Profi, investitii de peste 50 de milioane de euro programate pentru 2018

Profi va investi in 2018 o suma de peste 50 de milioane de euro in extinderea retelei, a declarat Daniel Cirstea, director general al Profi Rom Food, pentru wall-street.ro. Strategia companiei este de a deschide in fiecare an cel putin la fel de multe magazine ca in anul precedent, astfel ca in 2018 ne putem astepta la deschiderea a cel putin 195 de magazine Profi.

La jumatatea acestui an, reteaua Profi ajunsese la magazinul cu numarul 600 si incheie 2017 cu un numar de aproape 700 de unitati comerciale. Cele mai recente inaugurari au avut loc chiar inainte de Craciun, pe 21 decembrie, la Bacau, Dobrotesti, Sighetu Marmatiei si Targu Frumos. In total, in 2017, Profi a deschis 195 de magazine, dintre care 57 in format City, 83 in format Loco si 55 in format Standard. Reteaua Profi este prezenta in 379 de localitati.

La finalul anului trecut, retailerul Profi, care ajunsese la un numar de 510 de magazine si circa 11.000 de angajati, a fost preluat de fondul britanic de investitii Mid Europa Partners, iar Daniel Cirstea, director general al Profi Rom Food, estima ca va bifa inca 200 de noi magazine in 2017.

Daniel Cirstea, Profi, magazine

”Din perspectiva Profi, 2017 a fost un an de crestere foarte accelerata, atat ca numar de magazine, cat si de personal, noi ajungand la aproape 13.000 de angajati, ceea ce ne plaseaza in primele 4-5 pozitii din topul angajatorilor din Romania. Cifra de afaceri a crescut si ea, la jumatatea anului fiind deja mai mare cu 36% fata de anul anterior”, declara, intr-un interviu acordat wall-street.ro, Daniel Cirstea, director general al Profi Rom Food, adaugand ca principalii factori de crestere au fost, in 2017, permanenta adaptare a magazinelor la conditiile pietei, extinderea si marirea numarului de clienti.

Citeste si:
Profi, afaceri de 1,3 mld. euro si peste 200 de magazine noi in 2018
Profi a terminat 2018 cu o...

Gasirea de personal calificat a reprezentat una dintre dificultatile intampinate de catre Profi in 2017. Daniel Cirstea spune ca, pentru a depasi aceasta provocare, a fost creat un un sistem propriu de pregatire si au fost stabilite modalitati de promovare rapida a angajatilor si precizeaza ca schimbarile de legislatie au jucat un rol important, intrucat au dus la luarea unor decizii pe care seful Profi Romania le califica drept ”intempestive”.

Care sunt planurile Profi pentru 2018?

”Strategia noastra este sa ne extindem in fiecare an cu un numar de magazine cel putin egal cu cel al inaugurarilor din anul trecut. De asemenea, vom mari baza logistica pentru a distribui mai uniform rutele de transport si a veni inca si mai aproape de producatori. Astfel, in viitorul foarte apropiat, vom inaugura un nou centru de distributie in Moldova. Volumul de investitii pentru 2018 depaseste 50 milioane euro”, declara Daniel Cirstea.

Daniel Cirstea, Profi, magazine

Cand il intrebi ce ar trebui sa se schimbe, din perspectiva fiscala ai legislativa , pentru ca activitatea Profi Rom Food sa fie usurata , Daniel Cirstea spune ca este nevoie de predictibilitate si de conditii care sa sustina eficient producatorii din tara astfel incat produsele lor, cerute de consumatori, sa poata intruni conditiile necesare ca sa ajunga in magazinele Profi.

Citeste si:
Profi, angajări la foc automat în pandemie
Profi, angajări la foc...

”Ne asteptam ca domeniul sa creasca in continuare dar nu in acelasi ritm ca pana acum, cumparatorii facand cumparaturi mai dese dar cu cheltuieli mai reduse per cumparare. Cu siguranta domeniul va creste, pentru ca se afla inca mult sub media europeana de magazine la mia de locuitori. In privinta franelor, una care pare sa se conteze este penuria tot mai accentuata de forta de munca”, explica Daniel Cirstea atunci cand vine vorba despre factorii care vor favoriza sau vor frana ascensiunea retail-ului in perioada urmatoare.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri