Ai pornit o afacere noua si lucrurile par sa te ia prin surprindere? Iata un scenariu prin care mai toti antreprenorii trec. De la schitele unui plan si pana la intemeierea unei afaceri e un drum lung. Iar acest lucru se intampla pentru ca o idee stralucita nu este suficienta. Esti nevoit sa atragi un numar mare de clienti, care sa sustina tot ceea ce faci.

Fie ca activezi in productie, fie in servicii sau comert, nu exista business care sa nu aiba nevoie de clienti noi. De aceea, in planul de afaceri ar fi bine sa incluzi cateva strategii pentru atragerea clientilor. Daca ai deschis, de exemplu, un magazin alimentar cu punct fix, ai nevoie de un vad comercial bun, de panouri stradale si poate de o adevarata strategie de marketing, in cazul in care concurenta in zona este mare. Iar in mediul online lucrurile sunt si mai complicate, avand nevoie de campanii suficient de puternice de marketing care sa te ajute sa iti atingi obiectivele de vanzari.

Printre metodele folosite frecvent pentru cresterea numarului de clienti se numara: samplingul de produse, ofertele, campaniile de marketing in presa scrisa, online, radio sau tv si folosirea bazelor de date publice. De exemplu, folosirea bazelor de date cu firme clasificate pe domenii de activitate (cod CAEN) reprezinta o buna strategie de atragere a unui numar mare de clienti. Vei reusi sa identifici cu usurinta care sunt companiile de interes pentru campania ta de vanzare, apoi vei reusi sa ii contactezi, propunandu-le incheierea unui contract.

Ce este codul CAEN?

Clasificarea dupa coduri CAEN in bazele de date publice cu firme reprezinta un mare ajutor pentru orice business. Cu siguranta, inca de la infiintare ai auzit despre necesitatea alegerii unui cod CAEN principal si a codurilor CAEN secundare. Concret, CAEN se refera la Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala. Cu ajutorul acestui cod CAEN se pot face numeroase statistici la nivel national, fiind informatii cat se poate de utile.

Pentru o firma poate fi autorizat un cod CAEN principal care sa ateste activitatea de baza a companiei, iar atunci cand doreste sa desfasoare si alte tipuri de activitati, firma va selecta si coduri CAEN secundare.

De ce sa folosesti o baza de date cu firme, clasificata pe domenii (coduri CAEN)?

Utilitatea folosirii unei baze de date cu firme este foarte mare pentru orice tip de business. Cu ajutorul unei baze de date clasificate dupa coduri CAEN vei reusi sa afli numeroase detalii despre firmele cu care ai putea lucra: iti identifici cu exactitate potentialii clienti si accesezi fiecare firma din domeniul tau de interes ca sa afli date despre aceasta (detalii despre profit, pierdere, cifra de afaceri, ba chiar si daca are inscrise sau nu mentiuni in cadrul Buletinului de Insolventa). Toate aceste informatii iti vor fi de folos atunci cand contactezi o companie, dar mai ales in cazul incheierii unui contract.

Sa luam exemplul unui producator de mobila din Iasi interesat de firme ce comercializeaza mobila din toata tara. Acesta va accesa sectiunea de coduri caen firme si va identifica exact care este zona de interes. Codul CAEN necesar pentru dezvoltarea business-ului sau este 4759. Accesand acest cod CAEN va identifica 3995 de firme la nivel national ce au drept obiect principal de activitate declarat comertul cu amanuntul al mobilei, articolelor de iluminat si al articolelor de uz casnic, in magazine specializate. Producatorul de mobila va putea selecta zonele de interes pentru business-ul sau, companiile fiind clasificate si dupa sediu sau punct de lucru. Accesand orice firma dintre cele 3995 firme existente cu acest cod CAEN principal, va putea observa vechimea firmei respective, cifra de afaceri, profitul, pierderile, mentiunile existente in Buletinul de Insolventa si multe alte date necesare. Toate aceste informatii ii vor fi utile producatorului nostru pentru a-si selecta clientii cu care doreste sa lucreze, asa ca nu ii mai ramane decat sa intre in contact cu firmele respective si sa le propuna derularea unui contract, in termenii agreati de ambele parti.

Bazele de date cu firme clasificate dupa coduri CAEN reprezinta o buna strategie de vanzare pentru orice tip de business si de aceea pot fi folosite atat de companii aflate la inceput de drum, cat si de companii mai mari.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si