CORONAVIRUS: Mobexpert închide toate magazinele și activitatea logistică, pe o perioadă nedeterminată

Mobexpert, companie deținută de omul de afaceri Dan Șucu, a anunţat duminică întreruperea activităţii magazinelor, precum și sistarea activității logistice, pe o perioadă nedeterminată, din cauza crizei coronavirus.

”În urma unei atente şi responsabile evaluări a crizei medicale în care ne aflăm, am luat decizia logică de a întrerupe activitatea magazinelor Mobexpert pe o perioadă nedeterminată. Astfel, până miercuri 18 martie 2020 inclusiv vom mai face vânzări, iar logistica va funcţiona până vineri 20 martie 2020. Administratorii firmelor din grup şi cu mine nu putem să acceptăm riscul de a vă chema la muncă în cazul în care nu vă putem garanta şi sănătatea”, se arată în comunicatul companiei.

Putem să ne asumăm pierderile financiare uriaşe pe care le vom avea în urma închiderii magazinelor. Nu ne putem asuma însă riscul ca dumneavoastră să vă contaminaţi la serviciu de la un client sau coleg. De la dumneavoastră, membrii familiei, copiii sau părinţii ar avea şi ei de suferit, cu posibile urmări tragice.

”Ştim că autorităţile statului român nu au luat o decizie atât de tranşantă încă. Experienta altor ţări ne învaţă că în final o vor face. Cu cât mai târziu însă, cu atât mai rău. Ştim cu toţii că izolarea la domiciliu este singura soluţie pentru învingerea acestui virus”, se mai arată în comunicatul companiei de mobilă.

În această perioadă de întrerupere, determinată de un eveniment de forţă majoră, Mobexpert va achita către toţi angajaţii săi o indemnizaţie în valoare de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat din fondurile proprii.

Citeste si:
Ce ar trebui să facă băncile pentru a avea o relație mai bună cu tine
Sfaturile expertului în...

”Ştiu că, individual, nu este mult, dar aş vrea de asemenea să ştiţi şi dumneavoastră că pentru toţi cei 2.400 de angajaţi ai grupului nostru, totalul acestor indemnizaţii depăşeşte lunar 2.500.000 euro. Dacă adăugăm acestei sume şi alte cheltuieli lunare ca: rate, dobânzi,chirii,impozite,utilităţi s.a., în fiecare lună în care nu funcţionăm şi nu avem venituri vom avea cheltuieli totale de peste 4.000.000 de euro”, explică reprezentanții companiei.

Comunicatul continuă cu următoarele informații:

”Aşa cum ne-am pregătit întotdeauna pentru bine, suntem pregătiţi şi pentru greu. Majoritatea firmelor din grup sunt capitalizate suficient pentru a face faţă unor astfel de cheltuieli; iar cele care nu sunt le voi ajuta personal să treacă peste această perioadă. Probabil că într-o altă ţară statul ar fi acceptat ca aceste cheltuieli, măcar cele legate de salariaţi, să fie finanţate din zecile de taxe de toate felurile pe care le-am plătit în toţi aceşti ani. La noi însă, nu-mi fac iluzii. Va trebui să ne descurcăm singuri şi o vom face împreună. Vom încerca măcar să obţinem ca pentru indemnizaţiile nete să nu mai plătim şi taxe salariale. Dacă am obţine această facilitate, am putea prelungi cu încă 2 luni perioada în care putem să susţinem lipsa veniturilor.

Depinde de noi toţi cât de repede ne putem întoarce la serviciu. În perioada în care veţi rămâne acasă, rămâneţi în casă! Comportaţi-vă responsabil! Atitudinea noastră responsabilă ne va ajuta să reluăm activitatea în 2 luni în loc de 4 luni.

Citeste si:
Turismul în Franța este la pământ: ce sector este cel mai afectat
Turismul în Franța este la...

Îmi este greu să vă scriu aceste rânduri. În 27 de ani nu am fost obligat niciodată să închid magazinele. Pus fiind însă să aleg între sănătatea colegilor mei sau profitul Mobexpert, în mod responsabil nu pot face decât o singură alegere.

Îmi doresc să ne revedem cu toţii sănătoşi, în cel mai scurt timp posibil!”

Sursa foto: Agerpres
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri