Farmec, cel mai mare producator roman de cosmetice, marcheaza o noua etapa in povestea sa, prin lansarea oficiala a sistemului de franciza pentru magazinele Gerovital. Primul magazin a fost inaugurat la Bacau pe 11 iunie, in urma unei investitii de 50.000 de euro.

Strategia de extindere a companiei Farmec prin proiectul de francizare vine ca urmare a cresterii businessului de la an la an, a vanzarilor inregistrate de reteaua magazinelor de brand in ultimii trei ani si a numarului mare de cereri din partea consumatorilor pentru deschideri de noi magazine.

Pentru anul 2019, compania Farmec si-a setat o crestere a cifrei de afaceri cu 6%, iar dupa primele 5 luni s-a estimat o crestere de 8-9%. "Suntem o companie care produce si distribuie produsele, investeste si in comert si in distributie si in vanzare. Avem bugete puternice pe investitii", a subliniat Mircea Turdean, Director General Farmec.

Astfel, dupa aproape un an de pregatiri, Farmec vine pe piata cu o oportunitate de business pentru antreprenorii care isi doresc o afacere in domeniul cosmeticelor de calitate superioara cu recunoastere internationala.

Primul magazin Gerovital in sistem de franciza a fost inaugurat ieri, 11 iunie, la Bacau. Decizia pentru investitie a fost luata din mai multe motive, printre care increderea castigata de-a lungul anilor in produsele Gerovital si Farmec, a explicat Gabriela Hancu, primul partener de franciza

Carti pentru antreprenori:...
Citeste si: Carti pentru antreprenori: invata cum sa fii mai bun in afaceri

"M-am bucurat ca pot deveni partener de business, deschizand propriul magazin de cosmetice sub umbrela unui producator foarte puternic, a carui viziune o impartasesc in totalitate. Asteptarile mi-au fost confirmate, primind sprijin in alegerea locatiei, in studiile de fezabilitate, in pregatirea angajatilor, in deschiderea magazinului si in tot planul de comunicare”, a mai spus aceasta.

“Pentru multe companii de rangul Farmec, franciza reprezinta o strategie de extindere rapida, insa, pentru noi, inseamna ocazia ideala de a pune bazele unei culturi antreprenoriale puternice alaturi de francizatii nostri, prin incurajarea acestora sa inceapa o afacere romaneasca, definita prin valori, precum inovatia, calitatea, eficienta si traditia”, a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.

Intrebat de ce a ales orasul Bacau, Mircea Turdean, Director General Farmec, a declarat ca, in cadrul deschiderii de marti a magazinului, a simtit pulsul orasului si a realizat ca acesta are un avantaj extraordinar. "O sa fie ca un magnet pentru oameni, dar si pentru alte branduri", a declarat acesta. Cu privire la planurile pe plan international, reprezentantii companiei se asteapta la deschideri de francize in Londra, Paris, Miilano, dar pe lista sunt si locatii precum Azerbaijan sau Orlando.

Ce presupune franciza Farmec?

In primul rand se analizeaza locatia, oportunitatile demografice, posibilul trafic si se concepe un model de francizat. Suportul incepe de la semnarea contractului. Apoi, se face proiectul complet de executie, in asa fel incat magazinul sa nu se diferentieze de magazinele proprii. Se merge practic pe un proiect la cheie.

Florin Jianu: Executivul...
Citeste si: Jianu: Singura solutie pentru Romania, un Guvern de uniune nationala

Relatia intre companie si francizat se bazeaza pe consiliere, pe cunostine transferate catre partener. Se organizeaza si un program de training, unde partenerul de franciza invata despre produse, capata informatii despre branduri. De asemenea, Farmec se ocupa de supervizarea deschiderii magazinului si ajuta la implementarea modelului de business.

In plus, compania ofera suport complet cu privire la promovarea de la nivel local. Francizatul colaboreaza cu departamentul de marketing pentru crearea unei solutii adecvate pentru promovare, au sustinu reprezentatii in cadrul unei conferinte de presa.

Ce tip de parteneri cauta Farmec?

Francizatul trebuie sa aiba un profil de antreprenor, pentru ca franciza nu este un fond de investitii. Cel care isi doreste sa faca acest pas trebuie sa puna suflet si sa munceasca. Acesta trebuie sa dispuna de un buget de circa 50.000 de euro. In cazul unei francize in afara Romaniei, este posibil ca suma sa creasca, pentru ca sunt alte taxe la mijloc.

Cu privire la taxa de franciza, reprezentantii Farmec au declarat ca aceasta va depinde de locatie, pentru ca in spate va avea niste costuri legate de promovare si marketing. Legat de taxele de redeventa, Farmec nu va avea acest lucru, singura taxa fiind cea de intrare, in care se ofera tot suportul, deschiderea de magazin, pregatire, proiectare, urmand ca ulterior sa nu mai fie nicio taxa.

Human Finance, platforma care...
Citeste si: Human Finance lanseaza pe platforma equity crowdfunding

Intrebati despre posibilitatea unui model de finantare, reprezentantii Farmec au declarat ca sunt in discutii pentru a crea un sistem de investitii.

Diferenta dintre magazinele partenere Farmec si sistemul de franciza sta in transferul total de know-how de la companie catre partenerul de franciza. Farmec ofera suport doar partenerilor care doresc deschiderea unei francize: de la consiliere si sprijin pentru deschiderea magazinului, pana la tehnici de vanzare si programe de pregatire periodice despre relatia cu clientii si training-uri despre produsele existente si cele nou lansate. Pentru mai multe informatii, contactati franciza@farmec.ro.

“Comparativ cu antreprenorii care isi deschid o afacere de la zero, francizatii beneficiaza de un portofoliu de produse notorii, foarte bine cunoscute de catre public. Ei pot intra pe o piata concurentiala folosind tehnici de comercializare si marketing perfectionate de Farmec de-a lungul deceniilor. Practic, au la dispozitie tot pachetul de know-how necesar si se pot dezvolta mai rapid”, a declarat Tudor David, Director Marketing Farmec.

In paralel sistemului de franciza, Farmec continua si dezvoltarea magazinelor de brand proprii. Astfel, pe 12 iunie, va fi inaugurat un nou magazin Gerovital, in Baneasa Shopping City – cel de-al 20-lea magazin Gerovital din tara si cel de-al 27 din reteaua de unitati comerciale Farmec.

Farmec S.A. Cluj-Napoca - cel mai mare producator de cosmetice cu capital 100% romanesc - ramane un brand emblema pentru Romania. Portofoliul companiei impresioneaza o lume intreaga prin produse moderne, concepute in laboratoare performante. Compania are certificare internationala GMP si comercializeaza produsele din portofoliu in aproximativ 30 tari.

In iunie 2019, reteaua de magazine de brand detinute de Farmec cuprinde 8 magazine Farmec, amplasate in Cluj-Napoca, Arad, Brasov, Sibiu, Targu-Mures si Timisoara, 20 magazine Gerovital care se gasesc in Cluj-Napoca, Bucuresti, Constanta, Timisoara, Craiova, Ploiesti, Suceava, Iasi, Piatra Neamt, Galati, Oradea si Ramnicu Valcea si un magazin Gerovital deschis prin sistemul de franciza, la Bacau.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Jeff Bezos, sfaturi pentru antreprenori. De ce nimeni nu face asta?