Afacerile din domeniul de retail se confrunta in prezent cu multe probleme, precum schimbarile tehnologice rapide, concurenta ridicata, cererea clientilor pentru mai multa flexibilitate, lipsa datelor si nu numai.

Chiar si cele mai mari provocari au solutii, dar, pentru implementarea lor, e nevoie de resurse financiare, de timp sau de creativitate - iar uneori, chiar de toate. De aceea, e important sa stii sa prioritizezi: cu cat rezolvi o problema mai mare, cu atat rezultatele vor fi mai vizibile. Iata 3 provocari majore ale afacerilor de retail, impreuna cu solutii de impact:

Gestiunea stocurilor

Una dintre activitatile care pot consuma mult timp este gestiunea stocurilor. Cu cat ai produse mai diverse, cu atat poate fi mai dificil sa urmaresti evolutia acestora. Insa nu poti, sub nicio circumstanta, sa amani sau sa raresti inventarierea stocurilor. Acestea sunt esentiale pentru a te proteja de furturi si pentru managementul financiar al firmei.

Un program de gestiune poate fi de ajutor afacerilor de retail in mai multe privinte. Nu doar ca genereaza documente necesare pentru contabilitate, ci te poate anunta atunci cand stocurile pentru un anumit produs au ajuns la un nivel minim. Astfel, programele de gestiune te ajuta sa previi epuizarea stocurilor, dar si sa generezi rapoarte detaliate cu privire la evolutia acestora. În plus, poti utiliza un astfel de program impreuna cu alte echipamente care ii extind functionalitatea, precum imprimante de etichete, cititoare de coduri de bare, cantare cu etichetare sau afisaje pentru clienti.

Preferintele in schimbare ale clientilor

Pentru o afacere de retail de succes, gama de produse oferita spre vanzare trebuie sa coincida cat mai bine cu nevoile si dorintele clientilor. Un magazin care nu este proactiv si nu anticipeaza bunurile care se vor vinde bine nu este competitiv si isi va pierde in timp clientii in favoarea concurentei. Pe langa produsele obisnuite, aflate in permanenta in stoc, va trebui sa adaptezi oferta in functie de sezon, dar si de tendinte, potrivit Growth Engineering. Avand in vedere recurenta sarbatorilor si a anotimpurilor, dificultatea nu sta in aprovizionarea cu produse de sezon, ci adaptarea rapida la tendinte.

Prin urmare, te poti intreba cum sa adaptezi stocul de produse la tendintele trecatoare, dar care pot avea beneficii financiare semnificative si care pot fideliza clientii. Pe de o parte, studiul concurentei este esential; astfel, poti afla daca exista alte produse sau alti furnizori relevanti pentru clientii tai. Pe de alta parte, trebuie sa iti cunosti cat mai bine clientii, prin studii de piata sau feedback. Astfel, vei putea adapta stocurile in functie de preferintele si nevoile lor.

Atragerea talentului

Atragerea candidatilor potriviti se poate dovedi mai dificila in retail decat in alte domenii. Unele companii mari au raspuns oferind beneficii suplimentare pentru angajati sau salarii mai mari. Insa afacerile de retail mici pot avea dificultati in a oferi salarizare la acelasi nivel. In plus, o alta problema e ca potentialii candidati nu vad prea bine posibilitatile viitoare de dezvoltare profesionala in acest sector.

De aceea, pentru atragerea persoanelor competente si dedicate, e nevoie de cateva eforturi suplimentare in procesele de recrutare si training. E bine sa oferi o imagine clara a posibilitatilor de avansare, iar acestea sa fie unele atractive. Daca afacerea stagneaza, insa, persoanele ambitioase vor avea reticente in a candida pentru un post.

Totodata, nu ar trebui sa te limitezi la un scurt training atunci cand angajezi. Companiile care ofera oportunitati reale de dezvoltare pentru angajati se bucura de beneficii precum cresterea loialitatii, a motivatiei sau a productivitatii acestora. Ca sa obtii aceste rezultate, angajatii au nevoie sa vada valoarea din spatele initiativei, asa ca e bine sa identifici posibilitati de dezvoltare adaptate la nevoile acestora.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri