Plafar atrage o finantare in valoare de aproape 2 milioane de lei pentru modernizare si extinderea activitatii

Plafar, companie din portofoliul Ministerului Economiei, a obtinut o finantare de 1,8 milioane de lei din partea Libra Bank. Banii vor fi folositi pentru a moderniza linia de productie de la Cluj si pentru a obtine capital circulant in vederea extinderii activitatii in zona distribuitorilor autorizati.

"Faptul ca am obtinut o finantare de asemenea anvergura se datoreaza evolutiilor pozitive din ultimul timp. Compania pe care o conduc a obtinut in anul 2017 profit, dupa ani de zile in care a fost pe pierdere. Cu banii obtinuti suntem siguri ca vom intra intr-o noua etapa de evolutie ce ne va permite sa fim mult mai competitivi pe piata", a declarat Lucian Bitoleanu, directorul general al Plafar.

"Plafar este un nume foarte cunoscut romanilor datorita unei lungi istorii, iar acum, cu ajutorul noilor investitii suntem siguri ca are si un viitor pe masura", a precizat ministrul Economiei, Danut Andrusca.

Pentru a creste competitivitatea pe piata, compania se afla in plin proces de certificare International Food Standard (IFS), proces care se apropie de final. Acest certificat va oferi clientilor o garantie suplimentara a calitatii produselor Plafar. Printre actiunile intreprinse de companie pentru a primi certificare IFS se numara instalarea unui sistem de supraveghere video pe tot procesul de productie si eliminarea contactului uman direct cu produsele pe linia de ambalare.

Investitiile in fabrica de la Cluj vizeaza automatizarea totala a liniilor de productie pana la iesirea de pe linie a produsului pus in bax si pregatit pentru livrare.

Citeste si:
Plafar vrea inapoi un teren de 362 hectare de la Primaria Rast
Plafar incearca sa recupereze...
Citeste si:
Coronavirus - cum se transmite, simptome, tratament
Coronavirus - cum se...

Plafar a obtinut in 2017 o cifra de afaceri de 5,9 milioane lei si un profit net de 35.000 de lei. Acest rezultat vine dupa o pierdere de 435.000 lei inregistrata in 2016.
Plafar obtine in prezent 80% din cifra de afaceri din contractele cu marii retaileri, 10% din cele cu distribuitorii autorizati, restul de 10% fiind reprezentat de micile magazine care au relatii directe cu compania.

O alta linie de business pe care Plafar o dezvolta este aceea a furnizarii de produse pentru diverse lanturi de retail pe care acestea le revand apoi sub marca proprie.

Infiintata in anul 1948, Plafar este o companie cunoscuta romanilor datorita gamelor sale de produse naturiste. Plafar a trecut printr-un proces de insolventa si reorganizare intre 2009 si 2012. Dupa cativa ani de evolutii oscilante, incepand cu 2016, compania are o noua conducere.

Citeste si:
Romania preia oficial reteaua de transport a gazelor din Rep. Moldova
Romania preia oficial reteaua...
Sursa foto: Shutterstock / Umpaporn

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri