,,Una dintre schimbarile majore din ultima perioada in ceea ce priveste comportamentul de achizitie al clientilor o reprezinta orientarea si catre cumparaturile online. Pentru a veni in intampinarea preferintelor clientilor nostri, Hornbach se adapteaza anticipat acestor tendinte prin strategia asumata de crestere accelerata a platformei online. Totodata, cresterea puternica a sortimentului de produse disponibile exclusiv online se datoreaza si posibilitatii livrarii produselor direct de la partenerii locali si internationali ai retelei Hornbach", a declarat Mugurel-Horia Rusu, director general Hornbach Romania.

In prezent, magazinul online Hornbach are listate peste 65% dintre produsele disponibile in magazinul fizic, iar peste 2.000 de produse se regasesc exclusiv pe platforma online. Conform reprezentantilor Hornbach, in decursul anului 2019 magazinul online va depasi ca numar articolele existente in magazinele fizice, datorita majorarii sortimentelor listate exclusiv online. Asadar, ponderea produselor ce vor putea fi cumparate exclusiv online va creste semnificativ, urmand ca in maximum doi ani sa depaseasca 30.000 de articole.

In oferta magazinului online Hornbach sunt adaugate zilnic articole noi, reunite in 12 categorii diferite, volumul acestora ajungand la mii de introduceri pe luna. In prezent, sunt disponibile online peste 40.000 de produse, de la 27.000 cate existau la data de 23 ianuarie 2018, cand a fost lansat magazinul. Cele mai multe dintre acestea sunt disponibile in stoc, iar livrarea lor se efectueaza in termen de 2-5 zile de la comanda, atat B2C, cat si B2B, oriunde in tara.

O functionalitate foarte utila, special creata pentru clientii care doresc sa cumpere online, este planificatorul de spatiu interior de pe platforma online, actualizat de cateva saptamani cu o extensie a spatiului exterior. In cazul celui pentru interior, clientii au posibilitatea de a-si alege virtual pardoseala (laminata, parchet, vinil), vopseaua lavabila sau tapetul, iar la planificatorul exterior se pot alege usile de exterior, tencuielile de soclu sau de fatada etc. Dupa selectie, clientii pot comanda produsele online sau pot merge cu lista de produse in magazine pentru a le vizualiza si cumpara.

Leroy Merlin ataca suprematia...
Citeste si: Leroy Merlin ataca suprematia Dedeman: ce planuri au francezii

Totodata, pentru a veni in intampinarea tuturor nevoilor clientilor, atat a celor din online, cat si din offline, Hornbach a implementat conceptul Omnichannel, pentru a oferi aceeasi experienta de cumparare, informatii si functionalitati pe tot parcursul fluxului de cumparare, indiferent de canalul ales. Spre exemplu, un client poate alege sa comande online cu livrare acasa, dar doreste sa plateasca marfa in magazinele Hornbach, alt client poate comanda online si daca nu este multumit de produsul achizitionat il poate returna in cel mai apropiat magazin fizic. Un serviciu foarte utilizat de catre clienti este cel de rezervare si ridicare, prin intermediul caruia clientii isi pot rezerva produsele online si le pot ridica din magazinele fizice in 4 ore.

In curand va fi lansata si aplicatia Hornbach pentru mobil, care vine cu noutati pentru piata din Romania si care va usura procesul de achizitie atat online, cat si offline.

Fondata in anul 1877, Hornbach este singura companie din domeniul constructiilor si gradinaritului care se poate mandri cu o istorie de 6 generatii. In acest moment, concernul detine 157 de magazine mixte de materiale de constructii si gradinarit, in 9 tari din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elvetia, Suedia, Slovacia si Romania), dintre care 6 in Romania (Bucuresti - Berceni, Bucuresti - Militari, Bucuresti - Balotesti, Brasov, Timisoara si Sibiu).

Noul CEO al Praktiker renunta...
Citeste si: Isabelle Pleska schimba strategia Praktiker: ce planuri are noul CEO