Mark Hilton, CEO-ul britanic al Sphera Franchise Group, afirma ca holding-ul tinteste o expansiune "agresiva" pana in 2022 cu scopul de a ajunge la peste 240 de restaurante, dublu fata de momentul prezent, cu un ritm de deschidere de cel putin 25 de unitati noi anual, dar si printr-un "push" la nivel national de subfrancizare a brandului Pizza Hut Delivery. Sphera reuneste sub umbrela sa companiile care opereaza in sistem de masterfranciza brandurile KFC in Romania, Republica Moldova si in nordul Italiei, dar si francizele altor branduri internationale ale YUM! Brands, precum Pizza Hut, Pizza Hut Delivery si Taco Bell, pe piata locala

Pizza Hut Delivery constituie singura franciza in cazul careia YUM! ofera posibilitatea masterfrancizatilor, precum Sphera Franchise Group, de a subfranciza catre alti investitori, spune Mark Hilton (foto), care isi propune sa deschida noi locatii sub acest brand in marile orase din tara si sa ajunga la un numar de peste 30 de unitati, in urmatorii 3 ani.

In prezent, holding-ul are deja 21 unitati Pizza Hut Delivery deschise la nivel national, dintre care sase in afara Bucurestiului, doua in Cluj, doua in Brasov, unul Constanta si unul in Ploiesti. Astfel, "capacitatea noastra de subfranciza in Bucuresti este destul de limitata, dar in celalte orase suntem dispusi sa discutam cu investitorii interesati de franciza Pizza Hut Delivery. Insa, pentru a deveni subfrancizat evident ca trebuie sa indeplinesti anumite criterii. In afara de necesitatea de a dispune de mijloacele financiare pentru a investi intr-un astfel de magazin, trebuie sa existe si un nivel ridicat de angajament personal si interes fata de brand", arata CEO-ul Sphera Franchise Group.

El adauga faptul ca suprafata locatiei trebuie sa dispuna de pana la 150 mp, iar investitia necesara lansarii unui business Pizza Hut Delivery ajunge la 250.000 euro, suma ce include taxa de franciza, echipamentele si costurile de amenajare conform standardelor internationale. Sphera Franchise Group are deja un subfrancizat sub brand-ul Pizza Hut Delivery, care opereaza in Bucuresti, iar investitorul este un fost angajat al companiei, arata britanicul.

In opinia sa, un contract de franciza este similar unuia de casatorie, deoarece parteneriatul se incheie pe cel putin 10-20 de ani. "De aceea, dorim sa intelegem daca subfrancizatul va fi implicat in acest business. Este un aspect mai putin tangibil de care tinem cont si, intr-adevar, sa stai in picioare o zi intreaga, sa urmaresti activitatea si vorbesti cu clientii nu este usor. Insa, in acelasi timp, francizatul se bucura de toate beneficiile unui brand international de pizza", spune Mark Hilton.

Citeste si:
Dodo Pizza deschide doua pizzerii si lanseaza procesul de francizare
Dodo Pizza va deschide doua...

In opinia sa, daca un brand nu este operat intr-o maniera buna de catre un francizat, acesta sufera la nivel general. In retail, "suntem vazuti toti precum cea mai slaba veriga din lant. Astfel, investitorii care isi doresc sa devina subfrancizati, trebui sa fie, in acelasi timp, ambsadori ai brand-ului si sa demonstreze ca au capacitatea de a conduce sustenabil acest tip de business".

Mark Hilton: Pana la finele anului 2022, tinta este sa avem peste 240 de restaurante deschise

"Avem oportunitatea de a continua cresterea acestui business in sistem de franciza. Anul 2017 a fost cu adevarat important in care am listat Sphera pe piata de capital, am lansat Taco Bell si am deschis mai multe restaurante in Italia. Si exista, de asemenea, povesti fantastice in evolutia acestei companii. De exemplu, managerul primului restaurant KFC deschis de noi in Italia, la Verona, este o romanca, care a mai lucrat pentu noi si acum 15 ani in business-ul Pizza Hut. Ea a plecat din Romania acum 12 ani, dar unii angajati ai nostri au ramas in contact cu ea pe social media. Si cand am deschis primul magazin din Italia, s-a intors la noi", a declarat CEO-ul Sphera Franchise Group.

De asemenea, "avem multi alti oameni care lucreaza pentru noi si in Romania si care au inceput de la o pozitie de baza, iar apoi au ajuns manageri de restaurante, area coaches s.a.m.d.. De exemplu, managerul general al business-ului Pizza Hut Delivery din Romania si-a inceput cariera in bucatarie intr-un restaurant KFC acum 20 de ani", arata Mark Hilton.

Modul in care am lansat brand-ul Taco Bell a fost sa anuntam ca ceva "cool" vine in Europa Centrala si de Est si ajunge prima data in Romania.

