Retailerul francez Carrefour a lansat primul blockchain pe zona de food din Europa, parte a planului de transformare a lantului de retail pana in 2022. In prezent, tehnologia blockchain a fost implementata puiului de Auvergne, iar retailerul intentioneaza sa o extinda la alte opt linii de productie pana la finalul anului 2018.

Consumatorii care vor sa stie totul despre puiul de Auvergne, produsul Carrefour care beneficiaza de tehnologia blockchain in prezent si care are vanzari de peste un milion de bucati anual, pot afla informatii despre originea produsului, unde a fost crescut, ce a consumat si chiar momentul in care a fost procesat.

Fiecare pas din lantul de aprovizionare al retailerului va fi inregistrat intr-o baza de date securizata si protejata impotriva fraudelor, blockchain. Diferenta dintre blockchain si o baza de date traditionala este ca prima nu stocheaza informatiile la nivel central si nimeni nu are acces la toate datele. Ceea ce inseamna ca nici Carrefour, nici altcineva din lantul de aprovizionare, producatori, procesatori sau distribuitor nu pot interveni in modificarea datelor.

Carrefour blockchain

Pe langa faptul ca satisface nevoia de transparenta pentru consumatori, tehnologia blockchain le permite crescatorilor sa arate ce produc si ce expertiza au. Mai mult, ajuta Carrefour sa partajeze datele cu partenerii sai si sa garanteze un nivel mai ridicat de siguranta aliementara pentru consumatorii sai.

Citeste si:
Afaceri in crestere pentru producatorul roman de vinuri Villa Vinea
Afaceri in crestere pentru...

Concret, fiecare produs va avea un cod QR pe care consumatorii il vor putea scana cu ajutorul smartphone-ului si care le va oferi toate informatiile in legatura cu drumul parcus de puiul de Auvergne pana a ajuns la raft: numele fermei unde a crescut, cu ce a fost hranit, daca i-au fost administrate tratamente si altele.

Implementarea tehnologiei blockchain reprezinta primul pas al retailerul francez in a-si realiza planul major de transformare a Carrefour, intitulat strategic “Carrefour 2022”, initiat de CEO-ul Carrefour, Alexandre Bompard. Printre obiectivele retailerului se regasesc eficientizarea operatiunilor de la sediul central, majorarea veniturilor din mediul online si dezvoltarea de noi parteneriate in Europa si Asia.

Sursa foto: aureliefrance/Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
CCC redeschide magazinul din VIVO! Cluj Napoca