"In zilele noastre, un antreprenor nu mai reprezinta un comportament organizat, eficient si practic. Un antreprenor presupune un comportament profesionist, capabil sa se adapteze schimbarilor, sa accepte schimbarea, sa se reinventeze, sa se adapteze pietei din ce in ce mai diversificata. Un antreprenor trebuie sa fie sincer", a precizat Otilia Brailoiu.

Care sunt ingredientele pentru un business de succes? Empatie, diplomatie, inovatie, originalitate, spune designerul. Pentru ca un produs sa fie cautat in piata, trebuie sa fie original si personalizat. Numai in felul acesta va fi apreciat si bine vandut.

"Nu am functionat cu strategii de marketing, nu asa am dezvoltat business-ul. Am permanent constiinta lucrului bine facut si asta mi-a dat inapoi mai mult decat am estimat. Produsele noastre sunt premium, nu pentru ca au fost gandite ca o strategie, ci pentru ca asa ne-am propus de la inceput, din respect pentru clientii nostri si din respect pentru munca noastra", a mai spus Otilia Brailoiu.

Un business nu va deveni niciodata unul de succes daca nu se bazeaza pe o echipa. Resursa umana este cea care da valoare unui business, care il creste si il face performant. "Atunci cand pornesti un business, echipa este foarte importanta. Tine de fiecare antreprenor sa creeze un mediu bun, stimulativ, care sa genereze performanta, sa tina anagajatii stimulati si multumiti", a conchis designerul.

Brandurile britanice Topshop...
Citeste si: Topshop si Topman intra in Romania. Unde vor deschide primul magazin

Denis Predescu: As fi vrut sa imi spuna cineva inainte ca in business este o furtuna permanenta

Denis Predescu a fost atras de design de la 7 ani. Chiar daca a facut arhitectura, cariera sa de designer sta sub amprenta Doinei Levintza, care i-a fost mentor inca din copilarie.

“Multa vreme m-am straduit sa ma focalizez, sa gasesc directia in care sa merg. La 30 de ani traiam cu 1500 de lei pe luna. Au fost multe momente critice, am fost la un pas de faliment, m-am gandit chiar sa emigrez, dar nu am putut sa las acest vis. Asa ca am incercat, cu ajutorul fratelui meu, care lucra atunci in consultanta si era mult mai pragmatic.

Eram aproape de faliment – au fost momente critice. M am gandit sa plec in Australia, nu puteam sa ales acest vis. Asa ca am incercat. A demisionat si impreuna am luat-o de la capat, ne-am reinventat. Am ales pana la urma sa fac ce am invatat de la mentorul meu, sa fac o Levintza reinventata”, a povestit Denis Predescu, in cadrul conferintei Fashion ROute.

Casa de productie de 750.000...
Citeste si: Business de 750.000 de euro: Politicul destabilizeaza piata

El spune ca a avut cateva luni de pierdere, cele in care a trebuit sa alerge dupa acte si nu a avut timp sa se ocupe efectiv de creatie, dar ca afacerea este pe profit si reuseste sa plateasca toate datoriile – facute in mod asumat, pentru a pune la punct showroom-ul asa cum si-a dorit.

“Inainte sa incep, mi-as fi dorit sa stiu ca in business este o furtuna permanenta. As fi vrut sa imi spuna cineva cat este de greu, mai ales cand risti tot ce reprezinti tu. Daca as fi stiut aceste lucruri, poate le-as fi luat mai putin fatalist. Pe viitor, ma vad un fel de Ozzy Osbourne intr-un halat foarte frumos, facand tot haine la comanda. Imi doresc sa fiu in spectacolul in care vreau eu sa fiu”, a conchis Denis Predescu.

Clara Rotescu: Primul pas trebuie gandit cel mai bine

“Primul pas intr-o afacere trebuie gandit cel mai bine. Atunci cand faci acest pas trebuie sa stii cine esti, ce vrei sa spui lumii, de cine vrei sa fii ascultat, cine te inspira pe tine si pe cine vrei sa inspiri tu. Acestea ar putea fi cele mai importante intrebari la care trebuie sa-ti raspunzi daca vrei o afacere in industria de fashion. Desi, in prezent, construirea unui brand nu se mai face dupa o reteta, ci totul se face mai mult instinctual. Construirea unui brand se bazeaza pe intalnirea consumatorului cu produsul artistic. In momentul in care clientul se intalneste cu produsul tau artistic, primesti un raspuns din partea lui si atunci iti poti da seama daca ai succes”, explica Clara Rotescu, presedintele Federatiei Romane de Design Vestimentar si Accesorii.

“Producatorii mici au inceput sa aiba din ce in ce mai mult succes, pentru ca oamenii vor sa fie unici si vor ca produsul lor sa aiba o poveste. Aceste povesti ale brandurilor mici ii ajuta pe producatori sa se autosustina si sa evolueze”, spune Clara Rotescu.

2019, anul in care...
Citeste si: 2019, anul in care antreprenorii vor concura mai mult pentru fonduri

Fashion ROute este evenimentul wall-street.ro dedicat industriei locale de confectii si retailului de fashion. Anul acesta, evenimentul este organizat in parteneriat cu LPP si answear.ro, fiind totodata sustinut de Vivo!, Avon si MKOR Consulting.

Citeste si: Vouchere pentru promovarea digitala a firmelor, lansate pana in august

Sursa foto: Mircea Dragos Photography