Cei mai harnici au venit de la ora 7, insa “au avut onoarea” sa fie printre primii care intra, in aplauzele angajatilor si muzica. Chiar daca varsta medie a celor care au venit la prima ora era undeva peste 60 de ani, bugetele alocate acestui eveniment nu au fost deloc mici.

“Astazi vreau sa cheltui 400-500 de lei aici, in special pe produse pentru bucatarie”, spune o doamna grabita sa ajunga cat mai repede la sectorul de produse pentru bucatarie. Imi spune ca este foarte bucuroasa ca, in sfarsit, la cateva sute de casa are un astfel de magazin in care va veni frecvent in cautarea de promotii si chilipiluri.

“Inainte facem ore in sir, cu autobuzul, pana la Baneasa. Acum, in 10 minute sunt aici”.

O alta doamna imi spune ca a venit sa caute canapea, “ca e un magazin de mobila, nu?”. Dar nu vrea sa cumpere azi, a venit doar sa prospecteze terenul si sa incerce produsele. Alina este unul dintre cei 600 de angajati IKEA. O intampina cu zambetul pe buze pe doamna Miruna si ii da toate informatiile de care aceasta are nevoie.

Sutele de oamenii se intind pe canapele, analizeaza duritatea pernelor sau diametrul tigailor, insa de cumparat, mai putin, lucru evident la casele de marcat unde nu este inca aglomeratia cu care ne-am obinuit in locatia din Baneasa.

Nici la celebrii cremvrusti de 1,5 lei oamenii nu se ingramadesc inca, semn ca au mancat bine inainte sa ajunga aici, stiind ca ii astepta cateva ore de asteptare.

Ministrul Oprea "a dat la lopata"

Dar nu doar oamenii de rand au fost de la prima ora la IKEA, ci si ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Stefan Radu Oprea, care "a dat la lopata” in evenimentul de deschidere.

“Astazi asistam la mult mai mult decat deschiderea unui magazin. Si spun acest lucru pentru ca Ikea reprezinta un ecosistem, un model de afacere care presupune inovare, care presupune simplificare si care presupune, de asemenea, implicare din partea firmelor din Romania pe lantul de aprovizionare. Si am sa va dau un exemplu: cel mai mare exportator roman, cu capital romanesc, Aramis Ivest s-a dezvoltat datorita colaborarii cu Ikea. Le multumesc pentru faptul ca au ales Romania, au ales sa intre pe aceasta piata, inclusiv prin atragerea cat mai multor intreprinderi mici si mijlocii din Romania in lantul dumnealor de aprovizionare. Numai la Aramis Invest sunt, astazi, peste 4.200 de lucratori care sunt integrati in acest lant. Felicit Ikea ca a ales aceasta zona a Bucurestiului, dar ii astept sa dezvolte in continuare si ii asigur de tot sprijinul nostru, prin Invest Romania, pentru a putea fi prezente si in alte mari orase ale Romaniei', a spus demnitarul.

Sara Del Fabbro, directorul general al Ikea South East Europe, a punctat faptul ca deschiderea acestui magazin este foarte importanta pentru suedezi.

Suntem bucurosi sa ne continuam calatoria in Romania si sa deschidem al doilea magazin Ikea, in Bucuresti. Deschiderea acestui magazin este foarte importanta pentru noi. Am investit aproape 90 milioane de euro si am reusit sa angajam 600 de oameni aici”, a spus Del Fabbro.

Noul magazin Ikea Pallady se intinde pe 37.000 de metri patrati si pune la dispozitia clientilor aproape 10.000 de produse. In interior, pot fi vizitate trei modele de interioare integrale si 58 de camere pline de idei si inspiratie realizate pe baza cunostintelor despre casele romanilor. De asemenea, Ikea Pallady dispune de un loc de joaca supravegheat, dedicat copiilor, precum de un restaurant in care se servesc atat specialitati suedeze, cat si preparate romanesti.
In plus fata de cele peste 500 de locuri de munca din domeniul constructiilor care au fost create in timpul constructiei magazinului Pallady, aproximativ 600 de angajati vor fi parte din familia Ikea odata cu deschiderea noului magazin. In cei 12 ani de prezenta in Romania, Ikea a creat aproximativ 1.000 de noi locuri de munca, pe plan local.