"Exportam aproape tot ce producem, adica 94%, in vreme ce importurile de fashion acopera 91% din consumul romanilor. Estimam ca exporturile de fashion vor ajunge la 3,63 mld. euro anul acesta, in vreme ce importurile vor urca la un nivel de 2,17 mld. euro, in crestere cu 14% fata de anul trecut", spune Corina Cimpoca.

Circa 77% din totalul consumului de fashion al romanilor este reprezentat de haine, la nivel de retaileri, piata fiind dominata de H&M, Zara si Decathlon, fiecare dintre cei trei cu cifre de afaceri ce depasesc 600 mil. euro anual.

"Avem aproape 19.000 de retaileri in industria modei din Romania, fiind vorba de o piata foarte aglomerata din acest punct de vedere. Dintre acestia aproape un sfert sunt jucatori cu capital strain care genereaza 64% din cifra de afaceri din piata", a declarat Corina Cimpoca.

Mall-urile raman preferatele romanilor care vor sa cumpere haine si alte produse de fashion, 85% dintre participantii studiului Digital Fashion consumer 2017, realizat de MKOR Consulting, alegand aceasta optiune in topul locatiilor preferate pentru achizitii. Magazinele online (54%) si cele stradale (28%) sunt celelalte doua locatii de unde romanii isi achizitioneaza haine.

Sportisimo deschide un...
Citeste si: Sportisimo deschide al 16-lea magazin din Romania

De altfel, retail-ul online de fashion este asteptat sa urce cu 20% (y/y) in 2018, piata urmand sa atinga nivelul de 258 mil. euro. Principalii jucatori din mediul online sunt H&M, Fashiondays, Zara si eMag.

Fashion ROute este evenimentul wall-street.ro dedicat industriei locale de confectii si retailului de fashion. Anul acesta, evenimentul este organizat in parteneriat cu LPP si answear.ro, fiind totodata sustinut de Vivo!, Avon si MKOR Consulting.

Credit Foto: Mircea Dragos

Decathlon anunta...
Citeste si: Decathlon vinde marca proprie "Fabricat in Romania" in toata tara