20 Octombrie 2017

Catalin Dobre, McCann: Retailerii romani comunica in continuare foarte mult pretul si lasa brandul pe locul doi



Comunicarea in industria de retail inca se concentreaza pe pret si promotie si mai putin pe crearea brandului si a valorilor care il definesc si diferentiaza in randul celorlalti retaileri , considera Catalin Dobre, chief creative officer McCann Bucharest. Acesta a detaliat la Profesionistii in Retail cum cad in capcana comerciantii romani si ce altceva ar trebui sa comunice pentru a devenit branduri valoroase si autentice.

“Cand vine vorba de comunicare, retailul e o zona in care pici foarte usor in capcana promotiilor fara sfarsit si in care poti avea o abordare foarte functionala pentru a-ti fideliza consumatorii”, spune Catalin Dobre. Potrivit directorului de creatie McCann, in acest caz se intampla tocmai invers: consumatorii nu vor fi loiali brandului, ci retailerului care va oferi mereu cel mai bun pret.

“Cred ca preturile sau o anumita prezenta in comunicare la nivelul asta promotional poate este necesara, dar ce este foarte important e sa nu te rezumi la chestia asta. Pentru ca atunci devii foarte vulnerabil, consumatorul nu iti este loial, daca stie ca tot ce-l leaga este o promotie, nu poti sa creezi o relatie cu el".

“E un razboi al preturilor, insa brandurile care reusesc sa isi loializeze consumatorii sunt cele puternice care au reusit sa creeze o relatie cu ei beyond money, iar relatia asta se construieste pe baza unor piloni, a unor valori. Vreau ca retailerul sa-mi dea mai mult decat oferte, vreau sa stiu ca lupta pentru ceva mai mare, ca are un rol mai important in viata mea decat acela de a-mi da oferte si ca are valori cu care ma aliniez”, explica Catalin.

Au reusit retailerii romani sa treaca de aceasta batalie a preturilor si a promotiei excesive? “Nu vreau sa zic in procente, dar in industria romaneasca sunt destul de multi care pica in capcana de a comunica foarte mult pret si de a lasa brandul pe locul doi”, considera Catalin.



Citeste si