Magazinele membre ale Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) nu au probleme cu stocurile de alimente de bază şi cu stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea pentru acestea din urmă continuă să fie foarte mare, conform informaţiilor transmise de reprezentanţii AMRCR către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Oficialii ANPC s-au întâlnit, miercuri, cu reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, pentru discuţii despre măsurile pentru prevenirea extinderii coronavirus, informează joi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, conform Agerpres.ro.

"Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situaţii de majorări de preţuri ale unor produse; stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă pentru niciunul dintre lanţurile de magazine membre, traficul de consumatori variind în funcţie de specificul şi formatul fiecărui magazin; la acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea continuă să fie foarte mare", se precizează în comunicatul remis joi de ANPC.

Reprezentanţii AMRCR au informat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor despre următoarele măsuri adoptate în magazine pentru prevenirea raspândirii coronavirus: la nivelul lanţurilor comerciale membre ale structurii asociative s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările şi s-au aplicat cele recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacţiune intensă (cărucioare, clanţe/mânere, uşi acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc); personalul din cadrul magazinelor este instruit şi monitorizează permanent respectarea distanţei de siguranţă (minim 1 metru) între clienţi, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afişe la casă sau distanţatoare sub diverse forme de panotaj; marile lanţuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru aplicarea neîntârziat a tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienţilor şi angajaţilor deopotrivă.

De asemenea, reprezentanţii marilor reţele comerciale au mai asigurat ANPC că au fost sistate activităţile de sampling şi cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazine; clienţii sunt informaţi cu privire la măsurile de prevenire a infecţiei cu coronavirus printr-o serie de afişe şi mesaje în cadrul punctelor de vânzare; în condiţiile suspendării activităţii şcolare, au fost prevăzute şi introduse sisteme şi programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaţilor cu copii; programul de lucru al lanţurilor de magazine a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport; a fost aplicată o procedură de triaj a angajaţilor pentru a preveni accesul la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (febră, tuse, stare de rău); au fost stabilite componenţe clare nominale ale echipelor de lucru, precum şi perimetre stricte în care angajaţii îşi desfăşoară activitatea şi fluxuri de deplasare în cadrul activităţii.

Membrii AMRCR au informat conducerea ANPC că există proceduri interne cu privire la orice situaţie deosebită, aceasta fiind raportată imediat angajatorului şi autorităţilor.

Pentru clienţii din magazine, în aceasta perioadă, AMRCR recomandă păstrarea unei distanţe de siguranţă de minimum 1 metru faţă de celelalte persoane din magazin; respectarea indicaţiilor şi mesajelor afişate în magazine; evitarea cumpărăturilor în orele de vârf; efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun; evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate; folosirea mănuşilor de unică folosinţă sau a pungilor disponibile în magazin; utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziţionate în spaţiile publice.

La finalul întâlnirii, reprezentanţii AMRCR au dat asigurări că membrii Asociaţiei colaborează permanent cu autorităţile de sănătate publică pentru aplicarea tuturor recomandărilor şi deciziilor luate de Grupul de Comunicare Strategică.

Sursa foto: Facebook Carrefour

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Coronavirus | Smithfield România donează 200.000 lei
Setari Cookie-uri