Industria produselor cosmetice din Romania a avut o evolutie pozitiva in ultimii ani, majoritatea companiilor din acest sector inregistrand doar cresteri. Cu toate ca avem cativa producatori romani de cosmetice cu afaceri de succes, piata de cosmetice este dominata de multinationale, cu o cota de circa 90%. Vezi in continuare care sunt cei mai mari jucatori din industria cosmeticelor la nivel local si care sunt brandurile cu care au cucerit piata.

L’Oreal

Cifra de afaceri 2017 - 369,5 milioane lei

Profit 2017 - 33,9 milioane lei

Unul dintre cei mai mari jucatori pe piata locala de cosmetice este L’Oreal, cu o cifra de afaceri de 369,5 milioane lei inregistrata anul trecut si un profit de 33,9 milioane lei.

La nivel global, L’Oreal a avut vanzari de 26 miliarde euro in 2017. Compania este prezenta in aproximativ 140 de tari si are in jur de 89.000 angajati. In acelasi timp, L’Oreal inregistreaza in fiecare an in jur de 400 brevete, reprezentand partea de cercetare pentru descoperirea produselor inovative.

Citeste si:
Brandul de cosmetice NYX a deschis primul magazin din Moldova
Primul magazin din regiune al...

Brandurile sub umbrela L’Oreal sunt: Garnier, Maybelline, Nyx, Vichy, La Roche-Posay, Kerastase, Matrix, Lancome, Biotherm, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Cacharel, Diesel, Viktor&Rolf, Kiehl’s, Urban Decay si Clarisonic.

afacerile producatorului de cosmetice L'Oreal in Romania

Sursa foto: Shutterstock / M DOGAN

Beiersdorf

Cifra de afaceri 2017 - 261,3 milioane lei

Citeste si:
Romancele nu se uita la bani cand isi cumpara parfumuri
Romancele nu se uita la bani...

Profit 2017 - 19,4 milioane lei

Beiersdorf Romania, fondata in 1999, numara aproximativ 60 de angajati. Cu marcile NIVEA, Eucerin, La Prairie, Labello, 8×4 si Hansaplast/Elastoplast compania a inregistrat anul trecut venituri de circa 261,3 milioane lei si un profit de 19,4 milioane lei.

Beiersdorf Romania este unul dintre cei peste 150 de afiliati internationali ai companiei de cosmetice Beiersdorf AG, cu sediul in Hamburg, Germania.

Marcile Beiersdorf unesc tendintele internationale cu nevoile regionale ale consumatorilor pentru ca nu exista doua piete la fel si cerintele de ingrijire a pielii consumatorilor difera considerabil de la un continent la altul. Compania desfasoara cercetari extinse de consum si opereaza centre locale de cercetare a pielii pentru a fi cat mai aproape de consumatori.

Citeste si:
Cum transforma o romanca din Marea Britanie un hobby intr-o afacere
Cum transforma o romanca din...

Afacerile Beiersdorf in Romania

Sursa foto: Shutterstock/ SSokolov

Procter & Gamble (P&G)

Cifra de afaceri 2017 - 1,4 miliarde lei

Profit 2017 - 21,1 milioane lei

Ariel, Gillette, Always, Head&Shoulders, aceste marci si multe altele din portofoliul P&G sunt prezente in viata consumatorilor din Balcani inca din 1992. Aproximativ 1.000 de angajati deservesc in jur de 52 milioane de consumatori din intreaga regiune balcanica.

Brandurile P&G din categoria beauty sunt: Aussie, Head & Shoulders, Herbal Essences, Ivory, Olay, Old Spice, Pantene PRO-V, Rejoice, Safeguard, Secret, SK-II.

Afacerile Procter & Gamble in Romania

Sursa foto: Shutterstock/monticello

Unilever

Cifra de afaceri 2017 - 61,9 milioane lei
Profit 2017 - 6,8 milioane lei

Unilever este un conglomerat cu branduri de miliarde de dolari precum Axe, Dove sau Rexona si peste 170.000 de angajati. Compania este prezenta in Romania si gestioneaza de la Bucuresti operatiunile din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Kosovo si Moldova. Totodata, Unilever detine o fabrica la Ploiesti unde sunt produse branduri precum Delikat, Dero, Rama sau Delma. In 2017, Unilver a raportat in Romania afaceri de 61,9 milioane lei si un profit de 6,8 milioane lei.

