiile in personalizarea serviciilor in functie de nevoile clientilor.

Brandul Gett`s a luat fiinta in anul 1997, prima unitate fiind deschisa intr-un apartament din zona Piata Unirii, cu o investitie de 25.000 dolari. Banii necesari au venit dintr-o firma de distributie de cosmetice pe care fondatorul o opera, Ingo Trade International. In prezent, sub acest brand activeaza noua saloane de infrumusetare.

Daca la vremea respectiva unul dintre principalele servicii cerute de cliente era permanentul, in prezent clientele saloanelor Gett`s aleg o paleta mult mai complexa.

"Oamenii la vremea respectiva isi alegeau permanentul pentru ca era comod, il spalai, tot asa statea, insa nu puteai sa scapi de el. Nu se mai cere permanent, poate doar in cazul unor persoane cu par foarte fin, pe care nu si-l pot coafa altfel. (...) Acum se vand produsele si serviciile de cauza-efect, adica la care vezi efectele in cinci minute, cum este coafura. Evident ca oamenii vor da mai multi bani pe ceea ce iese din haine, tot ceea ce iese din haine are intaietate, tot ceea ce este ascuns vine pe planul al doilea, cum ar fi preventia ridurilor, proces dificil de cuantificat", a explicat Miess.

Intre cele mai cerute servicii se numara manichiura, tunsul, vopsitul, pensatul si aplicarea diverselor extensii

Citeste si:
GETT'S: Afacerea lui Lucian Miess care tine de mai bine de 20 de ani
GETT'S Salons sau cum sa...

"Se simte o crestere a puterii de cumparare"

Lucian Miess, cu o experienta de peste 20 de ani in industria de infrumusetare, sustine ca in ultima perioada se observa o crestere a puterii de cumparare a romanilor.

"Se simte un reviriment in ceea ce priveste puterea de cumparare, acest lucru este clar. Noi, astazi, in Romania, inregistram o crestere a consumului, cresterea economica insa as fi retincent sa o mentionez, nefiind sustenabila, ci bazata doar pe consum. Intr-adevar sunt mai multi bani in piata, a scazut TVA-ul, au crescut niste salarii minime, iar toti acei bani se reintorc in piata", a precizat Miess.

In acest context, clientii Gett`s lasa in saloane in medie 100-120 de lei la o vizita si revin intr-un salon de 1,2 ori pe luna (in unitatile de patru stele) si de 1,6 ori pe luna (in unitatile de cinci stele).

Lucian Miess a aratat ca in 2016 saloanele Gett`s au avut 93.200 de clienti, iar anul acesta cifra ar putea depasi 100.000 de persoane, avans sustinut si de o noua inaugurare care va avea loc in 2017.

Citeste si:
L'Oreal Romania lanseaza un nou concept de saloane de infrumusetare
L'Oreal Romania investeste in...

"Numarul de clienti este cel mai important indicator de evolutie al nostru. Cu cifrele pe care le avem pana in prezent putem estima ca vom ajunge la 100.000 de clienti, fara sa luam in calcul aportul pe care il va avea locatia pe care intentionam sa o deschidem", a detaliat seful saloanelor Gett`s.

Lucian Miess nu a dorit sa dea detalii despre locul in care va fi deschisa noua unitate Gett`s, mentionand doar ca este vorba despre un mall din Bucuresti.

Accent mare pe nevoile clientului

Pentru ca saloanele din Bucuresti incep sa arate la fel, stilisti au pregatire apropiata in mai toate unitatile din piata, Lucian Miess spune ca diferenta intre saloane se va face pe atentia acordata nevoilor clientului.

"Cumparaturile sunt emotionale. Pe langa proximitate si pret, emotiile sunt mai importante. Noi cautam ca la fiecare prima vizita clientul sa fie satisfacut, incercam sa ii atingem nevoile. Unii au nevoie de parcare, altii de proximitate, unii vor sa fie deschis duminica sau de la opt dimineata. Trebuie sa tratezi particular aceste nevoi", a explicat Lucian Miess.

Citeste si:
Studiu: In Romania, retailul creste peste media europeana
Studiu GfK: In Romania,...

Tot din atentia pentru client, Lucian Miess a vorbit de importanta programului de fidelizare pe care compania il are, cu acumulare de puncte bonus cu care se pot plati ulterior serviciile in cadrul saloanelor, precum si a sistemului de recompensare cu puncte bonus pentru fiecare client recomandat si feedback oferit.

Trend din nou la moda - abonamentele

Daca in criza abonamentele au disparut, in prezent tot mai multi clienti depun sute de euro intr-un cont si ii folosesc abia la urmatoarele vizite.

"Noi vindem foarte bine abonamente. Omul isi depune banul in cont si apoi el sau membri ai familiei isi trec in cont acele servicii. Lunar, 30 de clienti noi isi fac abonamente care costa 300 euro, 600 de euro sau 1.200 de euro. Este un fenomen care s-a relansat dupa criza, in perioada crizei nu a mai existat asa ceva", a aratat Miess.

Ingo Trade International, compania care opereaza saloanele Gett`s, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 8,7 milioane de lei (1,95 milioane euro) si un profit net de 95.000 de lei (21.000 de euro).

In Gett`s si in grupul de firme cu activitati conexe lucreaza peste 200 de oameni cu specializari diverse si complexe: personal de specialitate pe meserii si departamente diferite, de la ingineri, la editori pentru cele trei reviste pe care le publica, la personal de vazari, marketing, personal pentru importuri-exporturi si distributie, pentru software, franciza, logistica, traineri pentru alte saloane din România si manageri de la middle management pana la top management.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Ce regiuni din Romania au cea mai mare putere de cumparare