Cristian Preotu, proprietarul Le Manoir, grup care detine pe plan local magazinele Comtesse du Barry, Petit Bateaua, ciocolateria Michel Cluizel si restaurantele Le Bistrot Francais, La Vinuri si Sushi Room, se extinde in industria hoteliera de lux si deschide anul viitor primul hotel din Romania afiliat retelei internationale Relais Chateaux, dupa ce va incheia anul cu afaceri estimative de sase milioane de euro.

Cristian Preotu a povestit, la Profesionsitii in Retail, despre evolutia afacerilor din zona de retail premium, comportamentul de consum al romanilor in ceea ce priveste produsele gastronomice, trendul companiilor de a oferi cadouri corporate de lux, dar si despre investitiile in primul hotel afiliat Relais Chateaux din Romania.

Anul viitor, antreprenorul va investi doua milioane de euro intr-un hotel high-level din Capitala, care va avea o capacitate de 8-10 camere si care va fi integrat in reteaua internatioanala Relais Chateaux, cea mai prestigioasa asociatie din domeniul gastronomiei si al industriei hoteliere. Investitia va proveni din surse proprii, credite bancare sau diverse parteneriate.

“Vom incepe activitatea hoteliera in Bucuresti, inca nu stim cum se va numi hotelul, dar va fi integrat in reteaua Relais Chateaux, iar apoi din 2019 ne vom extinde cu un al doilea hotel, in apropriere de Bucuresti, in viile de la Dealul Mare. In acest fel vom putea face un circuit turistic”, a povestit Cristian Preotu.

In cadrul celor doua hoteluri vor exista cornere de retail pentru brandurile Comtesse du Barry si Petit Bateau, magazine gestionate de grupul Le Manoir. Anul trecut, afacerile antreprenorului au ajuns la cinci milioane de euro, iar pentru 2017 este asteptata o crestere de circa 20%.

Jumatate din business-ul Le Manoir provine din vanzarile inregistrate in magazinele Comtesse du Barry, care comercializeaza produse de gastronomie, vinuri si specialitati frantuzesti, precum si de divizia de import vinuri Le Manoir, care distribuie circa 40% din piata totala de vinuri frantuzesti in restaurantele si marile lanturi de retail din Romania.

Petit Bateau reprezinta 15% din afacerile Le Manoir, cu cele doua magazine din zona Dorobanti si centrul comercial Baneasa Shopping City, iar ciocolateria Michel Cluizel a avut anul trecut vanzari de 120.000 de euro.

Despre comportamentul de consum si piata de produse premium din Romania, precum si alte planuri de extindere ale fondatorului Le Manoir, urmariti emisiunea integral.

Citeste si
Magazinele online, tot mai constiente de performance marketing