Citeste si:
Cum a ajuns KFC traditia numarul 1 in Japonia de Craciun
Cum a ajuns KFC traditia...

"Am incheiat anul trecut cu un numar total de 113 restaurante si suntem in grafic pentru celelalte 26 planificate, pana la finele anului. Desi mai sunt cateva luni, intr-adevar, unele se afla deja in constructie, iar pentru altele am semnat deja contractele de inchiriere", a spus Mark Hilton. Pana in prezent, Sphera Franchise Group a ajuns la 125 de restaurante in total in portofoliu si 13 unitati in 2018, dupa deschiderea in data de 13 august a unei unitati Pizza Hut Delivery in Brasov.

"Pentru 2019 obiectivul este de a continua dezvoltarea printr-o crestere agresiva cu inca alte 27 de restaurante. Daca aveam 113 restaurante la finele anului trecut, la sfarsitul lui 2022 tinta este sa avem 241 de restaurante, astfel incat sa dublam dimensiunea acestui business. Ca urmare, daca dorim sa atingem acest plan ar trebui sa deschidem cel putin 25 de restaurante pe an", arata Mark Hilton.

Despre lansarea brand-ului Taco Bell...

"Taco Bell este un brand fantastic. Inainte de lansare am analizat piata, pentru a intelege asteptarile consumatorilor. Un aspect care a iesit in evidenta este ca romanii cred ca orice lucru „cool” care vine in aceasta piata ajunge inainte in Praga, Varsovia sau Budapesta, de exemplu. Asadar, modul in care am lansat brandul a fost sa anuntam ca ceva cool vine in Europa Centrala si de Est si vine prima data in Romania", spune Mark Hilton.

El arata ca in mesajul de promovare a brand-ului a fost inclusa si ideea ca cel mai aproape magazin Taco Bell de Romania este in Cipru la peste 1.200 km. "Impactul pe care l-a avut deschiderea pimului magazin a fost uimitor. Am avut cozi uriase de 3-4 ore. Oamenii stateau la coada pentru un taco. Astfel, mesajul pe care l-am avut pentru consumator a avut rezonanta. La nivel european a fost cea mai de succes decat in orice alta tara".

Citeste si:
Sphera Group anunta cel mai bun trimestru de la listarea pe bursa
Sphera Group anunta cel mai...

Sphera Franchise Group a deschis primul restaurant sub franciza Taco Bell, cel mai mare lant de restaurante din lume cu mancare mexicana, toamna trecuta in Baneasa Shopping City, urmat de o a doua unitate in Mega Mall, in decembrie 2017. In acest an, al treilea restaurant a fost deschis in Park Lake. "Pe intregul an 2018, avem in plan sa deschidem trei restaurante. Pe langa cel din Park Lak, celelalte doua Taco Bell vor fi deschise in afara Capitalei", arata Mark Hilton.

El adauga insa ca lansarea unui brand inseamna atat oportunitati cat si riscuri. "Abordarea noastra a fost foarte metodica. Am realizat cercetari in piata locala legate de preferintele consumatorilor, iar printre rezultate reisea ca romanilor le place intr-adevar mancarea picanta, ceea ce in mare parte stiam deja prin intermediul brandului KFC. Suntem inca intr-un proces de invatare. Am deschis primele trei restaurante in Capitala, dar nu stim daca brandul Taco Bell va avea succes si in alte orase din Romania", conchide CEO-ul Sphera Franchise Group.

Sphera Franchise Group a inregistrat vanzari consolidate in valoare de 350,1 milioane lei in primele sase luni ale anului, in crestere cu 21,6% fata de rezultatele pro-forma din aceeasi perioada din 2017. Rezultatele financiare Sphera Franchise Group sunt sustinute, in egala masura, de performanta robusta a vanzarilor in baza comparabila, care au ajuns la nivelul de 8%, si de contributia celor 26 de noi unitati deschise de la inceputul anului 2017.

Cea mai mare contributie la aceasta performanta a avut-o USFN Romania (operator al brandului KFC in Romania), care a inregistrat o crestere a vanzarilor totale de 19,8%, in timp ce ARS (operator al brandului Pizza Hut in Romania) a raportat vanzari in crestere cu 9,1%.

La jumatatea acestui an, a avut loc cea de a 10-a editie a Conventiei Internationale a Francizatilor YUM!, in orasul Orlando din Statele Unite ale Americii, in cadrul careia s-au reunit peste 1.100 de participanti din intreaga lume, respectiv Europa, Asia, America Latina, America Centrala, America de Nord, Australia si Noua Zeelanda.

KFC Romania, detinut de holdingul Sphera Franchise Group, a castigat premiul "Francizatul Anului' in cadrul acestei conventii care se desfoara odata la doi ani. YUM! Brands Inc. opereaza la nivel international in peste 135 de tari si teritorii si detine peste 43.500 de restaurante.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Taco Bell a inaugurat al zecelea restaurant, in Constanta