Grupul City Grill a inregistrat, in 2017, o cifra de afaceri de 33,7 milioane euro, in crestere fata de anul precedent. In 2018, grupul va continua sa faca investitii, fiind alocate peste 4 milioane de euro pentru dezvoltarea mai multor zone strategice: resurse umane, tehnologie si lansarea unui nou segment de business, livrarile la domiciliu. Daniel Mischie, CEO Grupul City Grill, a vorbit, intr-un interviu acordat wall-street.ro, despre strategia de dezvoltare a business-ului, ce solutie a gasit compania pentru a face fata crizei de personal din industria HoReCa, cum apreciza serviciile din industria ospitalitatii, dar si ce schimbari ar trebui facute.

Grupul City Grill administreaza in prezent 19 restaurante si cafenele, deschise sub brandurile Caru’ Cu Bere, Hanu’ lui Manuc, Pescarus, Hanul Berarilor, Trattoria Buongiorno, City Grill si City Cafe. Daniel Mischie se afla la conducerea business-ului din ianuarie 2017, atunci cand a preluat functia de CEO. Dupa ce a raportat afaceri de peste 33 de milioane de euro anul trecut, Mischie a declarat ca 2018 este un an cu planuri multe care includ, printre altele, si extinderea business-ului in marile orase din tara.

"Am bugetat investitii de 4.2 milioane euro, iar directiile strategice catre care sunt alocate sunt resursele umane (programe de formare profesionala, dezvoltare personala si fidelizare pentru angajati) si tehnologie (dezvoltarea aplicatiei Out4Food), precum si dezvoltarea si modernizarea retelei si un nou segment de business, livrarile la domiciliu. Asadar, pe de-o parte, avem in plan expansiunea prin deschidere de noi restaurante sau preluarea unor restaurante existente, sub brandurile Hanu’ Berarilor, Trattoria Buongiorno sau City Grill. Luam in calcul inclusiv “iesirea din Bucuresti”, catre orase mari si dezvoltate din tara - Cluj, Constanta, Timisoara, Oradea. Pe de alta parte, optimizam reteaua actuala, consolidam pozitia pe piata si dezvoltam brandul de angajator", a declarat Daniela Mischie, pentru wall-street.ro.

Criza de personal in HoReCa: solutia Grupului City Grill

Business-urile din industria ospitalitatii sufera de ani de zile din cauza lipsei de personal calificat. Fara un ajutor din partea statului, angajatorii din aceasta industrie incearca (unii si reusesc) sa gaseasca solutii pentru atragerea si retinerea candidatilor.

In prezent, Grupul City Grill are peste 1.350 de angajati, fiind cel mai important angajator roman din industria restaurantelor. Anul trecut au fost infiintate peste 200 locuri de munca, iar in 2018 numarul angajarilor pe pozitii noi va depasi 350. Cele mai cautate pozitii sunt cele de picoli, ospatari, bucatari si ajutor de bucatar.

Citeste si:
Care sunt salariile la care viseaza romanii. Tinta nu e inalta
Studiu eJobs: Romanii cred ca...

Daniel Mischie spune ca situatia deficitului de personal din industria HoReCa este intr-adevar "o provocare", insa considera ca orice moment de criza poate fi depasit daca angajatorul are o reputatie buna, iar "piata te cunoaste ca un jucator onest si credibil".

Avem echipe de recrutare care lucreaza intens pentru atragere si retentia de talent tot timpul anului, nu doar in perioada verii cand necesarul de resurse umane creste din cauza deschiderii teraselor. Grupul City Grill atrage candidatii atat prin credibilitate – avem experienta, avem branduri bine asezate in piata, platim salariile la timp – precum si prin conditiile de munca si flexibilitate. Foarte multi angajati noi vin din recomandari, semn ca angajatii actuali sunt multumiti de munca lor si vorbesc in termeni pozitivi despre locul de munca. Salariile sunt la nivelul pietei, tipsurile rotunjesc semnificativ veniturile, avem angajati de toate varstele, care se simt in familie alaturi de colegi

Daniel Mischie, CEO Grupul City Grill

Solutia pe termen lung, pe care grupul a gasit-o pentru a face fata crizei de personal, se numeste Academia City Grill, infiintata in 2017, care ofera cursuri acreditate de Ministerul Educatiei celor care vor sa aiba o cariera in industria HoReCa.

Citeste si:
Cum reusesc companiile sa-si pastreze cei mai buni angajati
Cum reusesc companiile sa-si...

Academia City Grill este unul dintre proiectele care ne diferentiatiaza intr-un sens pozitiv de alti angajatori din industrie. Obiectivul Academiei nu se limiteaza doar la atragerea candidatilor, ci la formarea oamenilor atat din perspectiva profesionala, cat si personala. Incepand cu 2017 suntem acreditati sa pregatim, sa sustinem examenele si sa oferim diplome pentru meseriile de ospatar si bucatar. Astfel, angajam oameni care nu au inca o specializare si, in 6 luni, acestia pot avea o meserie cu diploma atestata in Romania si UE. Pe parcursul celor 6 luni, acestia sunt angajati si platiti in roluri de ajutor de ospatar, respectiv ajutor de bucatar

Daniel Mischie

Academia ofera cursuri pentru ospatari si bucatari, iar din toamna acestui an curricula va fi extinsa, astfel incat se va adresa si celor care sunt deja specializati si care, fie isi doresc sa aprofundeze aceste meserii, fie isi doresc sa creasca in cariera la nivel de management.

