Vânzările Carrefour România au crescut cu aproape 10%, în primele trei luni din 2020

Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri din Europa, a înregistrat o creştere de 7,8% a cifrei de afaceri în primul trimestru al acestui an, datorită vânzărilor din ianuarie și februarie, dar și a cumpărăturilor realizate în luna martie, în contextul pandemiei de Covid-19. În România, vânzările grupului francez au crescut cu aproape 10%, cel mai mult din regiune, se arată într-o informare a companiei.

În Franța, cifra de afaceri a crescut cu 4,3%, iar în restul țărilor din Europa, compania a raportat o creștere de peste 6%.

„În acest trimestru atipic, vânzările noastre au crescut în ianuarie și februarie datorită succesului inițiativelor lansate în urmă cu doi ani, apoi au accelerat semnificativ în luna martie. Astfel, am înregistrat o creștere în toată perioada și în toate regiunile”, a declarat Alexandre Bompard, CEO Carrefour.

Recent, retailerul a anunțat va reduce cu 50% dividendele aferente anului trecut, la 0,23 euro per acțiune, de la 0,46 euro per acțiune, cât stabiliseră în luna februarie a acestui an, din cauza efectelor provocate de pandemia de coronavirus.

CEO-ul Carrefour, Alexandre Bompard, va renunța la 25% din salariul său fix pentru o perioadă de două luni, corespunzătoare vârfului crizei generate de pandemia de Covid-19. Mai mult, Bompard a anunțat consiliul de administrație al companiei că a decis înghețarea salariilor fixe ale tuturor membrilor comitetului executiv al grupului pe tot parcursul anului 2020. În plus, el le-a cerut acestora să renunțe la 10% din salariul fix pentru două luni.

Citeste si:
Programul care te învață să faci agricultură BIO: Cum te poți înscrie
Programul care te învață să...

CEO-ul Carrefour și membrii consiliului de administrație au decis să reducă onorariile directorilor cu 25% în 2020. Banii economisiți vor fi folosiți pentru finanțarea inițiativelor de sprijin destinate atât angajaților din Franța, cât și celor din străinătate.

Vânzările Carrefour România au crescut cu aproape 10%

În România, Carrefour și-a majorat cifra de afaceri cu 9,7%, ajungând la 561 de milioane de euro, în primul trimestru din acest an. În Polonia, vânzările Carrefour au crescut cu 8,8%, țara fiind urmată de Spania (6,6%) și Belgia (6,2%).

În perioada 25 martie -19 aprilie, Carrefour a plafonat prețurile pentru până la 500 de produse esențiale, precum produse de bază (faină, paste, ulei, zahăr etc), alimente congelate, conserve, apă și sucuri, lactate și brânzeturi, mezeluri și specialități, cafea și dulciuri, îngrijire personală și produse pentru bebeluși..

Grupul Carrefour are peste 10.100 de magazine în 34 de țări. În România, retailerul are 346 de magazine dintre care 35 hipermarketuri 'Carrefour', 262 supermarketuri (221 magazine 'Market' și 41 magazine 'Express Orange'), 42 magazine de proximitate 'Express', 8 magazine de proximitate 'Contact' și un magazin online pe www.carrefour.ro. Carrefour a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 10,56 miliarde de lei, în creștere cu 10% față de anul precedent.

Citeste si:
Câți români s-au vaccinat azi și câte reacții adverse au fost...
Vaccinare COVID: Câți români...

Sursa foto: Shutterstock.com
Despre autor
Anca Olteanu
 Anca este web editor la wall-street.ro.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri