“De mic copil am fost atras de gradinarit, bricolat si construit chestii si astfel profesia mi-am ales-o de inginer in executie. In 2012, am facut un aranjament cu 3-4 suculente si ceva scoici de la mare. Un aranjament care s-a dovedit a fi apreciat si destul de rezistent. Apoi am inceput sa le cunosc, sa le caut, sa invat despre suculente. Cum gaseam o planta noua, o cautam pe net, scriam un mic articol si astfel am invat totul singur. De aici, au inceput tot felul de combinatii de piatra, suculente si alte plante verzi si astfel au inceput vanzarile, mai intai printre prieteni si apoi pe internet”, a povestit Alexandru Suciu, fondator Suculent Urban.

Initial, numele companiei a fost AV Fabrica de Flori, iar atelierul se afla intr-un garaj din Cotroceni. Impreuna cu sotia sa mergeau la targuri de hand made, targuri de craciun si corporate pentru a se face cunoscuti. Cei mai entuziasmati de ideea antreprenorului au fost corporatistii, care au adoptat in scurt timp ideea acestor aranjamente usor de intretinut.

Suculent Urban, afacere profitabila din plante suculente

Din 2015, proiectul a devenit afacere de familie, pe care Maria si Alexandru Suciu au numit-o Suculent Urban.

Cum sa imbunatatesti...
Citeste si: Cum sa imbunatatesti incasarile firmei, pentru un cash flow sanatos

“Odata cu nunta noastra, am intrat in lumea organizatorilor de nunti si botezuri, asigurand tot ce implica aranjamentele florale, marturii, lumanari, cocarde, photocorner, totul cu plante suculente”, a precizat Alexandru Suciu.

Cum piata interna de suculente si cactusi este mai putin dezvoltata in Romania, producatorii din Olanda si Grecia s-au dovedit a fi cea mai buna solutie pentru antreprenori.

“Piata de cactusi si plante suculente exista la acest moment si in Romania si noi o prospectam in mod constant. Cred insa ca este dezvoltata mai mult latura de hobby, decat de bussiness. In 2012 cand am inceput noi sa descoperim lumea suculenta, cumparam plante de la colectionari, de pe piata interna, insa calitatea plantelor nu era intotdeauna cea pe care o doream. Astazi observam o crestere de oferta de produs finit si nu de plante pe piata. Plantele le achizitionam exclusiv din Olanda, fie de pe Bursa de Plante fie direct de la producatori. Noi ne aprovizionam in proportie de 90% de la producatori, ceea ce ne asigura o anumita calitate pe un sortiment anume de plante, iar de pe Bursa, importam mai mult mixuri de plante”, a adaugat Suciu.

Clientii companiei sunt de toate varstele, dar cei mai interesati de aceste plante si aranjamente suculente sunt tinerii. Acestia fiind atrasi de lucruri noi, prefera plantele cu crestere usoara si dezvoltare lenta. “Noi avem o definitie perfecta pentru suculente: cu cat le neglijezi mai mult, cu atat le merge mai bine”, a spus fondatorul Suculent Urban.

10 afaceri romanesti cu care...
Citeste si: 10 afaceri romanesti cu care ne mandrim de Centenar

Suculent Urban, afacere profitabila din plante suculente

Cat de profitabila este o afacere cu plante suculente?

In 2016 Suculent Urban a inregistrat o cifra de afaceri de 32.000 euro, iar anul acesta estimeaza ca va fi peste 50.000 euro si va realiza un profit de 7.500 euro.

“Pentru noi a devenit o afacere profitabila, pe care am ridicat-o pas cu pas. Intr-o economie nesigura, cu o oferta de produse noi, am ales sa fim prudenti, sa testam si apoi sa investim. Afacerea am inceput-o pe firma de proiectare, careia i-am adaugat codurile CAEN necesare, iar spatiul de lucru era al nostru, un garaj de 16 mp. Am inceput sa participam la cat mai multe targuri cu tematici de specialitate, lumea a inceput sa ne cunoasca si cererea a devenit tot mai mare. Asa a aparut dupa aproape cinci ani, firma Suculent Urban SRL care a evoluat de la un hobby si pasiune pentru plante, la o afacere de familie.

Acum ne desfasuram intr-un spatiu nou de 50 mp si intentiile noastre sunt de dezvoltare si extindere. In domeniul floral, se zice ca daca rezisti pe piata peste patru ani, lucrurile se leaga. Am reinvestit castigurile, am refacut stocurile, dezvoltam gama de produse de la an la an, cautam parteneriate si in alte orase decat Bucuresti, participam la diferite cursuri si evenimente floristice si numai asa putem rezista”, a precizat Maria Suciu.

7 lucruri pe care ar trebui...
Citeste si: 7 lucruri pe care ar trebui sa le cunoasca orice proprietar de magazin

Pentru a dezvolta afacerea in 2015, sotii Suciu au investit 2.000 euro in accesorii si plante, iar pentru promovarea produselor investesc in jur de 1.000 de euro pe an. Totodata, compania isi face cunoscute produsele si serviciile prin promovarile de tip barter, care au reprezentat in jur de 1.000 euro in 2017.

“Pentru 2018 ne propunem intarirea pozitiei pe piata, dezvoltarea unei platforme de promovare si vanzare online performanta, crearea unor parteneriate cu magazinele de cadouri personalizate din online si offline si intrarea pe piata amenajarilor interioare cu plante naturale si stabilizate.Suntem deja in tratative in acest sens si asta ne da incredere ca ne vom creste afacerea”, a conchis Maria Suciu.

Suculent Urban, afacere profitabila din plante suculente