In prezent, Academia are circa 100 de absolventi si toti lucreaza in restaurantele Grupului City Grill.

Citeste si:
Premiera in ospitalitate: parteneriat cu un port de peste din Spania
Un antreprenor roman a...

Tot mai putini clienti nemultumiti

Peste 12.000 de clienti intra zilnic in restaurantele Grupului City Grill, iar o treime dintre ei sunt straini. Profilul clientilor depinde de la un brand la altul, insa dincolo de preferintele culinare sau de experientele pe care si le doresc, cei care intra in restaurantele grupului provin din mediul urban, au venituri medii si peste medie, sunt oameni informati, conectati la tehnologie si care apreciaza mancarea buna si de calitate.

"Valoarea medie a bonului se situeaza in jur de 99 lei. Cei mai multi dintre clienti lasa bacsis, pentru ca sunt multumiti de servire si vor sa isi arate aprecierea fata de personal", a adaugat Daniel Mischie.

In industria ospitalitatii, si nu numai, "clientul este stapanul", asa ca operatorii sunt permanent preocupati de calitatea serviciilor oferite, care le asigura, in fond, clienti multumiti.

"Avem din ce in ce mai putine sesizari. Lucram permanent la aspecte precum calitatea mancarii, pentru care folosim doar ingrediente proaspete si de calitate, de la furnizori testati, in general din Romania, la interactiunea cu personalul, pe care il trainuim permanent, la beneficii de fidelizare si, in general, la tot ce presupune experienta de servire a mesei in restaurant. Fata de 2016, in 2017 numarul reclamatiilor a scazut cu 30%, in timp ce gradul de satisfactie al clientilor a crescut cu 10%", a declarat CEO-ul grupului.

Romanii renunta la pachetul cu mancare de acasa ca sa ia masa in oras

In ultimii ani, societatea a suferit o serie de schimbari care se reflecta si in obiceiurile oamenilor de a manca. Tot mai multi aleg sa ia masa in oras, ceea ce ii ajuta sa economiseasca timp si asa extrem de limitat. In plus, si marile companii contribuie la aceasta cultura a mancatului in oras prin politica tichetelor de masa, care le permite angajatilor sa ia un pranz sanatos la restaurant.

Concluzia analizelor noastre este ca publicul nostru nu mananca mai mult la o masa, ci mai de calitate. Si sunt mai multi clienti, care ies mai des la restaurant. Aceasta crestere a consumului de calitate se reflecta, de exemplu, in topul celor mai vandute produse, in care se situeaza mancarurile emblematice ale fiecarui restaurant, care sunt acele feluri de mancare destinatie, care ii fac pe clienti sa revina si care nu sunt usor de reprodus. Fireste, exista si diferente de public intre branduri. In localurile cu meniuri traditionale (Caru’cu Bere, Hanu’ Berarilor, Hanu’ lui Manuc, Pescarus) se remarca preferinta pentru preparate pe baza de carne, in timp ce la Trattoria Buongiorno si City Grill se observa preferinta pentru preparate mai usoare, specifice bucatariei italiene, urbane

Daniel Mischie, CEO Grupul City Grill

Romanii, foarte atasati de mancarea gatita acasa, au inceput sa iasa tot mai des la restaurante. Daca in urma cu cativa ani luau masa in oras numai cei cu varsta cuprinsa intre 25 si 45 ani, in prezent, plaja de varsta s-a extins: de la tinerii de 20 ani care vin sa manance in oras cautand mancare buna si o experienta completa, la cei mai in varsta care ies la restaurant sa manance si sa depene amintiri.

Industria ospitalitatii are nevoie de oameni cu vocatie

O industrie performanta are nevoie de personal calificat, iar pentru asta este nevoie ca statul, prin sistemul de invatamant, sa pregateasca forta de munca de care piata are nevoie. Ca multe alte domenii, si industria ospitalitatii are nevoie ca sistemul de educatie sa functioneze. "Pe de-o parte, este nevoie de scoli profesionale care sa ii pregateasca pentru meseriile de ospatar, bucatar, etc. Pe de alta parte, este nevoie de informare si prezentarea corecta a acestor meserii. Ospatar, bucatar, sunt meserii vocationale, sunt oameni carora le place sa gateasca pentru altii sau sa povesteasca cu clientii la masa", a spus Daniel Mischie.

"Avem la Pescarus un ospatar savuros. Domnul Ilie lucreaza de aproape 40 ani ca ospatar si probabil o sa iasa la pensie de la noi in cativa ani. Dar e suficient sa vorbesti cu el putin si iti dai seama cat de importanta este pasiunea intr-un astfel de job", a adaugat acesta.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Starbuck a ajuns la 28 de cafenele in Bucuresti