Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti va instala sase porti de control automat al pasapoartelor - Automatic Border Control (ABC) - care permit pasagerilor cu pasapoarte biometrice sa treaca fara sa mai stea fata in fata cu un politist de frontiera, iar pana la jumatatea lunii iulie cele doua zone de control de frontiera vor fi comasate, a declarat, pentru Agerpres, purtatorul de cuvant al CNAB, Valentin Iordache.

"Impreuna cu colegii de la Politia de Frontiera, vom instala o baterie de sase porti de control automat al pasapoartelor, acele Automatic Border Control (ABC), care permit celor care au pasaport biometric sa treaca fara sa mai stea fata in fata cu un politist de frontiera", a spus Iordache.

Purtatorul de cuvant al CNAB a vorbit si despre o serie de reparatii si interventii care s-au facut in ultimul timp la Aeroportul International Henri Coanda.

"Am avut o actiune de igienizare acum o luna in care s-au zugravit si s-au asfaltat anumite zone, s-au zugravit zone din interior, s-au schimbat usile de la parcare, s-a schimbat signalistica. De asemenea, parcarea de la Sosiri, etajul acela care era cel mai afectat, a fost reasfaltat si se cunoaste si, bineinteles, s-a facut marcarea din nou. S-au inlocuit banchete, s-a inlocuit gresie, s-au cumparat in sfarsit acele 150 de carucioare - e adevarat ca a durat putin mai mult, dar s-au achizitionat in regim de urgenta, urmand sa se achizitioneze si altele intr-un regim de licitatie normala, ceea ce presupune derularea unei proceduri un pic mai ample. Analizam daca vorbim de 200 sau 300 de carucioare, astfel incat sa existe un numar suficient", a detaliat el.

Iordache a adaugat ca s-au facut reparatii in anumite zone unde au existat infiltratii de apa - infiltratii destul de masive. "Desigur ca nu s-au putut identifica toate zonele pe unde se produc aceste infiltratii, dar cele mai multe dintre ele au fost eliminate", a subliniat reprezentantul CNAB.

Un alt proiect al Companiei de Aeroporturi este comasarea celor doua zone de control de frontiera, astfel incat sa se evite situatiile actuale de aglomeratie doar la unele ghisee.

"Avem in curs un alt proiect care, la fel, nu pare foarte important, dar care ne va scuti pe noi - si mai ales pe pasageri - de niste timpi suplimentari de asteptare la controlul de frontiera. Ma refer la faptul ca cele doua zone de control de frontiera vor fi cumva comasate intr-una singura foarte mare, astfel incat sa evitam situatiile actuale in care pasagerii vin si se inghesuie foarte multi la un numar foarte mic de ghisee, in timp ce pe cealalta latura sau pe celalalt punct de control sunt mai putini pasageri sau nu sunt deloc si, de asemenea, se flexibilizeaza si alocarea resurselor colegilor de la politia de frontiera", a explicat Valentin Iordache.

Acesta a precizat ca proiectul nu presupune modificari, ci se muta unele ghisee, insa sunt necesare lucrari importante la retelele de curent.

In ceea ce priveste extinderea aeroportului este in faza finala proiectul de Hotarare de Guvern pentru exproprieri.

"Este pe linia finala, sa spunem, HG pentru expropriere, astfel incat exproprierea sa poata fi pusa in aplicare, noi sa putem demara procedura de licitatie pentru proiectare si executie a noii infrastructuri de terminal - si nu numai terminal, ci si platforma si cai de rulare si toate celelalte prevazute in prima faza a proiectului de dezvoltare si modernizare a infrastructurii de la Aeroportul Henri Coanda, dar, pana atunci, saptamana trecuta s-a semnat contractul pentru modernizarea pistei 2 si a unor cai de rulare aferente. Este in curs de adjudecare procedura de achizitie pentru calea de rulare Delta care este o cale de rulare cruciala pentru buna functionare a aeroportului. Fara ea se opereaza foarte greu si capacitatea de operare pe pista scade foarte mult si, desigur, lansam si procedura de moderrnizare la pista nr. 1, astfel incat intr-un interval de un an si jumatate aproximativ - poate ceva mai mult - sa avem doua piste modernizate si sistemul de cai de rulare modernizat. Exproprierea va permite si continuarea caii de rulare paralela cu pista 1, pana la capatul pistei 1, deci va creste foarte mult capacitatea celor doua piste, astfel incat va exista o coroborare directa intre capacitatea pistelor si noile capacitati de terminal care vor fi date in folosinta", a subliniat Iordache.

Potrivit acestuia, in prezent este vorba despre o capacitate de 39 de miscari/ora (aterizari si decolari) pentru ambele piste.

"Capacitatea asta, la un moment dat, poate sa scada in functie de existenta unor lucrari pe una dintre piste si se lucreaza cu prag decalat. Poate sa scada daca o cale de rulare nu e in functiune sau este blocata din indiferent ce motiv, daca se intervine la balizaj sau la asfalt sau la structura de beton etc., poate sa scada pana catre 20 miscari/ora. Nu s-a calculat inca, dar cu doua cai de rulare paralele, probabil ca vom trece lejer de 50 de miscari pe ora. Este o estimare grosiera pe care o fac acum, mai mult pe baza experientei, nu a calculelor care se fac", a aratat purtatorul de cuvant al CNAB.

Referitor la proiectul conexiunii Aeroportului International Henri Coanda cu Gara de Nord, acesta a afirmat ca au avut loc doua intalniri cu reprezentantii CFR SA si ai constructorului si urmeaza sa fie gasita cea mai buna solutie pentru a nu fi afectata activitatea aeroportului.

"In ceea ce priveste conexiunea cu Gara de Nord, colegii mei au avut doua intalniri pana acum cu reprezentantii de la CFR si cu constructorul. Urmeaza sa gasim cea mai buna solutie, astfel incat, pe de o parte, aeroportul sa functioneze in continuare si sa poata sa mentina numarul de pasageri pe care il are - pentru ca orice alta varianta ar insemna declasificarea lui din punct de vedere comercial fata de companiile aeriene, iar, pe de alta parte, evident, si constructorul sa poata sa isi faca treaba - are de amplasat niste piloni pe zona de acces catre aeroport. Probabil acolo se vor modifica putin fluxurile de acces", a dat asigurari Iordache.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri