Producatorul italian de cafea Lavazza a raportat venituri de 1,87 miliarde euro in 2018, in crestere cu 9,3% fata de anul anterior, ca urmare a achizitiilor facute in 2017, Nims, Kicking Horse si ESP, dar si a vanzarilor inregistrate in pietele din Italia, Franta, America de Nord, Europa de Est si Marea Britanie.

„2018 a fost un an de crestere, datorata majorarii profitului operational, consolidarii brand-ului si extinderii masive, atat in Italia, cat si pe piete externe, in special in Franta, America de Nord, Europa de Est si Marea Britanie”, a spus Antonio Baravalle, CEO-ul Grupului Lavazza.

„Am continuat sa investim in produse inovatoare si, multumita preluarii companiei australiene Blue Pod si a diviziei de bauturi a Mars Inc. in sectorul automatelor de bauturi, ne-am consolidat operatiunile in toate segmentele pietei de cafea. Pe plan intern, am adoptat de sisteme avansate de management al riscului si am adus schimbari la nivelul echipei de conducere prin numirea lui Enrico Cavatorta, un manager cu multa experienta in zona de afaceri internationale, pe pozitia de Chief Financial and Corporate Officer. Ambitia noastra este sa ne continuam extinderea in 2019, atat prin prisma integrarii companiilor achizitionate, cat si prin cresterea organica a Grupului”, a mai spus Antonio Baravalle.

Veniturile consolidate sunt in valoare de 1,87 miliarde euro, in crestere cu 9,3% fata de cele 1,71 miliarde inregistrate la finalul anului trecut. Aceasta crestere se datoreaza atat integrarii companiilor achizitionate in 2017 (Nims, Kicking Horse si ESP), cat si bunei performante a produselor din segmentele organice, in special pe pietele din Italia, Franta, America de Nord, Europa de Est si Marea Britanie.

64% dintre veniturile Lavazza, din pietele straine

In Italia, care reprezinta 36% din veniturile totale, Grupul Lavazza si-a mentinut pozitia de lider pe toate canalele datorita extinderii gamei de produse din segmentul de unica folosinta, care continua sa fie cel mai dinamic din retail, dar si datorita operatiunilor comerciale din segmentul Out of Home.

Profitul EBITDA al Grupului Lavazza se situeaza la 197,3 milioane euro, in crestere cu 6,2% fata de 185,8 milioane in anul anterior, cu o marja EBITDA de 10,6%. Valoarea EBITDA ajustat este 206,5 milioane euro, in crestere cu 9% fata de cele 189,5% milioane inregistrate in 2017, inainte de costurile punctuale ale achizitiilor.

Profitul operational (EBIT) de 110,7 milioane euro este cu 2% mai mare fata devaloarea de 108,5 milioane euro inregistrata in 2017, cu o marja EBIT de 5,9%. Profitul net raportat de 87,9 milioane euro e cu 12,9% mai mare in comparatie cu 77,9 milioane euro in 2017.

Pozitia financiara neta este de 15 milioane euro fata de 503 milioane euro in 2017, din cauza achizitiilor facute in 2018 si a generarii semnificative de numerar.

In 2018, Grupul Lavazza si-a continuat strategia de dezvoltare internationala, menita sa sporeasca independenta si competitivitatea sa la nivel global, precum si misiunea de a fi o companie de cafea premium.

Achizitii in masa pentru grupul Lavazza

Pe parcursul anului, Grupul a finalizat integrarea companiilor Nims, Kicking Horse Coffee si ESP. In linie cu strategia sa de dezvoltare globala, Lavazza a achizitionat alte 2 companii din sectorul de distributie automata. Astfel, in iulie 2018, Grupul a achizitionat integral Blue Pod Coffee Co., o companie australiana specializata in distributia de sisteme espresso Lavazza (capsule si aparate) pentru sectorul OCS („Office Coffee Service”).

In decembrie 2018, Grupul a finalizat si achizitia diviziei de cafea din cadrul companiei Mars Inc. (acum Lavazza Professional) din America de Nord, Germania, Marea Britanie, Franta, Canada si Japonia, precum si a unitatilor de productie asociate din Marea Britanie si SUA. Lavazza Professional include aparatele Flavia si automatele de bauturi KLIX, 2 companii cu un numar mare de automate si un portofoliu extins de cafea si alte bauturi pe pietele respective, vandute fie sub nume brevetate (ex. Alterra) sau sub branduri licentiate. Cele doua companii achizitionate au generat vanzari de aproximativ 350 milioane de dolari in 2017 si au aproximativ 900 de angajati.

Aceste achizitii i-au permis companiei Lavazza sa isi consolideze operatiunile directe in toate segmentele pietei de cafea, in special in segmentul out of home, apropiindu-se astfel si mai tare de consumatorul final.

In 2018 a avut loc si inaugurarea Nuvola, noul sediu Lavazza din Torino, rezultatul unei investitii de peste 120 milioane euro. Proiectul arhitectului Cino Zucchi a dat o noua fata cartierului Aurora din Torino si reprezinta un ecosistem creat sa inspire oamenii dandu-le posibilitatea sa se bucure, impreuna, de o multitudine de experiente culturale, sociale si de gust. Nuvola Lavazza este, in acelasi timp, recunoscuta ca fiind una dintre cele mai sustenabile cladiri din lume, prin certificarea Platinum LEED.

Infiintata in 1895 la Torino, compania Lavazza este detinuta de familia Lavazza de patru generatii. Considerat unul dintre cei mai importanti prajitori de cafea din lume, Grupul opereaza in prezent in peste 90 de tari printr-o retea vasta de subsidiare proprii si distribuitori, avand 64% dintre venituri generate de catre piete externe Italiei si aproximativ 4.000 de angajati. Printre companiile care fac parte din Grupul Lavazza se numara Carte Noire din Franta si ESP (achizitionate in 2016 si respectiv in 2017), Merrild din Danemarca (2015), Kicking Horse Coffee din America de Nord (2017), Nims din Italia (2017) si Blue Pod Coffee Co din Australia (2018). La finalul anului 2018, ulterior unei achizitii, Lavazza Professional Business Unit a fost creata si include segmentul OCS (Office Coffee Sector) si sistemele de automate de bauturi Flavia si Klix.

Sursa foto: monticello/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri