16 Ianuarie 2019

Cum vrea producatorul de incaltaminte Clujana sa iasa din insolventa in trei luni



In numai 11 luni de la integrarea in portofoliul CITR, planul de reorganizare al producatorului local de incaltaminte Clujana a fost aprobat astazi de catre adunarea generala a creditorilor. Principalele directii strategice prevad continuarea masurilor adoptate in perioada de observatie: deschiderea unui magazin in centrul Cluj-Napoca, inceperea primelor campanii de marketing si relansarea brandului in mediul digital (lansarea website-ului Clujana, online shop, relansarea comunicarii in social media).

Ulterior acestor actiuni, Clujana a inregistrat in lunile octombrie-noiembrie 2018 o dublare a vanzarilor in magazine si o triplare a vanzarilor in reteaua de distributie din tara.

„Inca de la deschiderea procedurii, obiectivul nostru a fost de a restructura operational compania si de a-i oferi sansa reala a unui nou inceput. Am transformat problemele Clujana in provocari, iar setul de masuri initiate in perioada de observatie au avut un efect imediat – ritmul de crestere al vanzarilor ne-a depasit asteptarile, iar cele doua magazine au inceput sa genereze profit operational. Practic, a fost confirmarea unei strategii curajoase, propuse de o echipa entuziasta, cunoscuta pentru solutiile sale inovatoare pentru companiile in dificultate, a carei implicare a generat rezultate spectaculoase”, a declarat Mariana Boiciuc, Partner CITR Cluj.

Strategia de reorganizare a Clujana S.A. prevede continuarea masurilor incepute in perioada de observatie si deschiderea a opt noi magazine de incaltaminte in Bucuresti si in alte centre urbane – cele mai mari resedinte de judet – din Romania.

„Nu ne oprim aici, tocmai de aceea masurile strategice propuse de CITR se extind si dupa inchiderea procedurii de reorganizare. Prin planul de reorganizare depus am sintetizat o serie de actiuni menite sa conduca Clujana intr-o zona de break-even, iar ulterior profit operational. Estimam ca la trei luni de la confirmarea planului, compania va iesi din insolventa” a subliniat Mariana Boiciuc, Partner CITR Cluj.

Urmatorul pas in procedura este confirmarea planului de reorganizare de catre judecatorul-sindic, la sfarsitul lunii ianuarie. Conform legii, dupa iesirea din procedura insoventei, conducerea companiei va fi preluata de catre Consiliul de Administratie Clujana S.A., condus de catre Directorul General al companiei.

Cu o istorie de peste 100 de ani, povestea Clujana incepe in 1911, odata cu infiintarea tabacariei si a fabricii de pielarie, care a devenit rapid cea mai mare fabrica de incaltaminte din Estul Europei timp de mai multi ani. In anii ’80-’90, Clujana a fost identificata ca fiind cea mai mare fabrica din industria tabacariei din Romania, care distribuie produse atat pentru piata interna cat si pentru export.

CITR este o companie de insolventa din Romania, care a distribuit creditorilor peste 400 de milioane de euro in ultimii cinci ani. Cu o experienta de aproape 20 de ani, societatea a fost fondata cu obiectivul insanatosirii companiilor in dificultate si a reintegrarii acestora in circuitul economic, prin mecanisme inovatoare de reorganizare. CITR e parte a CITR Group, primul grup de firme din Romania specializat in remedii personalizate pentru companiile aflate in impas economic.



Citeste si