Afacerile Unilever in Romania

Sursa foto: Shutterstock/JPstock

Amway

Cifra de afaceri 2017 - 100,9 milioane lei

Profit 2017 - 5,6 milioane lei

Amway, una dintre cele mai mari companii de vanzari directe din lume, prezenta pe piata romaneasca din 1997, a ajuns sa aiba in acest moment aproximativ 40.000 de partneri la nivel local. Incepand cu un portofoliu cu 8 produse, compania a ajuns in prezent sa ofere peste 400 de produse din diferite categorii.

Produsele populare in portofoliul companiei, la ora actuala, sunt nutricosmeticele, gama premium de produse de ingrijire a tenului si colectia de produse pentru activitati sportive.

Afacerile Amway in Romania

Sursa foto: Shutterstock/Cineberg

Oriflame

Cifra de afaceri 2017 - 173,7 milioane lei

Profit 2017 - 7,5 milioane lei

Fondata in 1967 de catre doi frati si prietenul lor, Oriflame este in prezent o companie internationala de produse cosmetice si Wellness care foloseste metoda vanzarii directe in peste 60 de tari de pe tot globul. Gama larga de produse cosmetice si Wellness suedeze naturale sunt puse in vanzare prin intermediul unei forte de vanzari de aproximativ 3,6 milioane de consultanti independenti, care genereaza vanzari anuale totale de peste 1,5 miliarde de euro.

Compania este listata la bursa din Stockholm, Nasdaq OMX Exchange din martie 2004 si are cinci fabrici proprii in Suedia, Polonia, China, Rusia si India.

Afacerile Oriflame in Romania

Sursa foto: Shutterstock/ Arsenie Krasnevsky

Avon Cosmetics

Cifra de afaceri 2017 - 560,1 milioane lei

Profit 2017 - 74,0 milioane lei

Avon, liderul pietei locale de beauty, a inregistrat anul trecut cifra de afaceri de 560,1 milioane in lei, in crestere cu aproape 10 milioane lei, in comparatie cu 2016. In acelasi timp, profitul companiei inregistrat in 2017 este mai mare cu circa 12 milioane lei, ajungand la 74 milioane lei.

Cele mai vandute produse din portofoliul retailerului de cosmetice sunt parfumurile, care detin o pondere de 40%, urmate de produsele de machiaj.

In cadrul Avon, vanzarile directe prin reprezentantii reprezinta cea mai mare parte a businesului, de 95%, in timp ce platforma digitala, un marketplace care ofera reprezentantilor instrumente digitale care sa-si creasca afacerea online, desi anul trecut s-a majorat cu 25%, reprezinta doar 5% din vanzarile totale ale Avon.

Afacerile Avon in Romania

Sursa foto: Shutterstock/ Darios

Henkel

Cifra de afaceri 2017 - 754,3 milioane lei

Profit 2017 - 64,2 milioane lei

Henkel detine pozitii-cheie la nivel global, prin cele trei divizii din domeniul industrial si al bunurilor de consum, cu marcile, inovatiile si tehnologiile sale: Adhesive Technologies, Beauty Care si Laundry & Home Care.

Henkel Romania a fost infiintata in 1994 ca filiala a Henkel Central Eastern Europe. Compania are in prezent circa 500 de angajati, iar portofoliul sau cuprinde peste 30 de marci, mii de produse, de la produse cosmetice, detergenti, adezivi comerciali si profesionali pana la tehnologii.

De la infiintarea sa in Romania, Henkel a lansat cu succes pe piata romaneasca marci din portofoliul international, precum: Fa, Palette, Taft, Gliss, Schauma, Syoss, Ultime, dintre cosmetice.

Henkel detine trei unitati de productie in Romania (Divizia Adezivi), amplasate in: Pantelimon (langa Bucuresti), Campia Turzii (judetul Cluj) si Roznov (in judetul Neamt).

Afacerile diviziei beauty Henkel in Romania

Sursa foto: Shutterstock/Roman Kyryliuk


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Unilever vrea sa elimine 100.000 de tone de ambalaje pana in 2025