“Primul pas intr-o afacere trebuie gandit cel mai bine. Atunci cand faci acest pas trebuie sa stii cine esti, ce vrei sa spui lumii, de cine vrei sa fii ascultat, cine te inspira pe tine si pe cine vrei sa inspiri tu. Acestea ar putea fi cele mai importante intrebari la care trebuie sa-ti raspunzi daca vrei o afacere in industria de fashion. Desi, in prezent, construirea unui brand nu se mai face dupa o reteta, ci totul se face mai mult instinctual. Construirea unui brand se bazeaza pe intalnirea consumatorului cu produsul artistic. In momentul in care clientul se intalneste cu produsul tau artistic, primesti un raspuns din partea lui si atunci iti poti da seama daca ai succes”, explica Clara Rotescu, presedintele Federatiei Romane de Design Vestimentar si Accesorii.

“Producatorii mici au inceput sa aiba din ce in ce mai mult succes, pentru ca oamenii vor sa fie unici si vor ca produsul lor sa aiba o poveste. Aceste povesti ale brandurilor mici ii ajuta pe producatori sa se autosustina si sa evolueze”, spune Clara Rotescu.

Clara Rotescu spune ca a simtit ca a intrat in lumea afacerilor atunci cand a creat un brand alaturi de Fashion Days, cand a reusit sa vanda cate 300 de produse in 3 ore. In acel moment, Clara a inteles ce inseamna productie, seriozitate si reputatie.

Sfat pentru antreprenorii din fashion: Aveti curaj!

“Nu exista o reteta a succesului. Trebuie sa ai curaj, daca vrei sa ai succes. Trebuie sa analizezi piata foarte bine, sa stii unde vrei sa ajungi, ce consumatori vrei sa ai, ce preturi vrei sa ai, unde vrei sa vinzi si sa ai un sentiment al realitatii profund - sa vezi ce se intampla si in celelalte magazine, in special magazinele mari, pentru ca ele dau startul”, mai spune Clara Rotescu.

Cinci motive pentru care sa...
Citeste si: Cinci motive pentru care sa vii la Fashion Route 2018

Fashion ROute este evenimentul wall-street.ro dedicat industriei locale de confectii si retailului de fashion. Anul acesta, evenimentul este organizat in parteneriat cu LPP si answear.ro, fiind totodata sustinut de Vivo!, Avon si MKOR Consulting.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography