Metrorex ar trebui sa inceapa sase proiecte in acest an, potrivit programului de investitii din acest an. Proiectele vizeaza constructia de noi statii de metrou, precum cele de pe tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu sau implica modernizarea instalatiilor de ventilatie si control acces din statiile existente de pe magistralele M 1, 2 sau 3. Cititi mai jos stadiul proiectelor si cate dintre ele incep cu adevarat in acest an.

Potrivit programului de investitii al Metrorex, in 2019 ar trebui sa inceapa lucrarile la proiectul Magistralei 6 de metrou, care face legatura cu aeroportul Henri Coanda, la accesibilizarea statiilor de metrou pentru persoanele cu deficiente de vedere, la modernizarea instalatiilor de ventilatie pe M1, 2 si 3, la extensia Magistralelor M2 Berceni-Pipera si M1 – Pacii si la modernizarea instalatiilor de control acces pe M4.

Metroul Gara de Nord-Gara Progresu

Metrorex a finalizat in luna august studiul de fezabilitate pentru tronsonul Gara de Nord-Gara Progresu, parte din Magistrala 4, asa cum prevedea in proiectul de investitii. In prezent, asteapta finantarea din bani europeni. Lucrarile la acest tronson ar trebui sa inceapa in 2020 si sa se finalizeze in 2025, potrivit proiectului de investitii publicat de Ministerul Transporturilor.

“Studiul de fezabilitate pentru constructia liniei de metrou Magistrala 4, Sectiunea Gara de Nord – Gara Progresu a fost finalizat in luna august 2019. Urmeaza parcurgerea etapelor de aprobare in vederea obtinerii Hotararii de Guvern pentru a deveni obiectiv de investitii. Proiectul este propus spre finantare din fonduri externe nerambursabile aferente perioadei 2021-2027”, precizeaza Metrorex la solicitarea wall-street.ro.

Tronsonul Gara de Nord-Gara Progresu din Magistrala 4 va conecta doua dintre cele mai importante statii de cale ferata: Gara de Nord si Gara Progresu cu Aeroporturile Internationale Bucuresti Otopeni si Bucuresti Baneasa, situate pe magistrala 6. Potrivit strategiei Metrorex, perioada de realizare este 2020-2027, traseul va avea o lungime de 10,6 kilometri, 14 statii si un depou, iar valoarea se ridica la 950 de milioane de euro, cu TVA.

Citeste si:
Contre intre Metrorex si Astaldi: Pe cand metrou in Drumul Taberei?
Contre intre Metrorex si...

Statii de metrou (si) pentru nevazatori

Proiectul de accesibilizare a statiilor de metrou pentru persoanele cu deficiente de vedere, care ar trebui sa inceapa in 2019, va demara, cel mai probabil, mai tarziu, pentru ca abia acum se scrie aplicatia de finantare pentru obtinerea de bani europeni.

“Pentru proiectul de investitii „Accesibilizarea statiilor de metrou in functiune pentru persoanele cu deficiente de vedere” a fost emis Ordinul Ministrului Transporturilor privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici. De asemenea, se afla in elaborare aplicatia de finantare pentru obtinerea fondurilor externe nerambursabile”, se arata in raspunsul Metrorex.

Proiectul de accesibilizare a statiilor de metrou implica dotarea a 63 de statii de metrou cu elemente din otel inoxidabil aplicate pe suprafata existenta a statiilor de metrou si montarea de panouri de semnalistica Braille. Proiectul ar trebui sa inceapa in 2019 si sa se finalizeze in 2020, potrivit programului de investitii.

Ventilatie peste doi ani

In programul de investitii figureaza un proiect de modernizare a instalatiilor de ventilatie din 35 de statii si 30 de interstatii de pe M1, 2, si 3, care ar trebui sa inceapa in 2019 si sa se finalizeze in 2023.

Citeste si:
Metrorex a semnat protocolul pentru noua statie de metrou supraterana
Metrorex a semnat Protocolul...

Insa, ventilatia la metrou va ramane o problema si in urmatorii doi ani, pentru ca proiectul este propus spre finantare din bani europeni in perioada 2021-2027. “Proiectul „Modernizarea instalatiilor de ventilatie in 35 de statii” este propus sa fie finantat din fonduri externe nerambursabile aferente perioadei 2021-2027”, spune Metrorex.

Extensiile M1 - Pacii si M2 Berceni-Pipera

Extensia Magistralei 1-Pacii cu 4 statii ar trebui sa inceapa in 2019 si sa se finalizeze in 2022, dar Metrorex spune ca proiectul este prevazut in Strategia de dezvoltare a metroului din Bucuresti, 2016-2030 pentru realizare in perioada 2021-2023. Astfel, proiectul se amana cativa ani.

Extensia Magistralei 2 Berceni-Pipera ar trebui sa inceapa in 2019 si sa se finalizeze in 2022. Pana acum, Metrorex nu a anuntat intentia de a extinde M2 spre Pipera. Insa, in septembrie, Primaria Sectorului 4 a anuntat ca va construi o noua statie de metrou supraterana intre Berceni si Soseaua de Centura. Proiectul are o valoare de 31 de milioane de euro, iar durata lucrarilor va fi de 22 de luni.

Modernizarea instalatiilor de acces pe M4

Pentru proiectul „Integrarea sistemului de control acces al Magistralei 4 cu Magistralele 1, 2, 3 si TL”, Metrorex a prevazut pentru anul 2019, la capitolul Surse proprii, sumele necesare pentru elaborarea studiului de fezabilitate, proiectare si expertiza tehnica.

Citeste si:
Metrorex porneste licitatia pentru metroul Eroilor - Piata Iancului
Metrorex a lansat licitatia...

Metroul din Otopeni

Metroul din Drumul Taberei si magistrala pana la aeroportul Otopeni raman marile semne de intrebare ale acestui an pentru Metrorex.

In ce stadiu este proiectul Magistralei 6 de metrou, legatura cu aeroportul Henri Coanda, care, potrivit programului de investitii, ar trebui sa inceapa in 2019?

In ceea ce priveste metroul pana la Aeroportul Otopeni, in prezent se desfasoara procedura de achizitie a serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de structura Lot.1.1: intre statiile 1 Mai – Tokyo, iar Metrorex estimeaza ca va fi finalizata pana la sfarsitul anului 2019.

"In cadrul procedurii de achizitie a serviciilor de cadastru in vederea dobandirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare realizarii obiectivului de investitii, s-a finalizat evaluarea propunerilor tehnice si financiare, urmand sa fie semnat contractul de servicii", completeaza Metrorex.

Metroul din Drumul Taberei

Referitor la metroul din Drumul Taberei, Metrorex sustine ca lucrarile la metroul Drumul Taberei ar putea fi gata abia anul viitor si nu la finalul acestui an, asa cum promitea Ministerul Transporturilor, din cauza datoriei neplatite de administratorul metroului bucurestean catre constructorul Astaldi.

"Tinta propusa de Ministerul Transporturilor si Metrorex pentru punerea in functiune a Magistralei 5, tronsonul Drumul Taberei – Eroilor, este decembrie 2019. Totusi, exista riscul ca din cauza neplatii integrale a unei datorii castigate in instanta, Antreprenorul sa opreasca lucrarile si, in consecinta, lucrarile sa nu fie finalizate in luna decembrie", se arata in raspunsul transmis de Metrorex catre wall-street.ro.

Sursa foto: Facebook Metrorex

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
[VIDEO] Cum va arata statia de metrou supraterana Berceni Centura