Peste 1,3 milioane de oameni activeaza, in prezent, in economia romaneasca, in calitate de actionari la o firma, mai multi cu aproape 50.000 fata de aceeasi perioada a anului trecut, arata o analiza realizata de Frames & TrainyourBrain pentru Top 100 Antreprenori, clasament realizat de portalul de business banii.net.

Profilul omului de afaceri este reprezentat, in principal, de un barbat cu varsta intre 40-49 de ani, din Bucuresti, cu studii superioare, care face business in constructii, transport, productie sau comert. ,,Datele statistice arata ca, fata de anul trecut, a crescut numarul celor de peste 40 de ani implicati in business si s-a redus numarul tinerilor actionari la firme, cu aproape 2.000 de persoane. Astfel, tinerii de pana in 29 de ani au ajuns sa reprezinte 9,15% din totalul actionarilor, cu aproape trei puncte procentuale sub nivelul din 2013. Spre exemplu, in Bucuresti, in polul business-ului din Romania, daca in 2013 aveam 31.552 de actionari tineri, acum s-a ajuns la numai 25.369’’, declara Adrian Negrescu, manager al firmei Frames.

La nivel de domenii de activitate, statistica arata ca barbatii sunt implicati, in principal, in firmele de constructii (73%), transport (72,1%) , productie (66%) si comert (57,7%), in timp ce femeile sunt cel mai adesea prezente in domenii precum sanatatea si asistenta sociala (57,3%), serviciile (52,9%), activitatile administrative (44,7%) si cele cultural-educative (42,9%). Dincolo de aceste sectoare, un potential semnificativ il inregistreaza afacerile din IT&C.

Potrivit unui studiu KeysFin, in Romania activeaza, in prezent, peste 17.000 de firme de software, cu aproape 3.000 mai multe decat in anul de referinta 2012. Afacerile acestora au trecut, anul trecut, pragul de 5 miliarde de euro.

Cea mai buna sursa de finantare

Pentru mare parte dintre antreprenorii romani sursele de finantare sunt destul de limitate, mai ales pentru tineri. Bursa de Valori Bucuresti reprezinta, in acest moment, una dintre cele mai bune sectoare investitionale. Pentru dezvoltarea bursei de la Bucuresti, si implicit a economiei, e nevoie de investitori si antreprenori, care prin businessurile pe care le dezvolta platesc taxe si contributii statului, creeaza locuri de munca. Oportunitati exista insa e nevoie de curaj.
Recomandam ca in perioadele de volatilitate sa nu se intrerupa comportamentul investitional pentru ca cele mai bune momente de valorificat sunt imediat dupa aceea. Piata locala are multe oportunitati de care trebuie sa tinem seama!”, sustine Daniela Vasile, director de investitii Certinvest.

“Bursa poate finanta extinderea afacerii precum intrarea pe noi piete, lansarea de noi produse si de ce nu chiar achizitia unor competitori. De asemenea, bursa ofera o valoare corecta de catre piata a valorii unei companii listate”, explica Lucian Anghel, presedintele CA al Bursei de Valori Bucuresti.
Potrivit acestuia, bursa ofera publicitate si vizibilitate pe termen lung in mass media gratuita ca urmare a faptului ca o companie listata transmite in mod regulat catre piata, catre investitori, informatii cu privire la activitatea pe care a desfasurat-o, lansarea de noi produse. “Acest marketing gratuit ajunge undeva chiar la nivelul catorva sute de mii de euro pe an pentru o companie listata. Mai mult, creste loialitatea fata de brand”, sustine Lucian Anghel, potrivit caruia exista studii care arata faptul ca exista o probabilitate de 75% ca un actionar sa si devina client al acelei companii.

In prezent, la BVB, sunt listate 85 de companii, care aveau, la jumatatea lunii februarie a acestui an, o capitalizare de 155 miliarde lei, echivalentul a 33 de miliarde de euro.
“Nicio economie nu este mai puternica decat bursa ei. Cand vom avea o bursa puternica, vom avea si o economie puternica, iar acest lucru se va traduce prin bunastare pentru cetateni”, mai spune presedintele BVB. Bursa de Valori Bucuresti s-a remarcat prin numeroasele proiecte de educatie financiara si de promovare a antreprenoriatului, cum este cazul proiectului Made In Romania, ajuns acum la a treia editie.

Radu Timis, fondatorul grupului Cris-Tim, unul dintre antreprenorii romani de succes, care a participat la una dintre editiile acestui proiect, spune ca orice roman care investeste un ban intr-un produs romanesc, indiferent ca e vorba de un serviciu sau un produs, il investeste de fapt intr-o companie romaneasca si implicit, daca aceasta companie este listata, investeste in bursa.

La randul sau, Marius Stefan, CEO Autonom, spune ca antreprenoriatul e un maraton, care incepe cu un sprint. “La inceput sunt atatea provocari, atatea lucruri pe care nu le poti anticipa incat esti in alergare maxima si acesta este unul din motivele pentru care esuezi atat de repede. Daca reusesti sa-ti intri in ritm se trasnforma intr-o cursa pe durata lunga, unde lucrurile devin din ce in ce mai usoare”.

Cel mai important proiect pentru Romania in ceea ce priveste piata de capital este promovarea de la statutul de piata de frontiera la statutul de piata emergenta, doar astfel Romania are sansa sa se dezvolte si sa atraga fonduri de investitii de peste 100 de ori mai mari decat cele care investesc acum aici. Mai multe detalii despre posibilitatile de finantare de pe piata de capital vom afla la Summitul International “Piata de Capital – Evolutie si perspective”, organizat pe 25 februarie de Bursa de Valori Bucuresti, in parteneriat cu MedLife. Agenda o puteti accesa aici: http://stockmarketsummit.ro/

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri