Antreprenorii romani vor putea sa obtina vouchere in valoare de pana la 3.000 de euro pentru promovarea si dezvoltarea digitala a propriilor firme pana in luna august a acestui an, data la care Ministerului pentru Mediul de Afaceri vrea sa faca accesibile antreprenorilor toate variantele de finantare.

"Toate programele de finantare gestionate de Minister vor incepe cel tarziu la in prima aprte a lunii august. Pe langa internationalizare, microindustrializare si Start-Up Nation, vom mai avea inca doua variante de finantare pe care le recomand antreprenorilor: vom introduce vouchere, in valoare de 3.000 de euro pentru promovare in mediul digital si vom avea o alta varianta, de 200.000 de euro – din care 90% sprijin al statului, bani care incercam sa ii ducem pe partea de creare de locuri de munca si unde nu se va face o diferentiere intre segmentele de productie si servicii. Spun asta pentru ca, in cadrul Start-up Nation, productia este intr-adevar prioritizata in privinta punctajului", a declarat Paula Pirvanescu, secretar de stat in cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, in cadrul conferintei Fashion ROute, organizata de wall-street.ro.

Potrivit acesteia, pana la finalul verii va fi lansata si o platforma dedicata antreprenorilor care va reuni toate variantele de finantare pe care acestia le au la dispozitie – incluzand atat programele dezvoltate de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, cat si de catre celelalte ministere.

"Pe langa aceasta, vom infiinta un asa-zis 'catalog' prin care vom promova tot ce inseamna mediul antreprenorial in Romania, pe ramuri de activitate. De exemplu, daca eu am o firma in Baia Mare cu 2 sau 200 de angajati, si vreau un parteneriat in Caras-Severin, voi putea sa il caut prin aceasta platforma si sa demarez acest parteneriat. Nu in ultimul rand, vom imbunatati accesul antreprenorilor la atasatii economici, care ar trebui sa suporte mai bine mediul de afaceri din Romania in ceea ce priveste vanzarea si promovarea produselor locale. Veti avea toate datele lor de contact reunite pe un singur website usor de accesat", a subliniat Paula Pirvanescu.

Secretarul de stat a mai spus ca Ministerul lucreaza la un proiect prin care va promova povesti de succes despre Romania, prin intermediul antreprenorilor care au succes in afaceri peste hotare.

In ceea ce priveste mutarea focusului dinspre lohn spre promovarea de branduri romanesti, reprezentantul Ministerului a spus ca se fac eforturi ca statul sa se impuna pe piata de automotive si de productie textila, pentru o reechilibrare.

“Nu putem oferi doar forta de munca, oricum este destul de redusa. Ne dorim sa crestem partea creativa, productia proprie, sa sustinem antreprenorii nostri si sa impunem reguli si standarde, astfel incat sa nu ni se foloseasca doar forta de munca”.

Ministerul lucreaza si la schimbarea procedurii de achizitie a companiilor care organizeaza targurile internationale, pentru ca s-au constatat nereguli si derapaje. “Pana acum 2 ani, organizarea unui targ costa 10.000 de euro iar de doi ani costa 50.000 de euro. Cu acelasi mobilier, aceleasi conditii, fara sa se aduca ceva in plus care sa ajute antreprenorii. Nu este normal, vom schimba procedura de achizitie a celor care organizeaza. Vrem sa se ocupe oameni competenti, nu trebuie sa castige o singura companie targurile pe 5 tari”, a mai spus Paula Pirvanescu.

Fashion ROute este evenimentul wall-street.ro dedicat industriei locale de confectii si retailului de fashion. Anul acesta, evenimentul este organizat in parteneriat cu LPP si answear.ro, fiind totodata sustinut de Vivo!, Avon si MKOR Consulting.

Foto: Mircea Dragos

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri