„Romania este inca dominata de comertul traditional, de magazinele mici de cartier ca si pondere in total. Ca rata de crestere comertul modern este mult mai dinamic si cele mai dinamice canale sunt discounterii si supermarketurile, mai ales prin deschiderile de magazine. Pentru Coca Cola ponderile sunt asemanatoare, cu diferente destul de mici, ambele canale sunt importante pentru noi”, a declarat Alina Bucelea.

„Zona de HoReCa este si ea importanta, desi ne-am dori sa fie mai dinamica, Romania este un pic atipica din acest punct de vedere, este un canal mult mai mic in comparatie cu tarile vecine. Daca ma uit la numarul de locatii de HoReCa, avem acelasi numar ca si Bulgaria, care are o populatie de trei ori mai mica. Noi acoperim HoReCa existenta, dar inca este mica. Pentru noi, zona de HoReCa este un pic mai mult decat pentru piata, care dupa estimarile noastre, este in jur de 10%”, a adaugat aceasta.

Alina Bucelea a vorbit in cadrul Profesionistii in Retail despre evolutia companiei pe plan local, strategia comerciala si trendurile pietei de bauturi carbogazoase. Astfel, primele luni ale anului au adus vanzari in crestere pentru Coca Cola, sustinute de lansarea brandului Fuzetea, care inregistreaza performante peste asteptarile initiale ale companiei.

De asemenea, in 2017 Coca Cola a obtinut afaceri mai mari cu 6% fata de anul anterior si a bifat cresteri pe toate categoriile de produse din portofoliu. Cea mai mare pondere din cifra de afaceri este detinuta de bauturile carbonatate, urmate de apa.

Pentru a afla evolutia categoriilor de produse din portofoliul Coca Cola si trendurile din piata romaneasca, urmariti integral emisiunea Profesionistii in Retail.