Alexandru Nestian a fondat iTUX in 2016, alaturi de Ana Maria Varvara. Startup-ul ofera servicii de inchiriere de costume barbatesti si a ajuns in 2 ani sa detina 2 locatii care genereaza o cifra de afaceri de pana la 220.000 de lei, in crestere cu 40% fata de anul anterior.

Pentru 2019 antreprenorul vizeaza o dublare a cifrei de afaceri, de pana la 500.000 de lei, luand in calcul cele 2 locatii existente - in Bucuresti si Cluj - si cele 2 magazine ce urmeaza a fi lansate in 2019, in Constanta si intr-un alt mare oras din tara.

Pana la 15% din cifra de afaceri a iTux provine din retail deoarece startup-ul ofera posibilitatea celor carora le plac produsele inchiriate sa le achizitioneze, platind o diferenta fata de pretul de inchiriere. Zona de retail ramane, insa, o parte complementara pentru iTux.

Un nou brand iTUX, axat pe retail

“Avem un proiect inhouse in curs de dezvoltare, un magazin online de retail, dar va fi sub un alt brand, care va produce vestimentatie barbateasca, de la accesorii la confectii grele. Va fi lansat in prima parte a anului 2019: brandingul este gata, colectia este gandita, site-ul pregatit, asteptam putin ca fashion retailul sa-si revina pentru ca indiciile din piata ne arata ca au fost scaderi in ultima perioada”, spune Nestian.

Investitia in noul business al fondatorilor iTux va fi intre 50.000 si 70.000 de euro si nu provine din premiul Startarium. “Nu are treaba cu iTux, va fi un brand si business separat, cu viziuni si strategii diferite. Nu vrem sa le amestecam pentru ca s-a canibaliza 2 centre de profit. Noul business nu va avea componenta de ceremonie”, mai spune Alexandru Nestian.

Anul acesta, iTux a castigat marele premiu in valoare de 50.000 de euro in cadrul competitiei Startarium, despre care Alexandru Nestian spune: “A fost o experienta interesanta, m-am dus acolo cu 0 asteptari tinand cont ca este acel mit ca doar startup-urile de tehnologie castiga. M-am inscris cu idee sa vad ce inseamna un concurs de pitch-uri, nu mai participasem inainte. E greu de zis cum ne-a ajutat participarea la Startarium, momentan suntem in etapa de gandit si planificat ce vom face cu banii, avem directiile mari pe care le-am prezentat pe scena si pe care le vom implementa in 2019. Este vorba de 2 noi locatii si extinderea colectiilor pentru barbati, pentru zona feminina cu colectii de tuxido-uri, dar si pentru copiii (...) iTux este un business validat pe piata, cu cresteri, pe cand alti concurenti Startatium veneau cu proiecte nelansate sau in faza incipienta”.

Urmareste integral emisiunea Profesionistii in Retail pentru a afla mai multe detalii despre productia iTUX, evolutia segmentului de tinute de ceremonii in Romania si alte insighturi despre iTUX si fashion.