Andreea Paunescu este proprietara si organizatoarea targului de vinuri GoodWine, care ajunge in acest weekend la a 23-a editie. Antreprenoarea, care a cumparat anul trecut GoodWine Bucharest Wine Fire de la fostul proprietar, propune un nou concept adaptat in era digitala, prin care producatorii de vinuri, in special cei de talie mica si medie, se pot promova mai usor, pot face cunoscut publicului larg selectia de vinuri si pot, in final, exporta mai mult.

De ce a investit intr-un astfel de business?

Andreea Paunescu a lucrat in industria hoteliera multi ani, apoi a lansat un business cu produse cosmetice, ulterior a vrut sa deschida o galerie de arta si anul trecut s-a orientat catre targul de vinuri GoodWine. GoodWine este cel mai longeviv targ de vinuri din Romania, are o istorie de 10 ani, iar in acest weekend se desfasoara cea de-a 23-a editie a sa.

“Nu sunt o specialista in vinuri, dar un astfel de business seamana cu unul din industria hoteliera. Practic, in loc sa inchiriezi camere, inchiriezi spatii pentru expozanti. M-a atras ca este un targ cu o componenta tehnica foarte importanta, pe care vreau sa il duc mai departe in noua paradigma, adaptarea in era digitala”, povesteste Andreea.

Ce inseamna promovare in era digitala pentru o crama?

Vinul este un produs aproape manufacturat, inclusiv cand vine vorba de productii industriale, care implica atat tehnologie, cat si traditie, considera Andreea. “Prin urmare digitalizarea in aceasta industrie, intrarea in a patra revolutie industriala, presupune multe provocari pentru producatorii de vinuri. Vinul este un produs care trebuie pus in mana consumatorului, nu se poate cumpara ca un tricou online, de exemplu, trebuie sa il gusti inainte si asta incercam sa facem in cadru targului, propunem degustari de la fiecare crama expozanta, care isi poate face cunoscuta intreaga istorie”, spune Andreea Paunescu.

Promovarea este foarte grea in aceasta industrie, in special pentru producatorii mici si medii. Cramele mari investesc in aceasta zona, dar pentru o crama mica un astfel de targ reprezinta o oportunitate de a penetra piata. O alta varianta de promovare a cramelor in era digitala, pe langa participarea la targuri si expozitii, o reprezinta proiectele speciale care pot capata viralitate, iar acesta este un obiectiv de-ale Andreei pe care urmeaza sa il dezvolte pana la cea de-a doua editie GoodWine din acest an, care va avea loc in toamna.

Cu ce vine nou GoodWine editia nr. 23

La editia din acest weekend participa peste 40 de crame romanesti si 20 straine, dar si importatori de vinuri si produse gourment sau distribuitori de accesorii Horeca. Pe langa expozitii si degustari, publicul larg poate participa si la cursurile din cadrul GoodWine Academy, o componenta educativa introdusa din acest an si care pune la dispozitie publicului patru cursuri pentru incepatori si patru masterclasses pentru pasionatii de vinuri.

Pentru editia cu numarul 23 a fost creata o zona de entertainment interactiv – Good Wine Social Area - cu muzica live si un lounge accesibil tuturor vizitatorilor, in care vor avea loc activitati interactive si lansari de carte ale unor autori si specialisti din lumea lumea vinului – Sergiu Nedelea si Cezar Varlan.

Citeste si
Glami, motorul de cautare in fashion. Ce planuri are