5 tendinte pe care le vei intalni in companiile multinationale in 2019

In prezent, exista aproximativ 78.000 de grupuri de companii multinationale in Romania, iar un studiu recent arata ca romanii prefera sa lucreze aici: sase din zece persoane ar alege sa lucreze pentru o astfel de companie, potrivit Romanian Journal.

Avand in vedere rolul important al companiilor multinationale in economie si pe piata muncii din Romania, e important sa urmaresti schimbarile care au loc la nivelul acestora, atat pe plan intern, cat si extern. Un numar mare de tendinte economice, sociale, culturale, tehnologice si legislative influenteaza companiile intr-o directie sau alta. Chiar daca nu poti anticipa toate schimbarile posibile, e bine sa le urmaresti pe cele mai importante.

Iata ce e bine sa cunosti despre principalele tendinte din acest an pentru companiile multinationale:

1. Lupta pentru personal calificat si experimentat continua

Criza fortei de munca calificate va continua pe parcursul acestui an, asa ca se vor adopta noi masuri pentru atragerea specialistilor. Printre acestea se numara beneficiile extrasalariale si facilitatile la locul de munca. Spre exemplu, companiile vor oferi spatii de lucru mai confortabile, fructe la birou, vehicule alternative, abonamente de wellness si fitness si tot felul de alte asemenea beneficii inedite. Acestea au rolul de a face un loc de munca mai atractiv si pot influenta decizia unei persoane de a lucra la o companie sau alta, atunci cand salariile sunt asemanatoare.

2. Apar mai multe experiente personalizate

Personalizarea este una din cele mai importante tendinte economice, sociale si culturale din ultimii ani si nu e deloc pe cale sa se incheie. Din contra, companiile le ofera atat clientilor, cat si angajatilor, din ce in ce mai multe experiente personalizate. De la canalele alese pentru comunicare, la campanii de marketing, din ce in ce mai multe activitati si domenii in care activeaza companiile vor fi supuse personalizarii. Volumele imense de date stranse de companii (big data este un alt trend important, la care se adapteaza companiile) sunt folosite pentru a decide care experiente trebuie personalizate si cum.

Citeste si:
Comisia Europeană aprobă o schemă de ajutor pentru turism și HoReCa
Comisia Europeană aprobă o...

3. Generatia Z incepe sa intre pe piata muncii

Cei nascuti dupa 1996, cunoscuti ca Generatia Z, incep sa isi finalizeze studiile si sa caute locuri de munca. Acest lucru inseamna, pe de o parte, ca multe companii vor dori sa se faca mai atractive pentru aceasta noua generatie si, pe de alta parte, ca cei din generatia mileniala incep sa ocupe pozitii de leadership, pe masura ce avanseaza in cariera. Generatia Z urmareste, in general, sa obtina locuri de munca care sa satisfaca obiectivele personale, dar sa aiba si o latura sociala, in companii cu culturi organizationale transparente, bazate pe feedback si transparenta, potrivit Forbes.

4. Implementarea unor masuri mai stricte de control a datelor personale

Discutia despre datele personale in raport cu companiile nu s-a incheiat odata cu adoptarea legislatiei GDPR. In prezent, tendinta este de a asigura un grad mai mare de control catre utilizator sau client, acesta avand, de exemplu, dreptul sa ceara oricand stergere datelor personale. Atat publicitatea negativa, cat si amenintarea unor amenzi substantiale preseaza companiile sa faca schimbari in modul in care obtin, stocheaza si folosesc datele cu caracter personal.

5. Responsabilitatea sociala devine mai mare

Presiunea din partea consumatorilor creste: ei doresc sa aiba de-a face cu companii cu comportament etic si responsabil. Cele care nu se supun acestor standarde vor fi supuse criticii publice si vor avea de suferit pe plan financiar. Vizibilitatea companiilor multinationale le face candidatele perfecte pentru astfel de situatii, de aceea vor fi si printre primele care sa ia masuri. Acestea pot include schimbari de procedura si campanii de marketing cu o componenta sociala.

Citeste si:
Seful Eurogrup le cere companiilor sa isi achite taxele in mod corect
Ministrul olandez de finante...

Sursa foto: Shutterstock

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri