Romania este (prin Uniunea Europeana) semnatar si participant al Acordului de la Paris, prin care se urmareste reducerea emisiilor de dioxid de carbon si reducerea semnificativa a incalzirii globale. Din fericire, tara noastra se afla inca destul de jos in topul tarilor cu cele mai mari emisii de dioxid de carbon din lume.

Pentru a ajunge la sustenabilitate ecologica satisfacatoare, e nevoie de eforturi si costuri ridicate din partea companiilor romanesti. Insa rapoarte anuale (precum Carbon Clean 200) continua sa arate cum companiile mai „verzi” devin mai profitabile decat cele care refuza sa-si reduca amprenta de carbon.

Iata doar cativa pasi mici pe care trebuie sa ii faci pentru a-ti face businessul mai eco-friendly.

Achizitii verzi

Oricine si-a montat macar un bec ecologic in casa a inteles ca, desi pretul sau a fost mai mare, durata sa de viata este mult mai ridicata, iar puterea sa de iluminare cel putin egala cu cea a unui bec normal.

Iluminatul birourilor cu becuri LED este doar un inceput. Poti solicita chiar un audit energetic, pentru a afla mai multe detalii despre cum ai putea sa reduci consumul. Nu in ultimul rand, gaseste furnizori care vand materiale de birotica usor de refolosit sau de reciclat.

Recicleaza

Discuta cu firma de salubrizare cu care compania ta are un contract incheiat despre posibilitatea de a colecta deseurile in scopul reciclarii. Unele firme fac colectarea doar in momentul in care ai cantitati considerabile de material reciclabil, dar, in acelasi timp, pot oferi si bani in schimbul hartiei si plasticului. Alte firme iti pot cumpara componentele vechi de computer sau alte electronice pe care vrei sa le inlocuiesti.

Descurajeaza utilizarea masinii personale

In timp ce multe firme din Romania inca isi motiveaza angajatii oferindu-le masini de serviciu, tu poti promova variante alternative de transport (care sa nu implice aglomeratia in tramvaie si metrouri).

Daca masinile electrice sunt inca prea scumpe, cum ar fi sa iti incurajezi echipa sa vina la birou pe bicicleta? Asa ai parte de mult mai putine intarzieri cauzate de trafic si aduci beneficii reale de sanatate angajatilor tai. Poti reduce chiar si costurile abonamentelor de sala.

Te poti consulta cu specialisti in domeniu pentru a afla care sunt modele de biciclete optime pentru oras, cum trebuie sa fie ingrijite si chiar despre cum poti achizitiona o flota. In timp, iti poti motiva angajatii sa foloseasca bicicleta prin punerea la dispozitie a unor facilitati precum o parcare sigura si spatioasa sau un dus.

Lucratul de acasa

Work from home e un concept pe care multe firma il practica deja. Sunt insa destui sefi care traiesc cu impresia ca, daca un angajat lucreaza de acasa, va fi ineficient. Ceea ce acestia nu inteleg este ca absenta unui angajat din birou inseamna un consum redus de energie si resurse, un spatiu de birou mai aerisit si mai putine deseuri produse.

Studiile arata ca flexibilitatea programului creste producitivitatea si nivelul de satisfactie al angajatilor. In acelasi timp, cei care lucreaza de acasa tind sa faca mai putine pauze si sa isi ia mult mai rar concedii medicale.

Foloseste serviciile cloud

Daca ai un business, probabil esti deja familiarizat cu avantajele serviciilor de cloud, costurile reduse si eficienta acestora. Accesibilitatea sporita inseamna ca poti vedea si modifica documentele tale de pe orice device, costurile de hardware fiind semnificativ reduse. In plus, un serviciu de cloud precum al celor de Microsoft sau Google iti pune la dispozitie toate aplicatiile de care firma ta are nevoie.

Grija fata de mediul inconjurator si fata de sanatatea angajatilor se va reflecta in presitigiul adus companiei tale, iar mai tarziu, intr-o profitabilitate crescuta. Implicarea ta activa este necesara pentru ca astfel de demersuri sa aiba loc mai frecvent in Romania.

Citeste si: Romanian companies demand more tax breaks for green investment

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri