In ultimele saptamani, lantul de cafenele 5 to go s-a remarcat in online si offline cu doua campanii care vizeaza Starbucks: #nudoarluni si #morecoffeelessbucks. Cu doua afise publicitare si cateva postari pe Facebook, brandul romanesc a starnit atentia publicului si clientilor. Radu Savopol si Lucian Badila, cei doi fondatori ai 5 to go, povestesc, in cadrul unei intalniri cu presa, despre ideea din spatele campaniei.

„Povestea hashtagului a inceput acum o luna, pe Calea Victoriei, cand am deschis cafeneaua de la strada Frumoasa, langa Starbucks. In Piata Victoriei, Starbucks are 3 locatii mari. Am gasit un panou liber si am zis sa anuntam ca am deschis 5 to go aici. Luni, in sedinta, am inventat mesajul „More coffee, less bucks”, cu #acumsuntemvecini si #romanianbrands. Toata lumea a apreciat mesajul, a gustat gluma. Am luat un premiu de la ADC, lucrarea lunii pe outdoor. Ulterior, noi credem ca raspunsul Starbucks a fost „In fiecare luni ai cafea la 5 lei”. Dupa o saptamana, cand ei si-au strans destul de mult hate in online, francizata de la 5 to go de la Dristor ne-a anuntat ca la Unirii a gasit un panou liber. Noi folosisem deja #notonlymonday in online. L-am tradus in romana si l-am pus acolo. Apoi, nici noi nu am stiut ce se mai intampla”, povesteste Lucian Badila.

Panoul a stat agatat doar o zi, iar fondatorii spun ca scopul initiativei a fost atins. „A stat o zi panoul, cred ca si-a facut treaba. Lumea apreciaza jocurile intre branduri. Unii au zis ca noi ne-am agatat de Starbucks pentru imagine, unii au zis ca e un deal intre noi, ca am facut-o de comun acord, unii ne-au felicitat”, spune Badila.

Intrebat cat a costat, Radu Savopol a evitat sa ofere un raspuns. „A fost o noapte pus, de la pranz pana a doua zi. A fost un deal un agentia. Au costat mai mult alpinistii si productia. Am platit, dar foarte putin. Nu ne puteam permite sa il tinem o luna acolo. Nici nu avea sens si era foarte mult, la Unirii, in intersectia cea mai aglomerata. One day, one shot, cum imi place mie sa spun. Probabil, weekendul asta ar fi fost loc de pelerinaj, sa faca lumea poze, dar nu asta a fost scopul. Scopul a fost de a transmite ceva in online prin intermediul outdoorului. Ce s-a intamplat, s-a intamplat in online”, spune Savopol.

In doua zile, postarea imaginii in care anuntau alaturarea celor doua branduri a strans peste 5.000 de aprecieri si circa 700 de distribuiri.

Comunicarea intre cele doua branduri continua in online. Joi dimineata, Starbucks a postat o fotografie cu mesajul „Ramane cum am stabilit. #doar luni Short Latte este la 5 lei”, iar 5 to go a raspuns din nou: „Ramane cum am stabilit, nu doar luni, cafea buna in fiecare zi”.

5 to go a luat nastere in anul 2015, odata cu lansarea primei cafenele in apropiere de Piata Lahovari din Capitala. Patru ani mai tarziu, 5 to go depaseste 100 de locatii deschise in 12 orase din tara si devine cel mai mare lant de cafenele din Europa de Est, dar si cea mai accesata franciza din Romania.

Sursa foto: Facebook 5 to go

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Startup romanesc, in finala unui concurs international de fashiontech