11 Aprilie 2019

Numarul pasagerilor afectati de intarzieri ale zborurilor s-a dublat in ultimii 5 ani



In perioada ianuarie - martie 2019, numarul zborurilor anulate sau intarziate a crescut la peste 3.000, comparativ cu aceeasi perioada din 2015. Dintre acestea, in 2019, pasagerii a peste 210 zboruri sunt eligibili pentru compensatii din partea companiilor aeriene.

Potrivit unei analize AirHelp, companie specializata in drepturile pasagerilor, inca de la inceputul anului, punctualitatea creeaza probleme pasagerilor, iar acest lucru devine vizibil din ce in ce mai mult. Numarul zborurilor intarziate pe aeroporturile din Romania, in primul trimestru al anului 2019 , este cu circa 70% mai mare decat in 2015, in timp ce procentul este mai mare (circa 80%) in cazul zborurilor eligibile pentru compensatii.

AirHelp a analizat evolutia zborurilor pe ultimii 5 ani, pe perioada ianuarie - martie. Potrivit rezultatelor analizei, in 2019, pasagerii a peste 210 zboruri sunt eligibili pentru compensatii (cursele fie au fost anulate, fie au ajuns la destinatie cu o intazriere mai mare de 3 ore, fara a avea situatii de exceptie precum conditii meteo nefavorabile, incidente cu drone sau pasari etc). Spre comparatie, in 2015, doar 120 de zboruri au fost in aceasta situatie. In ceea ce priveste numarul pasagerilor afectati, acesta depaseste 20.300 in primul semestru din 2019, aproape dublu fata de primul semenestru din 2015 (10.600 pasageri). Rata punctualitatii curselor a scazut de la 78,5% la 71,7%, in perioada analizata.

O alta concluzie este ca in 2019, pentru prima data in ultimii 5 ani, cea mai aglomerata pe aeroporturi zi s-a mutat in luna ianuarie (11 ianuarie 2019), fata de final de martie, asa cum a fost mereu.

"Anularile si intarzierile in Rominia au devenit mai frecvente in ultimii cinci ani. Pentru 2020 ne asteptam ca numarul pasagerilor afectati sa creasca. Aceasta situatie e urmare a faptului, printre altele, ca operatorii aerieni duc o lupta, la nivel international, pe vanzarea a cat mai multe locuri in avion. Spre exemplu, sunt companii aeriene care intra pe rute pe care nu le pot deservi din cauza flotei limitate si a personalului redus. Am observat in 2018 o crestere a grevelor personalului Navigant, lucru nu atat de des intalnit in trecut", a declarat Mara Koziarz, purtator de cuvant al AirHelp.



Citeste si