27 Februarie 2019

Ecco Shoes a vandut incaltaminte in valoare de 8,7 milioane euro anul trecut



Retailerul danez Ecco Shoes a vandut anul trecut incaltaminte in valoare de 8,7 milioane euro, in crestere cu doua cifre fata de 2017. Pentru acest an, brandul de incaltaminte si-a propus un target asemanator si spera sa ajunga la vanzari de 10 milioane euro, dupa cum a declarat Victor Tighinean.

Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie. Sub deviza „Fashion Upgrade”, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Stay tuned pentru mai multe detalii!

Intrat pe piata romaneasca inca din 2004 in sistem franciza, adus de Victor Tighinean, retailerul danez a preluat operatiunile locale in 2011. Anul trecut, ca si in mare parte din ultimii ani, Ecco Shoes a crescut cu doua cifre fata de anul anterior, ajungand la vanzari de 8,7 milioane euro in cele 21 magazine fizice si cel online.

Evolutia Ecco Shoes in 2018 s-a datorat cresterii puterii de cumparare si a brand awarness-ului, precum si serviciilor de mai buna calitate si colectiilor mai frumoase, spune Victor Tighinean. De altfel, cosul mediu de cumparaturi in 2018 a fost de aproximativ 500 de lei, in crestere cu 5% fata de 2017.

Pentru anul in curs, managerul Ecco Shoes spera sa treaca de pragul de 10 milioane euro cifra de afaceri.

Un nou magazin Ecco Shoes

Cu o retea nationala de 21 de magazine, din care 16 sunt de tip FullPrice, 4 sunt outleturi si unul este magazin online, Ecco Shoes planuieste sa-si mareasca numarul locatiilor. Urmatoarea deschidere programata este cea din centrul comercial AFI Brasov, care ar fi trebuit sa se deschida in acest an. Potrivit ultimelor informatii, inaugurarea mallului din Brasov este amanata pentru 2020, prin urmare si deschiderile de magazine si, implicit, noua unitate Ecco Shoes care a necesitat o investitie de 100.000 de euro.

Desi se afla in continua crestere, iar anul trecut s-a majorat cu 40%, magazinul online reprezinta 15% din vanzarile totale ale retailerului danez. “Comertul online devine din ce in ce mai important, atat ca si vanzare, dar ca si instrument de marketing. Foarte multi dintre clientii nostri consulta siteul si vin in magazine decisi ce vor sa cumpere. Abordarea omnichannel imbunatateste semnificativ experienta de cumparare oferind viteza, diversitate si comfort. Dorim sa investim in acest an in platforma de operare si integrarea online-ofline si in dezvoltarea solutiilor de Inteligenta artificiala si automatizarea diferitelor procese”, spune Victor Tighinean.

Cea mai mare provocare pentru businessul Ecco Shoes ramane atragerea personalului calificat. “Desi in 2018 am reusit sa reducem rotatia de personal, totusi aceasta ramane principala provocare”, spune Victor Tighinean. Ecco Shoes avea in 2017 116 angajati.

Cum vede managerul Ecco Shoes piata de fashion

Managerul Ecco Shoes, la baza chirurg, dar cu o experienta vasta in industria de retail, considera ca la nivelul pietei romanesti exista o tot mai mare orientare catre online, desi exista cresteri si in comertul fizic.

Cat despre industria de fashion romaneasca, Victor Tighinean considera ca potentialul nu este pe deplin exploatat. “Cred ca avem foarte multi oameni talentati in Romania. Din pacate majoritatea jucatorilor autohtoni sunt inca mici, ceea ce pare a fi punctul lor slab, dar aceasta confera si un grad important de flexibilitate, ceea ce poate fi un important atu. Un alt punct slab este increderea: foarte putine firme romanesti au reusit sa iasa pe piata externa, iar aici este marele potential neexploatat”, incheie seful Ecco Shoes.

Infiintat in 1963, Ecco este unul dintre putinii producatori mari de incaltaminte din lume care detin si controleaza fiecare pas al procesului de productie si de vanzare. De asemenea, este unul dintre cei mai mari producatori de piele de inalta calitate din lume, pielea ECCO fiind folosita atat la crearea de produse de incaltaminte si accesorii proprii, cat si distribuita unor branduri de lux internationale. Astazi, produsele Ecco se vand in 88 de tari, in peste 2.000 de magazine Ecco si peste 14.000 de alte puncte de vanzare la nivel mondial.



Citeste si