18 Februarie 2019

Fabricile din zona Arad isi inchid portile sau se muta in tari precum Ungaria si Macedonia, lasand in urma mii de someri



Cu toate ca au afaceri infloritoare de peste 7 milioane de lei profit, mai multe companii mari din zone industriale precum Arad sau Curtici se pregatesc sa-si inchida portile si sa-si mute liniile de productie in Ungaria sau Macedonia, peste 5.000 de angajati urmand sa fie disponibilizati.

Potrivit Adevarul, care citeaza agentia de presa newsAr.ro, una dintre cele mai vechi multinationale din Zona Industriala Vest a Aradului se muta in Macedonia. Decizia companiei va lasa in urma aproximativ 3.000 de someri. In plus, o firma din domeniul automotive, cu aproximativ 2.000 de angajati, isi va inchide la randul ei portile, ingrosand numarul celor fara loc de munca.

De asemenea, o alta societate din Zona Industriala Curtici, Key Safety Systems (KSS), cu 300 de angajati, si-a mutat deja liniile de productie la Miskolc, in Ungaria. In urma fuziunii cu Takata, o parte din angajati au fost relocati la fabrica din Arad.In aceeasi situatie de afla, potrivit sursei citate, si fabrica KSS din Hunedoara, scrie newsAr.ro.

Fabrica de lenjerie intima din orasul Curtici, judetul Arad, detinuta de compania Hanes Global Supply Chain Romania, a fost inchisa in luna decembrie a anului trecut, dupa mai bine de 18 ani de activitate. Potrivit ultimelor date postate pe site-ul Ministerului Finantelor, in 2017, de cand dateaza ultimele raportari centralizate, firma Hanes Global Supply Chain Romania a inregistrat afaceri de 203,7 milioane de lei si un profit de 7,33 milioane de lei, numarul angajatilor fiind de peste 1.000.

Compania Hanes Global Supply Chain Romania, fosta Rosko Textil, face parte din grupul Hanesbrands, care numara peste 65.000 de angajati.

Care sunt motivele din spatele relocarii companiilor

Printre factorii care au condus la inchiderea fabricilor din zona se afla lipsa fortei de munca, costurile tot mai mari de productie (inclusiv cele cu salariile, care s-au majorat cu 50% in ultimii doi ani, la care se adauga pretul energiei, majorat cu 40% in ultimii doi ani), infrastructura de transport deficitara, lipsa de sprijin din partea autoritatilor (firmele au ajuns sa se inteleaga intre ele asupra orelor la care isi duc angajatii la lucru), chiriile mari, lipsa altor elemente de infrastructura decente sau intreruperile furnizarii de energie electrica.



Citeste si