Vlad Elias si Cristina Tarasevici, economisti si consultanti financiari, au luat calea antreprenoriatului in 2013, cand au deschis prima spalatorie ecologica, Blue Lagoon Clean. Cinci ani mai tarziu, au afaceri de 2,2 milioane lei si au investit o suma asemanatoare in inaugurarea celui de-al patrulea punct de lucru Blue Lagoon Clean, un centru de procesare ecologica in Pantelimon si cel mai mare din Sud-Estul Europei, cu care vor sa ofere clientilor o alternativa la spalatul hainelor acasa.

Nu stiau nimic despre procesarea ecologica a hainelor cand s-au hotarat sa puna pe picioare o astfel de afacere. Totul a pornit din initiativa Cristinei, care voia sa-si protejeze rochiile; au intrat in contact cu Electrolux care le-a prezentat tehnologia Lagoon pe care cei doi antreprenori au ales sa parieze.

In 2013, Blue Lagoon Clean isi deschidea primul punct de lucru, in Auchan Crangasi, in urma unei investitii de 100.000 de euro ce a constat in echipamente, amenajarea spalatoriei ecologice si sustinerea businessului pe o perioda de opt luni, pana ce au ajuns la breakeven.

Cinci ani mai tarziu, Blue Lagoon Clean inseamna patru puncte de lucru, o echipa de 50 de oameni si afaceri de 2,2 milioane de lei. Ultima locatie, inaugurata de curand in Pantelimon, judetul Ilfov, este cel mai mare centru de procesare a ecologica a hainelor din Europa de Sud Est si a necesitat o investitie de o jumatate de milion de euro, suma ce a provenit atat din bugetul propriu cat si din finantari bancare.

„Ideea de a deschide un astfel de centru de procesare ecologica a a venit mai mult din nevoie, deja punctele de lucru erau suprasolicitate. Centrul de aici are o capacitate de 5 tone de haine; oferim servicii de colectare si retur gratuit pentru comenzi de peste 60 de lei si le propunem clientilor o alternativa la spalatul hainelor acasa”, spune Vlad Elias.

Romani care s-au intors in...
Citeste si: Romani care s-au intors in tara pentru a construi afaceri de succes

Cei doi antreprenori estimeaza ca investitia de 500.000 de euro va fi amortizata in momentul in care leasingurile se vor termina, adica in 5 ani. „O consideram o afacere de viitor. Suntem singuri procesatori ecologici 100% din piata romaneasca, mai exista doar curatatorii mixte, ecologice si chimice, iar din 2022 Uniunea Europeana va restrictiona activitatea spalatoriilor chimice”, spune Vlad Elias.

Blue Lagoon Clean are doar clienti persoane fizice si nu intentioneaza sa intre pe zona corporate sau industriala. „Vrem sa ramanem strict pe zona asta, echipamentele noastre nu sunt pentru a spala asternuturi si lenjerii, noi curatam materiale fine, delicate. Prin prisma abonamentelor incepem usor sa optimizam si partea asta, nu vrem sa ne pozitionam ca o spalatorie ieftina, insa pentru clientii fideli incercam sa oferim preturi mai bune”, explica Elias.

30% din incasarile Blue Lagoon Clean provin din abonamente, iar numarul acestora este in crestere de la an la an. Abonamentele functioneaza ca o cartela prepay pe care clientul o incarca si pe care o poate utiliza in functie de comenzi. Preturile sunt, insa, diferite: daca in mod normal spalatul unei camasi costa 8 lei, prin abonament acesta ajunge la 5,6 lei.

Dublarea cifrei de afaceri si un centru de formare profesionala

Pe langa spalatoria din Auchan Crangasi, antreprenorii detin un punct de colectare in zona Unirii si o doua spalatorie in ParkLake. „A fost o miscare importanta pentru noi pentru ca asa am reusit sa intram pe piata mallurilor, unde de obicei se intra greu. Conceptul ParkLake este unul ecologic, iar spalatoria care deja inchiriase spatiu acolo era un chimica, noi le-am trimis propunerea noastra si asa am ajuns la etajul -1”, povesteste Vlad Elias.

Antreprenoare romanca...
Citeste si: Antreprenoare romanca lucreaza cu portughezi pentru lenjerii inedite

In prezent, spalatoria din Crangasi genereaza 65% din vanzarile Blue Lagoon Clean, insa antreprenorul considera ca in cateva luni locatia din ParkLake o va depasi ca procent total din cifra de afaceri. „Acum suntem in faza de recalibrare, vanzarile celor trei locatii nu vor mai fi atat de mari, odata cu lansarea centrului din Pantelimon. Practic, ele isi vor pastra publicul, insa centrul va targeta noi clienti”, spune Vlad Elias.

Centrul din Pantelimon poate atinge o cifra de afaceri de un milion de lei, iar targetul de vanzari vizat pentru anul in curs este de 4,4 milioane de lei. Mai mult, antreprenorul spera ca anul urmator sa ajunga de pe a sasea pe a treia pozitie in piata spalatoriilor ca si capacitate de productie si cifra de afaceri.

Planurile lui Vlad Elias si ale Cristinei Tarasevici nu se opresc aici: tot in cadrul centrului din Pantelimon, au pus bazele unui centru de formare profesionala care ofera cursantilor o calificare acreditata in domeniul curatatoriilor de haine, dar si sansa unui loc de munca, pe care spera sa il lanseze in august anul acesta. „Nu este generator de venituri, dar ne ofera posibilitatea de a ne forma oameni. Lipsa fortei de munca este o provocare. Punem la dispozitie cursuri de formare, daca acestea sunt absolvite, se pot angaja la noi sau in alte spalatorii”, spune Elias.

Reteaua Dr.Leahu deschide...
Citeste si: Reteaua Dr.Leahu deschide prima clinica in judetul Cluj


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
FOTO Cum arata cea mai noua clinica Medicover din cladirea The Bridge