Excluderea publicitatii si a marketingului din lista activitatilor pentru care este permisa folosirea zilierilor, ca efect al OUG 114/2018 intrata in vigoare la 1 ianuarie 2019, a generat un blocaj in activitatile de marketing, in special in industria bunurilor de larg consum.

Anterior, potrivit datelor IAA Romania, cateva mii de persoane erau angrenate zilnic, la nivel national, in activitati de marketing pe durate scurte, de la 2 – 3 zile la o saptamana. Majoritatea, peste doua treimi, sunt studenti care nu-si doresc un angajament pe termen lung sau nedeterminat (printre altele si pentru ca un contract de munca inseamna pierderea bursei), asa ca pentru ei un contract de munca este de neacceptat din principiu, in timp ce pentru agentiile de marketing este inacceptabil din punct de vedere al costurilor. „A transforma zilierii in angajati cu contract de munca este, practic, imposibil: nu vorbim de o activitate continua, iar acesti tineri nu doresc un contract de munca”, explica directorul executiv al IAA Romania, Victor Dobre.

“In 31 ianuarie, anul 2019 inca nu a inceput pentru toata lumea. Nici una dintre campaniile in-store prevazute sa inceapa acum, la sfarsit de ianuarie, nu e pe cale sa porneasca. Exista riscul sa nu se mai implementeze. Clientii inca nu s-au decis ce sa faca in noua situatie”, spune directorul uneia din marile agentii de marketing din Romania, specializata in implementarea campaniilor in-store.

Schimbarea brusca a regimului zilierilor dupa ce programele de trade marketing pentru 2019 fusesera deja stabilite a creat multe neplaceri, dar meseria de trade marketer n-a fost nicicand usoara, iar profesionistii in domeniu s-au obisnuit sa gaseasca solutii indiferent cat de dure au fost provocarile. Despre adaptarea la noul mediu de business, despre reconfigurarea actiunilor de trade marketing in 2019, inclusiv despre transformarea digitala a trade marketingului, este editia a VIII-a a Congresului de Trade Marketing – Reset 2019 – organizat de Piata.

La eveniment au confirmat participarea ca speakeri Ioana Sapera – shopper off channel manager la Ursus Breweries, Dana Nae Popa si Laura Iane – managing director, respectiv director de creatie la Pastel, Victor Dobre – director executiv al IAA Romania si Al Kamara – CEO Wave Division. Sunt asteptati sa confirme, de asemenea, participarea reprezentanti ai Ministerului Muncii si Inspectiei Muncii, precum si reprezentnti ai altor companii din FMCG si Food Retail.

Reset 2019 este organizat cu sprijinul partenerilor: Unilever, Delikat, Dove, Rexona, Dero, Cif, Ursus, Albalact, Zuzu, Cris-Tim, Artmatch – Parteneri Principali, Caroli Foods si Farnec – Parteneri Gold, D+i Activation – Technology Partner, Wall-Street, StartupCafe.ro, Manager Express si Business Mark – Parteneri Media.Trade Marketing Congress – Reset 2019 va avea loc in ziua de 6 martie 2019, la Stejarii Country Club. Tematica integrala de dezbatere poate fi gasita pe websiteul evenimentului. Rezervarea locurilor de participare este la numai un click distanta.

Congresul de Trade Marketing, singurul eveniment cu acest specific, este organizat anual de Piata incepand din 2012 si reuneste profesionistii in trade marketing, category management, vanzari, achizitii, merchandising si market research si constituie, astfel, o excelenta ocazie de business networking targetat. Dezbaterile si prezentarile sustinute de speakeri ofera informatii actualizate despre consumatori si shopperi, despre tendintele in trade marketingul modern, despre modele de succes in conceperea, implementarea si optimizarea initiativelor de trade marketing.