“2017 a fost un an bun pentru Complex Apicol, in care am inregistrat o crestere de 15% a cifrei de afaceri, insa trebuie sa mentionez ca vorbim de trei paliere de dezvoltare: avem gama de apicosmetice, care reprezinta cea mai mare parte din totalul vanzarilor, cu brandul Apidermin, cel mai important si care genereaza jumatate din vanzarile de apicosmetice, avem de asemenea zona de food and drinks, suntem procesatori si exportatori de miere, aici vorbim de o zona meteodependenta, iar vanzarile variaza in functie de productia de miere, iar anul trecut nu a fost cel mai bun an pentru apicultori, si nu in ultimul rand, vindem utilaje apicole, unde la fel depindem de vreme si productie: daca este un an bun, apicultorii vor avea bani sa investeasca in echipamente”, a explicat Miruna Codeanu.

Categoria de apicosmetice reprezinta pana la 65% din vanzarile totale de 3,2 milioane lei ale Complex Apicol. De altfel, principalul focus pentru businessul romanesc ramane aceasta categorie: “Din pacate, Complex Apicol a avut o perioada in care a pierdut din piata, perioada de tranzitie si concurenta acerba spunandu-si cuvantul si practic in momentul acesta facem eforturi si incercam sa recastigam segmentele de piata pe care le-am pierdut”, a explicat Miruna Codeanu.

Un astfel de segment reprezinta publicul tanar, pe care Complex Apicol incearca sa il recastige odata cu lansarea unei game de cosmetice speciale, Apidermin Expert. Gama cuprinde sase produse noi: apa micelara, ulei demachiant, crema de zi, crema de noapte, un serum si lapte de corp.

“Inovatia este atat in modul in care s-a formulat produsele, cat si la nivel de packaging. Avem laptisorul de matca care este ingredientul vedeta al acestei game pentru ca ne-am propus ca fiecare gama sa contina cel putin un produs apicol pentru a nu ne pierde identitatea”, spune Miruna.

Carrefour deschide doua noi...
Citeste si: Carrefour deschide doua noi hipermarketuri la Satu Mare si Baia Mare

Produsele Apidermin Expert vor fi lansate in luna aprilie si se vor gasi atat la raft, in magazinele Cora, cat si in magazinele fizice Apicola (detinute de Asociatia Crescatorilor de Albine, actionarul Complex Apicol), precum si in magazinul online.

De altfel, odata cu dezvoltarea gamei destinata publicului tanar, Complex Apicol urmareste dublarea procentului detinut de vanzarile magazinului online - in prezent de 5% - din totalul cifrei de afaceri in urmatorii trei ani.

Noi existand din 1965 am avut un anumit tip de client, traditional, care nu a vizitat magazinul online pana acum, nu traieste in mediul virtual, nu are obiceiuri de consum si o buna parte din acest public consuma Apidermin. Asa ca atunci acest public se misca mai incet catre comertul online, dar pentru publicul mai tanar care traieste in mediul virtual trebuie sa construim alte produse pentru ca in mod clar Apidermin nu mai este in targetul lor. Construim alte produse prin care sa ne adresam publicului mai tanar, avizat, care traieste, se informeaza si consuma online”, explica Miruna Codeanu.

Despre cum a evoluat business-ul in comertul traditional si cel modern, planurile de dezvoltare si piata cosmeticelor romanesti, aflati din interviul Mirunei Codeanu la Profesionistii in Retail.

Sportisimo deschide un...
Citeste si: Sportisimo deschide al 16-lea magazin din Romania